Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har börjat använda pokertracker och fått fram lite statistik som jag inte förstår mig på.

BB/100 hands 4.41

Went to SD: 19.78 %

Won $ at SD: 42.33 %

PF Raise: 17.87 %

har sett på andra poster att folk använt termen V$IP, är det detsamma som Won $ at SD?

Tacksam för hjälp.

Postad

VIP 35 = du synar på tok för mkt för att kalla dig TAG, även om du spelar LAG ur sen pos.

Went to showdown 20%= vet inte riktigt men verkar vara extremt högt, jag har 3,3% själv.

Men om du nu vill vara Semiaggro så är väl tipset att Höja mer och syna mindre.

Postad
VIP 35 = du synar på tok för mkt för att kalla dig TAG, även om du spelar LAG ur sen pos.

Went to showdown 20%= vet inte riktigt men verkar vara extremt högt, jag har 3,3% själv.

Men om du nu vill vara Semiaggro så är väl tipset att Höja mer och syna mindre.

3,3% känns riktigt riktigt tight!

Postad

Man brukar generallt prata om VPIP betyder hur mycket nån synar någonting pre flop, det är ungefär samma som "Saw Flop" (alltså hur ofta en person ser en flop) fast med den skillnaden att den inte räknar med om en person checkar på big blind. Desto högre VPIP en spelare har desto bredare hand range har han m m.

PF Raise betyder Pre Flop Raise (procent), det är ganska självförklarande, en person med hög PF Raise har bredare hand range i en pott som han själv raisat pre flop osv.

BB/100 hands är hur många big blinds du tjänar per 100 händer, ett standardiserat mått för att kunna jämföra hur mycket man tjänar på alla nivåer (t ex så kan man jämföra sin egen BB/100 på NL20 mot en spelare på NL2000 etc).

TAG grinders brukar ligga på runt 15-25 VPIP och 8-18 PF Raise.

LAG grinders brukar ligga på runt 25-35 (beroende på nivå bl a) VPIP och 18-30 PF Raise.

Postad
Man brukar generallt prata om VPIP betyder hur mycket nån synar någonting pre flop, det är ungefär samma som "Saw Flop" (alltså hur ofta en person ser en flop) fast med den skillnaden att den inte räknar med om en person checkar på big blind. Desto högre VPIP en spelare har desto bredare hand range har han m m.

PF Raise betyder Pre Flop Raise (procent), det är ganska självförklarande, en person med hög PF Raise har bredare hand range i en pott som han själv raisat pre flop osv.

BB/100 hands är hur många big blinds du tjänar per 100 händer, ett standardiserat mått för att kunna jämföra hur mycket man tjänar på alla nivåer (t ex så kan man jämföra sin egen BB/100 på NL20 mot en spelare på NL2000 etc).

TAG grinders brukar ligga på runt 15-25 VPIP och 8-18 PF Raise.

LAG grinders brukar ligga på runt 25-35 (beroende på nivå bl a) VPIP och 18-30 PF Raise.

Finns väll ingen som kan spela vinnande med 30% preflopraise?

Som saggts tidigare i tråden har du 35% vip så synar du på tok för mycket

17% preflop raise låter bra men du borde dra ner din vip till 19-21% om du ska 17% pfraise, enligt mig

Postad
Went to Showdown 3,5% (1376 out of 39559) säger då Pokeroffice. iaf, kanske lurar mig :P

Ja, alternativt så är du den största niten som någonsin funnits.

Mer troligt är kanske att PT och PO inte definerar WTSD likadant. PT anger "Percentage of time player went to showdown when seeing the flop", jag antar att detta inte gäller PO? (För isf tror/hoppas jag att din databas är fucked up.)

Postad
Ja, alternativt så är du den största niten som någonsin funnits.

Mer troligt är kanske att PT och PO inte definerar WTSD likadant. PT anger "Percentage of time player went to showdown when seeing the flop", jag antar att detta inte gäller PO? (För isf tror/hoppas jag att din databas är fucked up.)

jag har alltid tyckt att det är lite konstigt, och jag skulle verkligen inte titulera mig NIT :P vad är standard btw?

Postad
Det är ju tydligt att det är 3.5% av dealt PT menar. eller så har han missat en decimal

jag har inte missat en decimal, lär nog vara av antar delade händer totalt som jag ser till showdown. Pokeroffice säger då fortfarande 3,5% :P

Postad
3.5%!!:shock: det låter ju helt sjukt lite...så du menar att på 100 spelade händer så går du till showdown endast 3-4 ggr? Min "Went To SD%" ligger på 24...

som sagt, jag tror Pokeroffice räknar på alla delade händer till mig.. med andra ord; även mina 82off som jag kastar PF räknas in i statistiken.

Därav 3,5% =)

Postad
som sagt, jag tror Pokeroffice räknar på alla delade händer till mig.. med andra ord; även mina 82off som jag kastar PF räknas in i statistiken.

Därav 3,5% =)

Säg att du ser 20% av flopparna = 20 händer av 100.

Av dessa ser du 3 showdowns = 15%.

Kanske är rimligt då.