Hakflem Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Ikväll smäller det! Semifinaler i NFL och i vanlig ordning måste jag ju slänga in en slant på matcherna för att höja spänningen. Men vilka spel ska jag lägga? Att spela New England/Green Bay känns lite tråkigt eftersom de är storfavoriter, men finns det några sköna handikappspel man kan ge sig på? Citera
jaroiten Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Det kommer att vara kallt Massachusetts men det kommer vara ännu kallare i Green Bay. Snackas om -20 celcius.. "Brett Favre, who had little trouble in last week's divisional-round win over Seattle played amid snowflakes the size of golf balls, is 43-5 when the temperature in Green Bay is 34 or lower. He will make his 275th consecutive start Sunday in conditions suited for, well, staying inside. The NFL's career leader in most passing categories would take 34 -- or even 24 -- degrees for the final step to the Super Bowl." Chargers har ju skador på flertalet nyckelspelare (LT, Rivers och Gates), det betyder ju inte att de inte kommer kunna spela. Men ifall de kommer till spel så är de knappast 100%. Pats som är 17-0 denna säsong bör nog vinna den men linen ligger på 14p och jag avstår bets i båda matcherna. Mycket skönare att bara kunna njuta av footballen. Blir säkert två mycket fina matcher! Men snälla använd inte "semifinaler", det är faktiskt conference finaler. Citera
Hakflem Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 Pats är 17-0 denna säsonsom g bör nog vinna den men linen ligger på 14p och jag avstår bets i båda matcherna. Mycket skönare att bara kunna njuta av footballen. Blir säkert två mycket fina matcher! JAja, får kanske lägga några kamikaze-spel som "Vem gör första interception" eller liknande bara för att Men snälla använd inte "semifinaler", det är faktiskt conference finaler. Visste att någon inbiten skulle hacka på den benämningen Citera
eurythmech Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Klart att matchen innan en final är en semifinal, oavsett vad jänkare kallar det. Jag menar, dom kallar spelet "football" till att börja med. Citera
jaroiten Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Hur kan det inte vara final när vinnarna blir champions? Finalen i UEFA Champions League är alltså inte en final utan i själva verket en kvartsfinal? Citera
psykologas Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Hur kan det inte vara final när vinnarna blir champions? Finalen i UEFA Champions League är alltså inte en final utan i själva verket en kvartsfinal? den e ju faktiskt semin inför matchen med segraren av Copa de Libertadores:-D btw. Kan san diego fortsätta spela fantastiskt hela vägen å inte bara fram till 10-yards linjen. Citera
jaroiten Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 den e ju faktiskt semin inför matchen med segraren av Copa de Libertadores:-DNä, så funkar det väl inte? De som vinner "kvartsfinalen" får möta ett lag ifrån Afrika/Asien/Oceanien/Nordamerika som vunnit kvalet. Sen i finalen möter man vinnaren av den andra semin. Men visst det blir väl i princip alltid Sydamerika vs Europa. Pats brukar ju dra ifrån i Q4 i dessa jämna matcher ser väl ut att bli så ikväll också. Bara Chargers hade kunnat varit lite mer effektiva i red zone så kanske de hade kunnat matcha dem dock. Citera
Hakflem Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 Jag lirade Chargers -17 så just nu ser det bra ut. Ett par TDs på detta så... EDIT: Skaka liv i LT! Förresten inte så hett med cheerleaders i täckjackor. Citera
eurythmech Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Hur kan det inte vara final när vinnarna blir champions? Finalen i UEFA Champions League är alltså inte en final utan i själva verket en kvartsfinal? Poänglös semantik, när man vinner semifinalen i NFL-slutspelet så firar man väl att man nått Super Bowl, inte att man vunnit något pseudomästerskap? Citera
jaroiten Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Jag lirade Chargers -17 så just nu ser det bra ut. Ett par TDs på detta så... EDIT: Skaka liv i LT! Förresten inte så hett med cheerleaders i täckjackor. Menar du +17? Eller vad fick du för odds på -17? Måste ha varit enormt isf.. Poänglös semantik, när man vinner semifinalen i NFL-slutspelet så firar man väl att man nått Super Bowl, inte att man vunnit något pseudomästerskap?Ifall du inte har någon koll på NFL så bör du inte uttala dig imo. Är det vanligt att man får trofeer efter att ha vunnit semifinaler? Citera
eurythmech Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Är det vanligt att man får trofeer efter att ha vunnit semifinaler? Ja, i nordamerika envisas man ofta med att hylla lag som vinner semifinaler - vilket är märkligt då det är nästföljande match som är finalen. Citera
Hox Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Ja, i nordamerika envisas man ofta med att hylla lag som vinner semifinaler - vilket är märkligt då det är nästföljande match som är finalen. Om man läst på om sportens historia så är det inte märkligt... 3 Brady picks? WFT?! Citera
eurythmech Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Känner till historien bakom NFL och Superbowl, inte lika mycket om sporten som helhet. Hur som helst, jag ska inte OT:a mer. Citera
Hakflem Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 Match 1 satt. Sätter vinsten på Green Bay -7.5p nu. Anledning? Ingen alls, men de imponerade storligen i semin (eller kvarten...). Citera
Hox Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Jäkligt imponerande att få bollen med 9 minuter kvar och lyckas spela ut matchen utan att San Diego får tillbaka bollen. Kan faktiskt inte minnas senaste gången jag såg det hända... Citera
Hakflem Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 Nån som har en fungerande stream till matchen? Citera
jaroiten Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 Kolla i http://www.myp2p.eu forumet. Citera
jensax Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 sop://broker.sopcast.com:3912/41704 i sopcast verkar vara enda streamen som ligger uppe. Citera
Hakflem Postad 21 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2008 Kolla i http://www.myp2p.eu forumet. Tackar och bockar. Två MTT's och lite boll, detta blir najs. Citera
Myssion Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 Jag menar, dom kallar spelet "football" till att börja med. Alltså, termen "football" härstammar från medeltiden då denna boll-"sport" spelades *till fots*, i motsats till andra lekar som utfördes till häst. Man fick bära och kasta bollen, såväl som sparka den. Det har alltså inget att göra med att man skulle använda fötterna för att spela... Ur denna sport/folklek har många varianter utvecklas, t.ex. kanadensisk fotboll, australiensisk fotboll, gaelisk fotboll, amerikansk fotboll eller rugby (även kallat rugby football), vilka alla har gemensamt att man får använda händerna. I England spelade man endast "rugby football" fram till andra halvan av 1800-talet, då förbundet splittrades och en gren där man inte fick bära/kasta bollen utvecklades, kallad "association rules football", kallat soccer. Så, var snäll o uttala dig inte när du inte vet vad du snackar om... Citera
eurythmech Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 Det fanns säkert en rimlig förklaring till namnet Honda Fitta också. Citera
Hox Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 Det fanns säkert en rimlig förklaring till namnet Honda Fitta också. Din argumentationsteknik är snodd av Björn Gustafsson... http://www.youtube.com/watch?v=CoYioKXtnlE Citera
Recommended Posts