Gå till innehåll

Bokrea, tips plz!


Sladdafan

Recommended Posts

Det ar bokrea i Sydney och behover lite tips pa bra bocker.

No limit texas hold em ar det som galler.

 

Har redan kopt:

The theory of poker av Sklansky, David. (inte sa mkt NL ja vet men ville anda lasa den)

 

Nagon cashgamebok som jag inte kommer ihag va den heter. Handlade dock om limit. Kan ha varit denna Winning Texas Hold'em: Cash Game Poker Strategies for Players of All Skill av Maroon, Matt. Men om man jamfor utseende http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1402729634 sa ar det inte samma. Ngn som last denna o vet om det ar enbart limit?

 

 

Bocker jag redan last:

  • Poker på nätet av McDonald, Glenn
  • Spela poker som proffsen av Hellmuth, Phil
  • Pokerhandboken av Glimne, Dan
  • Making the final table av Lindgren, Erik
  • Harrington on Hold 'Em, Volume 1: Expert Strategy for No Limit Tournaments: Strategic Play av Harrington, Dan
  • Harrington on Hold 'em: Expert Strategy for No-Limit Tournaments; Volume II: The Endgame av Harrington, Dan
  • Nan till jag inte kommer ihag va heter

 

Dessa har jag hittat:

  • No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky, David
  • Super System I och II av Brunson, Doyle
  • Little Blue Book av Gordon, Phil

Ar de 3 ovan ngt att ha?

Behandlar Super System massa olika former av poker elelr ar det No limit texas som galler?

 

Inga how to play bocker eller ngt sant ar av intresse utan lite mer avancerat. Alla tips uppskattas =)

 

GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super System 1 och 2 handlar om en mängd olika former av poker, kan dock rekommendera dessa även om du bara lirar TNL.

 

Sklansky boken du nämner är troligen den bästa boken jag läst om TNL så den måste du köpa.

 

Jag har även nyligen läst Professional No-Limit Holdém av Matt Flynn, den har en lite egen vinkel på hur du skall spela TNL och jag tyckte den väckte några tankar som kan vara utvecklande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POT-Limit & No-Limit Poker,,,,Reuben och Ciaffone, bra bok.

 

Ska kollas upp

 

 

No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky, David

 

Jag håller på o läser denna just nu och jag rekomenderar denna, det är en fortsättning av theory of poker. Har man läst andra pokerböcker o kan de flesta termerna o teorierna är denna rätt lättläst. Tror dock att supersystem 1 o 2 e bra de med.

 

Far ta o inhandla denna!

 

Super System 1 och 2 handlar om en mängd olika former av poker, kan dock rekommendera dessa även om du bara lirar TNL.

 

Sklansky boken du nämner är troligen den bästa boken jag läst om TNL så den måste du köpa.

 

Jag har även nyligen läst Professional No-Limit Holdém av Matt Flynn, den har en lite egen vinkel på hur du skall spela TNL och jag tyckte den väckte några tankar som kan vara utvecklande.

 

Ska kollas upp

 

Finns väl inte så mycket mening med att köpa första SS om man ändå köper tvåan?

 

2an e uppdaterad version av 1an?

 

 

 

Tackar for den snabba feedbacken.

 

Tankar om Phil Gordons bocker? Fler tips? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höller på att läsa No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky, David just nu.

Boken är hitils mycket bra, fast mycket matte i den vilket inte jag är något bra på(men då lär jag ju mej).

Boken lär en att tänka som ett snille vid no limit borden.

 

Rekommenderas varmt, även fast jag inte läst ut den än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...