Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Okej drygt 60 inköp då alltså. OM jag spelade 6 stycken i ett set så skulle jag lägga in 1 eller 2 22or eller bara spela 2 sng samtidgt på den nivån och öka fokusen. steget från 11 till 22 är inte så stort folk är lika kassa där.

GL med gamet!

Ska försöka matcha in fler och fler 22or. Steget mellan $11 och $22 är inte så stor som du säger, men jag vill nog ha 30+ inköp innan jag tar steget upp helt. :)

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ska försöka matcha in fler och fler 22or. Steget mellan $11 och $22 är inte så stor som du säger, men jag vill nog ha 30+ inköp innan jag tar steget upp helt. :)

Dom är lika dåliga på 50 dollars sng också har bara mött en "haj" enligt sharkscope. Jag själv är haj hehehe:P vad nickar du på stars?

Postad
Dom är lika dåliga på 50 dollars sng också har bara mött en "haj" enligt sharkscope. Jag själv är haj hehehe:P vad nickar du på stars?

haha, okej. Häftigt! :D Får akta mig för dig då! ;)

PM:ar mitt nick :)

Postad

Tjena!!

Precis hemkommen efter en kväll med god mat å bio med en polare. Såg National Treasure 2. Bra film faktiskt, rekommenderas.

Ja hur som helst ska sätta igång några sng sen kommer med update snarast

Wish my good luck!!:-D

Postad
Tjena!!

Precis hemkommen efter en kväll med god mat å bio med en polare. Såg National Treasure 2. Bra film faktiskt, rekommenderas.

Ja hur som helst ska sätta igång några sng sen kommer med update snarast

Wish my good luck!!:-D

Håller NT 2 lika bra klass som första filmen? Tycker iaf att den första var riktigt bra!

Lycka till med spelet, väntar på res. ;)

Postad

här visar jag hur man missar ITM

Titan Poker "TURBO" Canterbury 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button (1890)

SB SB (2650)

BB (4460)

Preflop: SB is in the SB with 4club.gif 4spade.gif

Button raises to 1890, SB moves all-in for 2450, 1 fold.

Flop (4940) 5diamond.gif 6heart.gif 7heart.gif

Turn (4940) 8heart.gif

River (4940) 4diamond.gif

Button shows Adiamond.gif 8spade.gif

SB shows 4club.gif 4spade.gif

Button wins 2470 with A straight, Eight high

SB wins 2470 with A straight, Eight high

Titan Poker "TURBO" Canterbury 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button (4260)

SB SB (2090)

BB BB (2650)

Preflop: BB is in the BB with Qdiamond.gif 9diamond.gif

1 fold, SB raises to 2090, BB calls 1690.

Flop (4180) 2diamond.gif Qheart.gif 6diamond.gif

Turn (4180) 4heart.gif

River (4180) 3club.gif

SB shows 5club.gif Kclub.gif

BB shows Qdiamond.gif 9diamond.gif

SB wins 4180 with A straight, Six high

Postad

DEn här killen som är tokaggro gillar verkligen att ge mig hans marker. Detta är första handen har spelat ganska mkt mot honom.. Bara tacka och ta emot

Titan Poker "TURBO" Canterbury 10/20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button (1500)

SB SB (1500)

BB BB (1500)

UTG UTG (1500)

UTG+1 (1500)

CO (1500)

Preflop: BB is in the BB with Kdiamond.gif Tclub.gif

UTG calls 20, 1 fold, CO calls 20, Button raises to 60, SB calls 50, BB calls 40, UTG calls 40, 1 fold.

Flop (260) 4club.gif 7diamond.gif Kspade.gif

SB checks, BB checks, UTG checks, Button bets 240, 1 fold, BB calls 240, 1 fold.

Turn (740) 3club.gif

BB checks, Button bets 240, BB moves all-in for 1200, Button moves all-in for 960.

River (3140) Kclub.gif

Button shows 4spade.gif 6spade.gif

BB shows Kdiamond.gif Tclub.gif

BB wins 3140 with Three of a kind, King's

Postad

Går det att hitta foldknappen???:rolleyes:

Titan Poker "TURBO" Canterbury 10/20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button (1460)

SB SB (1480)

BB (1680)

UTG UTG (1460)

UTG+1 (2920)

Preflop: UTG is UTG with Kclub.gif Kheart.gif

UTG raises to 100, 1 fold, Button calls 100, SB calls 90, 1 fold.

Flop (320) 7spade.gif 3spade.gif 9diamond.gif

SB checks, UTG bets 280, Button calls 280, 1 fold.

Turn (880) 4diamond.gif

UTG bets 600, Button moves all-in for 1080, UTG moves all-in for 480.

River (3040) Theart.gif

UTG shows Kclub.gif Kheart.gif

Button shows 4club.gif 4spade.gif

Button wins 3040 with Three of a kind, Four's

Postad
Går det att hitta foldknappen???:rolleyes:

saw flop | saw showdown

Button Button (1460)

SB SB (1480)

BB (1680)

UTG UTG (1460)

UTG+1 (2920)

Preflop: UTG is UTG with Kclub.gif Kheart.gif

UTG raises to 100, 1 fold, Button calls 100, SB calls 90, 1 fold.

Flop (320) 7spade.gif 3spade.gif 9diamond.gif

SB checks, UTG bets 280, Button calls 280, 1 fold.

Turn (880) 4diamond.gif

UTG bets 600, Button moves all-in for 1080, UTG moves all-in for 480.

River (3040) Theart.gif

UTG shows Kclub.gif Kheart.gif

Button shows 4club.gif 4spade.gif

Button wins 3040 with Three of a kind, Four's

Känns som du e slagen när han trycker , men finns ändå inte fold knapp. Bara o betala av.

Postad
Känns som du e slagen när han trycker , men finns ändå inte fold knapp. Bara o betala av.

Precis bara bita i de sura äpplet och betala av kan jag beta annorlunda? eller är linjen rätt?

Betar hårt eftersom de är en dragig bräda.

Postad
Precis bara bita i de sura äpplet och betala av kan jag beta annorlunda? eller är linjen rätt?

Betar hårt eftersom de är en dragig bräda.

Jag tycker du kör en rätt linje , jag hade kört samma stil. Du får ju handen dit du vill förutom att han klonkade 2 outarn på turn. Hade han haft A,9 eller drag så hade han betalat.

Postad

Första handen när du har 44 tycker jag nästan du ska slänga. Du har fler marker än FI och vill därför inte hamna i 50/50 lägen, vilket det allt som oftast är med 44.

Q9s vet jag inte vad jag tycker om heller faktiskt. Blindsen är så pass höga att det må vara ett korrekt beslut. Jag vet inte hur FI spelar och vad du förväntar dig för HD av honom.

I det här läget tycker jag nog att det kan vara rätt att trycka först in med Q9s, men fel att syna. Förstår du hur jag resonerar?

Postad
Första handen när du har 44 tycker jag nästan du ska slänga. Du har fler marker än FI och vill därför inte hamna i 50/50 lägen, vilket det allt som oftast är med 44.

Q9s vet jag inte vad jag tycker om heller faktiskt. Blindsen är så pass höga att det må vara ett korrekt beslut. Jag vet inte hur FI spelar och vad du förväntar dig för HD av honom.

I det här läget tycker jag nog att det kan vara rätt att trycka först in med Q9s, men fel att syna. Förstår du hur jag resonerar?

I got your point med han tryckte varje hand får jag då en hand som är över avarage så synar jag alla dagar i veckan . samt 44 alla dagar i veckan också. nu ere bara äckligt att han klonkar sönder men men thats poker har jag hört8-)

Postad

KatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrofKatastrof

UTdragen hela dagen helt sjukt. kommer med lite osköna HHs sen nu ska jag trösta mig efter monster back över två dagr :S sov så gott :(

Postad

Tjena! Tänkte summera dagens spel! Börjar med lite resultat.

Det blev tot 13 sng

1,1,2,2,2,2,2,3,3,4,5,5,6

Varav en var en skottning på 100 $ sng som jag vann var viktigt:-D

Tyckte jag spelade stabil poker och första gången under denna dagbokshistoria så lyckas jag klonka lika mycket som jag lir utklonkad. Har haft störda swings. Som inte min br riktigt klarar av om man säger så. Rullen är iaf på 2050$ vilket är 700$ back sen dagbokens start.

Ska posta en ganska intressant HH eller jag tycker den är snyggt spelad ska berätta mitt resonemang. Så ni inte skriker att jag e dum:-P. Ni kanske tycker de är ett dumt spel så tidigt i en sng men jag gillar att bygga stack tidigt så man kan dominera lite runt bubblan då folk är relativt rädda för att gula.

Här är mitt resonemang:

Blindar 10/20 dvs första nivån startstack 1500.

UTG standard höjer till 80 Jag synar på knapp med A9 suit som jag tycker är värd att se men inte värd att kontrahöja. BB synar också. Flop J4K två ruter.

UTG betar 80 (otroligt svaghetstecken) har han en hand han vill skydda här med en sån dragig bräda kommer han beta runt 2/3 till potbett. Jag Floatar för att ta potten i ett senare skede: BB synar också vilket bytyder att han har något form av drag så som QT eller JT. Turn visar Q UTG checkar, Försöker nu skäla potten här med ett bet på runt 2/3 pot eftersom både UTG och BB har visat svaghet på flop. inte särskilt stor risk att de sitter på Något starkt här. BB väljer att syna, sätter han då på QT eller JT. Innebär open ended, vad annars ska han kunna syna mitt bet turn här? hade han färgdrag borde han ju slagit om på flop i och med att både UTG och jag visade svaghet. Så de uteslutar jag. River blankar. BB ger mig checken, håller fast vid min read och slänger iväg ett bet på 700 vilket han bara kan syna med något starkt men alla drag missade ju på river så jag är i princip säker att han kommer folda händer som QT JT eftersom jag visat styrka båda turn och river. Han foldar mkt riktigt. Min read var perfekt Han skrev open ended i chatten.

Så vad tycker ni är de galet är tycker ni mitt resonemang är bra? ÖS PÅ BARA! :-D

Here We Go.

Titan Poker Metropolis 10/20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button (1580)

SB (3010)

BB BB (1530)

UTG (1380)

UTG+1 UTG+1 (1470)

CO (30)

Preflop: Button is on the Button with 9spade.gif Aspade.gif

1 fold, UTG+1 raises to 80, 1 fold, Button calls 80, 1 fold, BB calls 60.

Flop (250) Jdiamond.gif 4club.gif Kdiamond.gif

BB checks, UTG+1 bets 80, Button calls 80, BB calls 80.

Turn (490) Qspade.gif

BB checks, UTG+1 checks, Button bets 320, BB calls 320, 1 fold.

River (1130) 2spade.gif

BB checks, Button bets 700, 1 fold

Button shows 9spade.gif Aspade.gif

Button wins 1830 with High card: Ace

Postad

Hur är trafiken på ipokers $50 SNGs? Hur länge måste man vänta?

jag ska precis gå upp till $55. Har kört på Everest hittils (och lite Ongame och FTP), men det börjar bli tunt när man kommer upp till 55s. Brukar köra 8 st samtidigt och det finns det inte trafik kvar. Mixa sajter verkar svårt (olika struktur), så helst skulle man köra någonstans med svagt motstånd/mycket trafik (kan önskedrömmar slå in?)

Postad

Jag måste säga att den är helt ok. dock så kan man bara anmäla sig till en vänta tills den börjar sen anmäla sig till en ny alltså samma typ så man kan bara regga en av likadan sort i taget de är totalt kass. men mkt fisk javisst;)

Postad

tjena tjena!!!

Inte skrivit här på ett tag. Har varit så fruktansvärt tiltad. inget står internetkoplling dör 500$ inne på olika turneringar allt åt skogen osv..

Men spelade iaf en skön session nu på cirka 400$ upp

SE bar de av till Mcdonalds. blir mer grind nu! Here we GO!

Wish me good luck:h:

Postad

sådär ja tillbaka från mcdonalds!!

Satt igång 4 sng till a 50 $ gulade 2 vann 2 så lite ökning på plussingen till ett dagsplus på 600$ vilket känns mycket välkommet till min berg och dalbanerulle:-P

Tänkte posta lite hhs snart... kommer snart!

Postad

Här kommer en av mina vackra bluffar!:lol:

Titan Poker "TURBO" Canterbury 50/100, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

UTG UTG (3310)

SB (1130)

BB BB (2440)

UTG UTG (2120)

Preflop: UTG is UTG with 3spade.gif Adiamond.gif

UTG raises to 300, UTG calls 300, 1 fold, BB calls 200.

Flop (950) 4diamond.gif 7club.gif 8club.gif

BB checks, UTG checks, UTG checks.

Turn (950) 2spade.gif

BB checks, UTG bets 600, 1 fold, BB calls 600.

River (2150) Kdiamond.gif

BB checks, UTG moves all-in for 1220, 1 fold

UTG shows 3spade.gif Adiamond.gif

UTG wins 3370 with High card: Ace

Postad

det här e varför jag spelar på i poker :-D

Titan Poker "TURBO" Canterbury 30/60, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button (1000)

SB (1480)

BB (2370)

UTG (1440)

UTG+1 UTG+1 (1270)

CO (1440)

Preflop: Button is on the Button with 9diamond.gif 8spade.gif

1 fold, UTG+1 calls 60, 1 fold, Button raises to 240, 2 folds, UTG+1 calls 180.

Flop (570) Jdiamond.gif 9club.gif Kdiamond.gif

UTG+1 checks, Button checks.

Turn (570) 6diamond.gif

UTG+1 checks, Button checks.

River (570) 9spade.gif

UTG+1 checks, Button bets 300, UTG+1 calls 300

UTG+1 shows 6heart.gif 7heart.gif

Button shows 9diamond.gif 8spade.gif

Button wins 1170 with Three of a kind, Nine's

Postad

Här är ett annat exempel slutade vinte så bra men...:-P

Button (1300)

SB SB (1410)

BB (1700)

UTG (1270)

UTG+1 UTG+1 (2040)

CO (1280)

Preflop: SB is in the SB with Tdiamond.gif Tspade.gif

1 fold, UTG+1 raises to 120, 2 folds, SB raises to 330, 1 fold, UTG+1 calls 210.

Flop (720) 8heart.gif 5diamond.gif 7diamond.gif

SB bets 500, UTG+1 calls 500.

Turn (1720) 5heart.gif

SB moves all-in for 580, UTG+1 calls 580.

River (2880) Jspade.gif

UTG+1 shows Jclub.gif Aheart.gif

SB shows Tdiamond.gif Tspade.gif

UTG+1 wins 2880 with Two pair, Jack's and Five's with a Ace for a kicker