Gå till innehåll

Datorstrul...


NickLeeson

Recommended Posts

Jag spelar oftast på SvS. De senaste veckorna har jag bara kunnat lira 20-30 minuter åt gången, sen segar hela systemet ner och jag börjar lagga som sjutton. Borden fryser, jag åker ut och CPU går upp mot 100%. Den senaste veckan har jag uppgraderat till 2 gig minne och blåst ut hela datorn, men ändå segt. Jag har kört utan PT och HH-converter, men systemet segar ut ändå.

Inga problem på de andra sajterna.

 

Eftersom jag misstänkte virus eller nåt annat skit så blåste jag som sagt var ut hela hårddisken idag, men det går knappt att lira ändå. Tar Svenska spels klient så mycket extra kräm ur datorn nuförtiden jämfört med de andra sajterna eller?

 

Jag spelar på en ett år gammal Acer-laptop. AMD Turion 64, 2 Gig RAM.

Mina PT-databaser har svällt en hel del, kan det påverka även de gånger då jag inte använder PT?

 

Någon datorkunnig som har nåt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta det i turordning, vilka program är det du startar och när e det datorn "segar ner sig"

fungerar det enbart med SS (vilket det gör med den dator som klarar win xp)

sen så vad startar du upp mer och börjar dator då "sega ner sig" så har du troligen funnit "problemet"

 

men har du en mkt stor datorbas som skall laddas så är det väl antaglien den som är "problemet", eller? uppgradera datorprestanda eller gallra i databasen är väl lösning på problemet

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

De olika PT-databaserna är sammanlagt på några GB, men den databas jag använder är liten. De gamla databaserna som är stora ligger fortfarande på C:, men används inte dagligen. De borde inte sega ner systemet då de inte används, eller kan de göra det ändå fast de bara ligger på C: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...