Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

• Yesz
      25
    • Tiodom
      31

Recommended Posts

Postad

Spelar stundtals väldigt bra poker, men hade plussat mycket mer om jag inte åker på så mycket utdragningar.

A-A mot J-J all-in på 8-8-7 river J .

K-Q mot 9-9 flop 9-10-j $270

K-9 10-9-4-9 all-in mot 8-7 river J $245

K-K mot A-A 2 gånger.

aja ska inte klaga då jag plussar fint ändå.

Br innan sessionen $4505

Br efter $5272

+ $767

Kommer upp med lite händer senare

• Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

inte uppdaterat så mycket, men har haft cup i helgen så har inte lirat så speciellt mycket. Men rullen ligger på $5060 efter inköp till 175 k gtd och en 8 k freeze.

uppdaterar om hur det går i turrarna, så hoppas på klonk ikväll :) !!

Postad

Spelade mest heads-up igår och har inte hunnit skriva in resultat, men det gick riktigt bra igår och känner att det blir att spela lite HU nu också.

Men på turneringsfronten är jag fortfarande kall då jag alltid åker cirka 10 placeringar innan bubblan.

Men tycker att jag spelar rätt för att gå hela vägen då jag öppnar upp just innan bubblan då jag vet att dom flesta fegspelar för att komma in i pengarna.

Men kanske får tighta upp mig lite.

br innan gårdagen $5025

br efter $$5737

+$712

Postad

Lite uppdatering från spelet.

Cash game har inte gått så bra, då jag var nere i $3600 igår efter både HU och nl 100 sh spel.

Men lyckas klonka en 4:e plats i 14 k gtd och $1100 för det.

Sen spelar jag betydligt bättre poker nu på dagen och plussar stabilt.

br innan $5060

br efter $5100

+$40

Postad

Denna månad har det blivit väldigt lite poker dels pga. att jag vart över körd på nl100 trotts bra spel och att jag inte haft motivationen uppe för något lir. Jag tog ett beslut att kliva ned till nl50 igen, där har det gått lite bättre med lite små tur i viktiga lägen. Har lyckats hålla mig borta från tilten rätt bra vilket är positivt.

Har lirat ca; 3000 händer på nl50 med ett okej till resultat. I turneringarna har jag agerat rikslallare och inte ens tagit mig ITM förut en gång, men har inte lirat så mycket där heller.

Nästa månad blir det att ta nya tag och försöka komma tillbaks på nl100 igen, men har några inköp kvar tills dess.

Ska även försöka som vanligt att uppdatera oftare.

Ses vid borden =)

Postad

blivit rätt mycket poker senaste dagarna och det har flytit på helt ok.

har 10900 i rakade händer, sen blev det en 10:e plats i $7 k turren igår men bara $84.

Men får nog en hyffsat bra rakeback i slutet av månaden.

Sen får jag en liten bonus på minst $100, av hur mycket jag rakat i månaden.

Ligger just nu på plats 40 och $ 150.

br innan $5100

br efter $5650

+ $550

Postad

Spelade 3 st turneringar idag 175 k gtd 19.5 k gtd och 14 k gtd 6-handed.

Spelar riktigt bra poker i 175 k, an då jag plockar upp K-K spelaren jag möter limpar 300 utg +1 jag till 1400, han synar, flop 4-J-Q. Blir all-in då jag har en stack på 12000 han 9000.

så sitter han på J-4 och turn och river ingen hjälp.

19.5 k åker jag ur rätt tidigt och spelar inge vidare bra, lite tiltad sen 175 :an tror jag.

Sen 14 k åker jag som 48:a då jag ungefär i mitten av turren varit chip 2:a.

Men spelar så otroligt dåligt i slutet och bluffar bort turneringen.

Men tur är att man krossar nl100 HU :).

br innan $5650

br efter $6413

+$763

Postad

Spelade en turnering 14k gtd och jag kommer på en 22:a plats då jag sitter med 7-6 synar på knappen lilla syn stora check.

flop 8-5-5 båda dom checkar jag halv pot, stora synar. turn en fin 4:a.

betar ut 5000 han till 10000 jag all-in lite över 20 k han syn.

River en till 4:a och han sitter på 7-5.

trist att åka ut så.

Så tiltade bort lite på heads up också.

br innan $6413

br efter $6002

- $411

Postad

Kommer att bli uteslutande mtt's och nl50 denna månad trotts att jag har suget för att börja spela nl100 igen. Men känns som att ena dagen flyter det på och nästa dagen så tokbackar jag. Och då känns det tryggare att spela lite överrullad på nl50 ist för att "råka" monter backa och tilten kommer fram på nl100.

Mål för maj

$2000

Postad

Nu är det tänkt att jag skall göra så här

Ta ut $1300, skotta för $500 (Mål $5k) och har $3000 kvar som jag ev kommer att spela nl100 med under sommmarlovet för att dra in lite cash om de skulle behövas.

Så om inte skottnigen går vägen kommer jag att trappa ned på pokerspelandet tills jag känner suget på topp eller behov utav pengar tills dess blire lite 1/2 grind på SS (Rulle: 5k) men inte i samma mängd som jag brukar spela.

Postad

Skottet som ej gick vägen....

Efter jag hade dubblat upp från $500 $1000 floppade jag top2par i 3vägs pott, FI flushdrag och det blir all-in, river spader och han sätter färgen. Så nära med ändå så långt ifrån.

Postad

Tänkte casha ut allt idag från PL, vilket jag gjorde förutom $600. Hade bestämt mig att satsa helhjärtat på Svenskaspel, men fick för mig att $600 inget var att spara på - skulle ändå spelat bort det på turneringar där spelar sjukt dåligt i för tillfället.

Så då tänkte jag ett nytt försöka att skotta ihop lite cash på de högre nivåerna. Denna gång gick det vägen avslutade på $5012, så rätt nöjd måste jag vara (=. Så nu vet jag inte om det blir nl100 på prima eller svenskaspel lir, även om jag sagt att det inte blir spel på nl100 denna månad.