Gå till innehåll

Dåliga nyhets artiklar...


Akerman

Recommended Posts

Jag börjar bli less på sådana artiklar som denna

----

Karin Lundgren tar hjälp av Resia.

 

Företaget Resia i Linköping har med Karin Lundgrens hjälp tagit fram ett koncept för pokerspelare att åka till olika turneringar runtom i världen. Först och främst gäller det WSOP nu i sommar med direktflyg från Stockholm. Karin skriver själv:

 

"Hur underbart är inte det att slippa byta flyg och slippa stressen om bagaget kommer fram eller inte? Alla passkontroller vid byte slipper man ju också, något som jag personligen jublar högt över!"

----

Artikeln i sig är intressant men herregud kan ni i alla fall bemöda er att ge en länk eller dyligt till just detta erbjudande? Man går in på resia sida hittar nada om wsop resor osv. Skriver ni bara artikeln för att Karin ska synas med namn, göra reklam för resia...eller gör ni detta för att underlätta för oss som verkligen VILL boka resor till wsop och hitta enkelt i internet träsket?

 

Skärpning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte gärna bifoga Karins email, vilket är den enda info jag hade utöver att det går att kontakta Resia för mer information. Har du ens testat att maila eller ringa dem för att få veta mer, eller antar du bara att vi skriver kassa nyheter för att de inte har info om flygen på sin hemsida?

 

Jag har inget emot att bättra mig, men då får gärna kritiken vara trevligt formulerad också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha honungs droppande och bommuls inslagen kritik för att kunna ta till dig den har du nog valt fel yrke, dvs att publicera nyheter som flera tusen pokerspelare läser. Men låt gå då och låt oss skriva i mer varmhjärtiga toner till dig så vi inte rör till några fjädrar. Om du publicerar en nyhet som sådan ställ dig då frågan varför du publicerar den tex.: 1. är den till för bara göra reklam för reseförtaget? 2. Vill jag bara publicera den för att Karin skickade ett email till dig? 3. Eller skrev du den för att underlätta sökandet för flera hundra personer som kanske skall till wsop i sommar?

 

Nyheten i sig själv ger ju kunskap om att reseförtaget tydligen har ett wsop paket vilket är ju bra. Men nyheten hade kanske varit -ännu- bättre om du väntat med att skriva den till efter att du frågat Karin om var man kan läsa mer om den etc. Kanske man bara kan få mer info genom att ringa, då hade det ju varit passande att skriva så i stället för att folk går in på websidan och letar i förjäves. En nyhet som denna kan ju bespara flera personer från att behöva söka o hitta efter något som inte finns där. Ännu bättre kanske Karin har en länk som inte finns från websidan? Kanske det snart skall presentera paketet etc?

 

Har du som skriver nyheten ens tänkt på att kolla på websidan innan du publicerar nyheten?

 

Du kanske tänker "Men lata jävel gå o gör det själv och kolla på websidan". Visst kan jag kolla alla saker själv och googla mig fram men då tappar ju hela nyhetsidan sin funktion, jag kommer hit för att det är en central och bra källa för poker information. Kanske det då inte är helt fel att lägga lite krut på en nyhet som publiceras på sveriges största poker community?

 

Hoppas denna kritik var sockertoppad nog för att du ska orka bry dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med att ta kritiken. Vänta dig bara inte att jag ska vara trevlig tillbaka om du beter dig illa, det var så jag menade.

 

1. Nope

2. Det gjorde hon inte

3. Nope

 

Jag tycker det är rätt självklart att nyheten är en enkel notis om att det kommer att gå plan direkt till Las Vegas för WSOP-tripp i sommar och troligen även senare till fler arrangemang. Det står ju i nyheten vilket reseföretag som anordnar paketen. Det är varken deras skyldighet att ha den informationen på hemsidan eller min att ta reda på om den finns där. Flyger gör de lik förbannat, och intressant är det också oavsett vilket.

 

Jag postade den information jag hade, och verkar den intressant får folk gärna leta vidare. Det är dock inte mitt jobb att ringa Resia för att ta reda på detaljerna kring resorna - lite får man faktiskt lägga ned själv också.

 

Hade det rört sig om en artikel och inte om en vanlig nyhet så hade det varit en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...