Gå till innehåll

QQ tidigt!!!!


Rette

Recommended Posts

Inga reads egentligen, väldigt tidigt i turneringen!

 

Game #4965317143: $20K GTD FRI (ID6217970) $100+$9 - Hold'em NL (10/20) - 2008/01/11 - 15:03:28 (EST)

Table "6217970 - 8" Seat 5 is the button.

Seat 1: Asamoah (2500 in chips)

Seat 2: Skoufalis (2540 in chips)

Seat 4: Paul165 sits out

Seat 5: Freddan (2420 in chips)

Seat 6: Heylad1 (3020 in chips)

Seat 7: NUMNUTS (2070 in chips)

Seat 8: Loverat (2480 in chips)

Seat 9: Tryme (2500 in chips)

Seat 10: Gerdun001 (2500 in chips)

Heylad1: posts small blind 10

NUMNUTS: posts big blind 20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Freddan Queen of ClubsQueen of Spades

Loverat: folds

Tryme: raises to 80

Gerdun001: folds

Asamoah: folds

Skoufalis: folds

Paul165: folds

Freddan: calls 80

Heylad1: folds

NUMNUTS: folds

----- FLOP ----- 3 of Hearts9 of Clubs8 of Hearts

Paul165 sits back

Tryme: bets 200

Freddan: raises to 555

Tryme: raises to 910

Freddan: calls ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh in med degen, du synade väl pf med förhoppningen att ingen kung eller ess skulle komma på flopp? Är du så nit, så kan jag glädja dig med att i mina huvudräkningar är du troligen mer än 3.7% att ta hem potten alt. vinna den och dubbla upp samt att du kommer ända till bubblan med liknande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det var en miss att syna preflopp i din position, men jag tolkar hans 4xBB som en hand något bättre än marginalhand. Hans reraise känns åxå lite vek för en AA eller KK, så min gissning går på AK eller TT. Hur som helst tror jag inte att han träffade floppen... All in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ewww, kan ni ge er eller? Få det inte att låta som att han misshandlar handen pre genom att syna. Jag trebettar oxå oftast här men det är defintivt ingen lucka att syna heller.

 

Som spelat pre: c/c flopp och utvärdera turn.

 

Kan heller inte riktigt avgöra om vissa kommentarer ovan är allvarliga eller inte :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det var en miss att syna preflopp i din position, men jag tolkar hans 4xBB som en hand något bättre än marginalhand. Hans reraise känns åxå lite vek för en AA eller KK, så min gissning går på AK eller TT. Hur som helst tror jag inte att han träffade floppen... All in!

 

Här har vi en riktig expert! Tala om exakt vad som är så givet med att trebetta pre.

 

När du är klart med det kan du oxå tala om varför du tolkar Fi's 4x höjning som en hand "bättre än något än marginalhand".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte slår om pre med QQ, vad slår du då om med?

 

Ibland användar jag denna linje tidigt i turneringar, mest för att jag vill vinna en stor pott postflop, ser inget jättefel här, förklara gärna!

 

När floppen kommer gillar man ju den enligt ovan men det intressanta med denna handen är ju att han höjer oss på floppen........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ewww, kan ni ge er eller? Få det inte att låta som att han misshandlar handen pre genom att syna. Jag trebettar oxå oftast här men det är defintivt ingen lucka att syna heller.

 

Som spelat pre: c/c flopp och utvärdera turn.

 

Kan heller inte riktigt avgöra om vissa kommentarer ovan är allvarliga eller inte :roll:.

 

Vad gillar du för kort på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det var en miss att syna preflopp i din position, men jag tolkar hans 4xBB som en hand något bättre än marginalhand. Hans reraise känns åxå lite vek för en AA eller KK, så min gissning går på AK eller TT. Hur som helst tror jag inte att han träffade floppen... All in!

 

Tror du verkligen att han skulle spela AK på det sättet post? 4xbb säger verkligen inte mkt på första blindsnivån i en mtt.

Skulle nog haft svårt att släppa den ialf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt när du synat pre. Tycker det är kallt att försöka få in 2,5k på floppen med så lite i potten. Så du kan nog syna floppen och hoppas få in några trevliga värdebetar på senare gator. Som spelat har jag dock svårt att komma från handen, hade tryckt in.

 

Generellt dör iaf jag alltid med ett QQ+ överpar i en mtt med icke astronomiska inköpssummor. Det är förvånande vad folk kan ha.

 

Min standardlinje med QQ: Raise oavsett tidigare action, floppa underkort, få in degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. Som spelat så skulle jag nog stoppa in. Så tidigt i turneringen finns det mycket fisk som mer än gärna hittar någon snygg syn med sämre hand. Dessutom finns det ju sju miljoner jobbiga kort som kan komma på turn.. Gillar inte att syna här iaf, antingen all in eller fold.

 

Ofta slår jag om pre, men inte direkt 10/10.. Nu är det ju väldigt svårt för honom att sätta dig på just QQ vilket är ännu ett argument för att stoppa in pengarna IMO.

 

Dock skulle jag i 100 fall av 100 lysna på conspiracy ist för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...