Gå till innehåll

SvS, 0.5/1, bottenset i 3-betad pott


Recommended Posts

Finns 3-bettknappen på 05-1?! :shock:

 

Först var det en kommentar utan att ha läst vad du skrivit utan endast läst rubriken.

 

Eftersom jag är smått chockad över att det finns personer på 05-1sek som analyserar och faktiskt har en tanke bakom vad de gör så ska jag svara seriöst på din fråga.

 

Hans HD pre är bredare än den du skriver, jag skulle säga de flesta pockets för att inte säga alla + AJ-AK + KQ, KJ, QT, KJ. Om korten dessutom är soooted så är de givna i HD'n. Man ska inte underskatta dumma spelares resonemang kring vilka händer som de väljer att spela. "Synar jag med mina pockets och får set dåååå jävlar får jag pengar." Det resonemanget är vanligt på den här nivån. Kommer ihåg det från när jag spelaed på liknande nivåer.

 

Hursom, du degar precis som du säger här Alla dagar i veckan. En random noob på den här nivån degar TPTK och TP + SD. Sen kan du lägga in lite andra donkmoves så ser du snabbt hur självklart ställ är.

 

Dock kan man säga att rent generellt så ska du försöka spela mer postflopp spel mot dessa spelare och mindre preflop spel, dvs bygg hellre potter med marginella händer postflopp. Eftersom du tänker och de flesta inte gör det, eller försöker men det inte går bra, så kommer du vinna i längden på att spela postflopp spel mot dem.

 

Mvh

 

Tack för det utmärkta svaret Tottyville. Du resonerar bra, jag sätter honom nog på en lite för snäv HD. Jag överskattar nog min motståndare helt enkelt.

 

Låter som en bra ide att försöka spela lite mer postflop också mot spelare på dessa nivåer. Generellt sett så försöker jag väl bara bygga stora potter pre med AA, KK och QQ. Ibland kan jag hamna i problem när jag spelar 99-JJ och AK lite för hårt före floppen. De här händera blir ofta mer svårspelade, och därför ska man kanske ta det lite lugnare pre, och sen utvärdera lite mer efter floppen. Känns som att turmomentet blir mindre också om man spelare mer efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant! Kan du utveckla lite?

 

Skall detta påverka vårat prefloppspel oxå på något sätt menar du?

 

Sorry för sent svar. Är sjukt dålig på att följa upp trådar jag skrivit i, har inte något bra system för det :) spammar lite sporadiskt i flertalet trådar.

 

Det jag menade var att om du har edge över dessa spelare generellt. Man har edge om man vet vad pf är, du har mer edge om du läser här ofta. Disskuterar du HH's, postar egna HH's och sen även förstår logiska ressonemang och bättre spelares analyser av ditt eget spel, samt klarar av att vara objektiv och ha en stor portion självinsikt (något som många pokerspelare brister i) då har du edge.

 

Har du edge vill du spela mycket postflopp mot sämre spelare, eftersom det där är enklare att manövrera ut dem. En sådan sak som att slå om pre med 99 fungerar sämre på microstakes än på midstakes. Detta för att du får fler syner på microstakes och chansen att någon floppar ut dig är således större.

 

Dock ska du inte börja limpa, raise:a för att bygga pott och för att bli mindre transparent, men imo är det onödigt att slå om med midpockets.

 

Kortfattat, spela postflopp spel där du "vet" var du står. Istället för att trycka in deg pre och sedan bli tvungen att cbetta mot callingstations som synar med midpair. Detta fungerar inte när du klättrar högre eftersom dina motspelare enklare kan sätta dig på en hand, men på microstakes så spelar motståndarna SINA händer. Därför som du alltid får maxbetalt med set vs TPTK. Något som inte fungerar på samma sätt utan read på högre nivåer.

 

Hoppas det inte blev för svammligt. Lycka till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det utmärkta svaret Tottyville. Du resonerar bra, jag sätter honom nog på en lite för snäv HD. Jag överskattar nog min motståndare helt enkelt.

 

Låter som en bra ide att försöka spela lite mer postflop också mot spelare på dessa nivåer. Generellt sett så försöker jag väl bara bygga stora potter pre med AA, KK och QQ. Ibland kan jag hamna i problem när jag spelar 99-JJ och AK lite för hårt före floppen. De här händera blir ofta mer svårspelade, och därför ska man kanske ta det lite lugnare pre, och sen utvärdera lite mer efter floppen. Känns som att turmomentet blir mindre också om man spelare mer efter floppen.

 

Tack, ur welcome.

 

Forsätter du analysera ditt spel och motståndarnas kommer du klättra. På 1-2 är motståndarna läskigt dåliga. Även på 2.5-5 bjuds det på dåligt motstånd. På 5-10 börjar folk på allvar trebetta, floata och ibland även fyrbetta. Först på 10-20 finns det flera imo duktiga spelare som man måste koncentrera sig för att slå, men det beror nog mer på min kapacitet än deras.

 

Känns som att turmomentet blir mindre också om man spelare mer efter floppen

Ja, även svängningarna i din rulle minskar, men som sagt, detta är för microstakes, fungerar inte sen.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...