Gå till innehåll

Jigsaw - jagar bonus på Ongame


jigsaw

Recommended Posts

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spel: SnG FR

Nivå: $11

Antal: 8st

ITM: Fem ggr (3:a, 3:a, 3:a, 2:a, 2:a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +20

 

Spelade även idag riktigt dåligt tycker jag. Ställde in pengar i fel lägen, men hade ofta tur att vinna ändå. Men även om jag vinner är jag inte nöjd om jag ställt in pengarna i underläge. Aja, skönt att plussa igen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: SnG FR

Nivå: $11

Antal: 6st

ITM: Tre ggr (2:a, 1:a, 1:a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +$51

 

Är nöjd med den här sessionen. Hade bättre fokus i ITM-spelet. Jag nöjde mig inte med att komma ITM, utan gav mig fan på att även vinna. Har faktiskt känt att jag blivit mätt av att bara kommit ITM och sedan nästan bara slängt iväg mina marker. Men gick ju bättre nu iaf! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: SnG FR

Nivå: $11

Antal: 6st

ITM: Tre ggr (3:a, 2:a, 2:a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +$5

 

Började riktigt bra, då jag på två bord dubblar upp redan på första händerna med AA och QQ. Men sedan gick det inte riktigt lika bra även om jag faktiskt är nöjd med den här sessionen. Jag tröck in pengarna i rätt lägen, men hade ofta otur och förlorade. Shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat ett bra tag på vad man ska göra i en situation som denna. AKs på första nivån (första handen i detta fall). Kasta eller höj? I det här fallet har jag dålig position och det lutar åt fold för mig.

Hur skulle du göra här? Berätta gärna också vad du skulle göra med samma hand i senare position.

 

PokerStars Game #14741087954: Tournament #74731491, $10+$1 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2008/01/22 - 10:49:34 (ET)

Table '74731491 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: picsou63000 (1500 in chips)

Seat 2: Schmutzig (1500 in chips)

Seat 3: mrburks34 (1500 in chips)

Seat 4: redskei (1500 in chips)

Seat 5: HERO (1500 in chips)

Seat 6: JMBrowne (1500 in chips)

Seat 7: Toni Bruno (1500 in chips)

Seat 8: ligitgenius (1500 in chips)

Seat 9: Böserboy (1500 in chips)

Schmutzig: posts small blind 10

mrburks34: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of DiamondsAce of Diamonds

redskei: folds

HERO: ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: $5,000 garrd

Nivå: $5

Startfält: 1150 pers.

Placering: 39:a

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +24

 

Startade en turnering kl 00:15, 1150 pers i startfältet. Typiskt fucking jävla Pokerstars med fyra miljarder spelare i varje jävla turnering. Ganska exakt tre timmar senare, efter att ha haft en mycket fin stack genom hela jävla turren, är det godnatt. Slutar på en 39:e plats och är $24 dollar rikare!!!!! WTF.

 

Idioten vänster om mig reraisade mina preflopp rais konstant, varje jävla gång. A2 på knappen, fold fram till mig, slår upp med 4xbb, han reraisar (IGEN!), med ca 40bb ställer jag in, får syn av.... 66? Självklart står sexorna. Jag blir en smallguy med ca 12xbb i stacken som två händer senare puttas in i mitten, med KK på handen. Får syn av AJ, flopp Axx and I'm gone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: SnG FR

Nivå: $11

Antal: 6st

ITM: Fem gånger (3:a, 3:a, 3:a, 2:a, 2:a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +$60

 

Spelade helt okej. Mest simpel ABC-poker bara. Tappar dock tålamodet i slutet och slarvar när jag kommer ITM. Måste verkligen vara noggrannare när jag nått pengarna. Förstår inte hur jag kan slarva så mycket där, som jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat ett bra tag på vad man ska göra i en situation som denna. AKs på första nivån (första handen i detta fall). Kasta eller höj? I det här fallet har jag dålig position och det lutar åt fold för mig.

Hur skulle du göra här? Berätta gärna också vad du skulle göra med samma hand i senare position.

 

 

Höj 6-8 ggr BB du vill inte ha så många med plus att du kan inte folda AKs de är tjänstefel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: SnG FR

Nivå: $11

Antal: 6st

ITM: Fem gånger (3:a, 3:a, 3:a, 2:a, 2:a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +$60

 

Spelade helt okej. Mest simpel ABC-poker bara. Tappar dock tålamodet i slutet och slarvar när jag kommer ITM. Måste verkligen vara noggrannare när jag nått pengarna. Förstår inte hur jag kan slarva så mycket där, som jag gör.

 

 

Provar 6 manna istället för 9-10 manna eller vad du nu spelar?

Så mycket roligare spel de ger verkligen utrymme för spel. ja börja fokusera de skiljer väldigt mycket från en ITM plats till en annan. alltid fokus på att vinna. Hur spelar du på bubblan? med en stor stack, en medelstack, en shortstack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj 6-8 ggr BB du vill inte ha så många med plus att du kan inte folda AKs de är tjänstefel.

 

Då begick jag faktiskt tjänstefel. :)

 

Provar 6 manna istället för 9-10 manna eller vad du nu spelar?

Så mycket roligare spel de ger verkligen utrymme för spel. ja börja fokusera de skiljer väldigt mycket från en ITM plats till en annan. alltid fokus på att vinna. Hur spelar du på bubblan? med en stor stack, en medelstack, en shortstack?

 

Jag spelade oftast 6-manna förr, men av någon anledning tycker jag mer om 10-manna. Min spelstil passar väl lite bättre i FR, då jag spelar extremt tight i början.

 

Kring bubblan händer det ofta att jag är ganska liten eftersom jag spelar så tight. Är jag liten brukar jag var aggresiv mot medelstackarna och tar gärna lite risker. Har jag medelstack håller jag mest bara låg profil, stealar lite då och då av de små. Är jag stor brukar jag spela aggresivt mest hela tiden, och använder övertaget att jag täcker alla så mycket jag kan. Har tyvärr en tendens att bli fär aggresiv när jag är stor, och förlorar mycket på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad Entourage är bra! Är helt såld! Sjukt bra.

 

Jag drar igång en session nu. Ska försöka mig på några $22or också.

 

Kör igång fyra stycken ist för sex för att förbättra fokuset lite, så kör jag på två stycken $22or och två stycken $11or!

 

Wish me luck :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades slarva bort HH:n men det gick ungefär så här illa

 

Tomte 1

Tomte 2

Tomte 3 (knapp)

Hjälte (sb) $3580

Idiot 1 (bb) $3650

 

Hjälte tilldelas :8h::3c:

 

Hjälte betalar sb $50

Idiot 1 betalar bb $100

 

Tomte 1 fold

Tomte 2 fold

Tomte 3 fold

Hjälte höjer $250 till $300

Idiot 1 synar $200

 

Pott: $600

 

Flopp: :Kd::3d::8c:

 

Hjälte passar

Idiot 1 höjer med $300

Hjälte höjer med $600 till $900

Idiot går all-in för ytterligare $2750

Hjälte synar med resterande $2480

 

Hjälte visar :8h::3c: (Två par)

Idiot 1 visar :2c::4d: (Nada fucking shit)

 

Turn: :7d:

 

River: :9d:

 

Hjälte visar två par

Idiot 1 visar färg Kung hög :d:

 

Idiot 1 vinner $7230

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Skillnaden mellan $11 och $22 verkar verkligen inte vara så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: SnG FR

Nivå: $11 & $22

Antal: 3+2st

ITM: Tre ggr (2:a - $11, 3:a - $11, 3:a - $22)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Resultat: +$4

 

Spelade bra poker, stoppade in pengarna i rätt lägen och läste spelet bra. Kom itm i en av $22;orna, vilket kändes bra. Som många säger, skiljer spelet inte alls mycket mellan $11 och $22. Jag kan nog bara hålla med. Ska försöka spela fler och fler $22;or. Har som mål att vara regular på $22-nivån innan Feb. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades slarva bort HH:n men det gick ungefär så här illa

 

Tomte 1

Tomte 2

Tomte 3 (knapp)

Hjälte (sb) $3580

Idiot 1 (bb) $3650

 

Hjälte tilldelas :8h::3c:

 

Hjälte betalar sb $50

Idiot 1 betalar bb $100

 

Tomte 1 fold

Tomte 2 fold

Tomte 3 fold

Hjälte höjer $250 till $300

Idiot 1 synar $200

 

Pott: $600

 

Flopp: :Kd::3d::8c:

 

Hjälte passar

Idiot 1 höjer med $300

Hjälte höjer med $600 till $900

Idiot går all-in för ytterligare $2750

Hjälte synar med resterande $2480

 

Hjälte visar :8h::3c: (Två par)

Idiot 1 visar :2c::4d: (Nada fucking shit)

 

Turn: :7d:

 

River: :9d:

 

Hjälte visar två par

Idiot 1 visar färg Kung hög :d:

 

Idiot 1 vinner $7230

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Skillnaden mellan $11 och $22 verkar verkligen inte vara så stor.

 

Oj, där vart du lite ägd! Bara att bita i det sura äpplet och tänka på att han förmodligen är en rätt misslyckad spelare, om han inte hade känslan av att han skulle få runner-runner förstås, isof, WP!

 

Trevligt att läsa din dagbok, ser fram emot mer.

Lirar själv mest CG men även några SNGs då och då, tyvär så brukar det vara lotto på Purple Lounge mot slutet då blindsen tar 1/3 av samtliga spelares stacks. Idag i 3 sngs: AK vs TT förlust, AQ vs T4 förlust A9 vs 82 förlust, kan inte klandra mina motståndare då de redan hade över halva stacken inne med BB, helt enkelt primas fel:p

 

aja, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...