turqow Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Så då var det dax, resan bokad 5:e februari och hemresan 10:e april. Jag och två killar till som jag tidigare inte känner kommer ge oss iväg över Atlanten. Nu är det bara så att vi inte har någon super koll på vart man skall bo o.s.v så tips i alla dess former skulle uppskattas. Vet att folk kommer påpeka att det finns trådar som berör detta men jag vill ha det så aktuellt som möjligt, tack. Här följer några frågor jag skulle vilja få besvarade: 1. Tips på prisvärda boenden, är det lämpligast att boka i god tid eller är tillgången god? (runt 300 spänn skallen) 2.Pokerrum, vilka är bäst för 5-10 och nedåt? 3.Dagsbudget, vad har ni som varit på längre usa äventyr känt att man behöver för dagsbudget? 4.Hur ser vädret ut i februari-mars, kalla nätter? 5.Utflykter/sevärdheter, förutom Grand canyon o hoover dam 6.Tips i övrigt!! Citera
Slakhane Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Vi spelade på MGM Grand. Väldigt bra pokerrum får jag säga. Bra dealers, hyfsat fiskigt på lägre nivåer, många bord, rökfritt. Dom har även en sjuk kvällsbuffé som ni måste testa...längtar efter den ibland... Citera
DinJävlaKyckling Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Här lär finnas lite tips: swedes-guide-till-las-vegas Citera
Hyler Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 1. För en del är rummet en plats att låsa in väskorna och sova på, andra vill ha lite lyx. Det finns enklare rum för kring $50-60 natten. 2. Ställen som har många bord har nog bäst variation på nivåer och pokerformer. Orleans, Caesars Palace och Venetian är de som jag tänker på först, resten har ofta mindre pokerrum med 3-9 st bord. 5-6. Man måste ju se alla kända ställen man bara sett på bild tidigare. Fontänerna, vulkanen, Stratosphere, monorail, lejon, pyramider, Eiffeltorn, berg- och dalbanor, utställningar. Ni ska ju vara där flera veckor, så ni kan ju ta några turistdagar. Fåna sig på nöjesparken på Circus, jaga jackpot på penny slots, leta efter Elvis, samla halsband på Rio. Fråga taxichaffisar om erbjudanden, de kan ha kuponger för gratis inträde eller drink på klubbar och barer. Samla marker, jag sparade en $1-marker från varje ställe jag spelade på och monterade på tavla. Area 51? "Alla" som varit i Vegas har ju varit längs The Strip. Kanske ni ska ta och kolla in det som finns på andra ställen i utkanterna också; Green Valley, Red Rock o s v? Citera
turqow Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Tack för upplysningarna, fan va sugen man blir.. Eftersom man kommer va där i över 2 månader så kommer väl olika boende former provas, ge mig mer mer... =) Citera
Recommended Posts