Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ari "kungen" Gold, som har lovat att vakta sitt språk framöver, ballar ur på chefen för filmstudion som vill att Vince ska lämna drogtest:

- Let me explain this to you in a metaphor you will understand.

I am sure there are guys who have fingered you in the ass long enough that eventually you let them fuck it,

and now you think you got me bent over with your finger in my ass, thinking I'm gonna let you do the same.

I am not like you Dana. YOU WILL NOT FUCK ME IN THE ASS, VINCE WILL NOT PISS IN A CUP FOR YOU OR ANYONE ELSE. *börjar misshandla telefonen med telefonluren*

Så otroligt bra scen, sen när han flämtandes tittar upp bakom sitt skrivbord, så står halva företaget utanför hans kontor.

Postad

Visade min hand.

Fi: Why do you make such a drunk move?

Jag: Drunk? It's not drunk just cuz u dont get it.

(Han skrev "SET" tio ggr i chatten när jag 4beta floppen och så vek han.)

BossMedia Game #2304762561: Table Bad Beat TH 85 - €0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 16:24:04 - 2010/08/24

Seat 1: Leo-Drake (€175.43)

Seat 2: directArde (€100.50)

Seat 3: FkingShort (€20.00)

Seat 4: Idontmuck (€100.00)

Seat 5: fasttrix (€380.33)

directArde posts the small blind of €0.50

FkingShort posts the big blind of €1.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of DiamondsAce of Clubs

Idontmuck folds

fasttrix raises €3.50

Leo-Drake calls €3.50

directArde folds

FkingShort folds

*** FLOP *** Queen of Diamonds2 of Spades7 of Diamonds

fasttrix bets €6.00

Leo-Drake raises €18.00

fasttrix raises €30.00

Leo-Drake raises €42.00

fasttrix folds

*** SUMMARY ***

Total pot €65.50 | Rake €3.00

Board: Queen of Diamonds2 of Spades7 of Diamonds

Leo-Drake won (€65.00), mucks

directArde won (€0.00), mucks

FkingShort won (€0.00), mucks

Idontmuck won (€0.00), mucks

fasttrix won (€0.00), mucks

Postad
Brorsan vill investera i fastigheter i spanska torrevieja (5 mil söder om Alicante) och vill att jag flyttar upp dit för o hålla koll på saker o ting.

Funderar på saken.

Varför just Torrevieja? Är det en ren investering eller har han några band dit? Nu var det förvisso läääänge sedan jag var där och det är trevligt och allt men är fastighetsmarknaden där speciellt het? Spontant känns det som om han är 15-20 år sen. Annars är det en trevlig nordisk förort.

För fastighetsinvesteringar i medelhavsregionen så tror jag annars stenhårt på norra cypern. Trots osäkerhet om när så är det bara en tidsfråga innan området införlivas i den europeiska gemenskapen. Det kan förvisso dröja men EU är egentligen ingen nödvändighet för en lyckad fastighetsinvestering, det räcker egentligen med att turisterna börjar hitta dit i större utsträckning.

/#LOUDmouth#

Postad

Fastighetsmarknaden i delar av Spanien har i princip kraschat pga den ekonomiska krisen så det är huvudanledningen till hans intresse, samt tron att Spanien kommer att återhämta sig på sikt.

Turkiska Cypern? Jag skulle inte vilja leva bland turkar om jag så fick betalt för det :)

Postad
Turkiska Cypern? Jag skulle inte vilja leva bland turkar om jag så fick betalt för det :)

Inte jag heller förmodligen men jag kan sätte min hög ..... övre testikel på att det är en bra region för fastighetsinvesteringar.

/#LOUDmouth#

Postad
Inte jag heller förmodligen men jag kan sätte min hög ..... övre testikel på att det är en bra region för fastighetsinvesteringar.

/#LOUDmouth#

Tror jag inte alls på men be mig inte förklara varför. Bara en gut feeling.

Btw, grattis ST

Postad

/#LOUDmouth#

Läste nån artikel om ett engelskt par som köpte en tomt och byggde ett hus. Sen kom nån och krävde tomten. Han fick den fast dom hade papper och allt.

Postad

Grindar nu serien "modern family" efter rek av Shahin.

Vackra roliga Sofia Vergara är gift med betydligt äldre "Al Bundy", vars blotta närvaro bör göra serien episk.

Serien görs som en "mockumentary" i t ex "The Office"-stuket.

Man följer även Als gay son, hans partner och deras nyligen adopterade dotter, samt Als dotters familj med en make som försöker vara den coola farsan... yo homie o sånt...

Sofia Vergara, Als betydligt yngre fru, och hennes son fr annat äktenskap finns med också.

Sofias personlighet och dialekt lyfter serien till en helt annan nivå.

Har kollat igenom 2 avsnitt och älskar det redan.

Man brukar ju alltid ha en favoritkaraktär i såna serier, men det är första gången sedan Seinfeld och The Office som jag känner att jag direkt diggar flera karaktärer omedelbart; Sofia Vergara, "Al Bundy", hans sons gaypartner, och hans dotters make är helt klockrena karaktärer.

Gaysonens partner verkar vara en direkt kopia av Nathan Lanes karaktär i underbara "The Birdcage" http://www.imdb.com/title/tt0115685/

Postad

Pappan i Modern Family:

- Act like a parent, talk like a peer. I call it peerenting. I learnt it from my own dad who used to walk into my room and say: what's up sweat hog?

Han demonstrerar detta när han försöker tala med sin tonårsdotter:

- Things with your mom got kinda intense down there huh? All like East cost West coast, u feelin' me?

Postad

mm de har haft bråk om de inhemska spelsidorna.

Det har varit förbjudet att bedriva nätpoker i landet, men servrarna har legat i Swaziland som är självständigt, och folk har kunnat spela.

De försöker väl komma åt den regleringen nu.

Verkar dessutom som om jag lämnar RSA inom en månads tid.

• Skapa nytt...