Gå till innehåll

joche försöker lära sig


joche

Recommended Posts

Hallå nu har jag bestämt mig för att starta en pokerdagbok här på pf.

 

Jag är en 18 årig kille från umeå som pluggar sista året i gymnasiet. På fritiden blire mestadels poker basket och försöker väll även trycka in ett socialt liv däremellan. Började spela poker sommaren 2006 men först under förra våren som det blev mer seriöst lir. Jag skapar dagboken för att jag vill täta läckor i mitt spel, få feedback på mitt spel genom postning av händer och siffror och även för att lättare se hur det går under månaderna.

 

Långsiktiga mål är att bli miljonär innan jag fyller 22 vilket ger mig 3 år eftersom jag fyller snart. Har inte tänkt nå målet bara genom poker utan alla intäkter jag kommer mig över men hoppas att pokern kommer bli huvud delen. Rullen ligger just nu på

1564 euro på fatbetpoker

6000 kr på banken

Spelar just nu på 0.25/0.50 nlh men kommer gå upp på 0.5/1 så fort jag får 3000bb vilket bör vara ganska snart eftersom jag har en rb på 900 euro som kommer trilla in eftersom. Kan ju även nämna att rullen är byggd från 100 $ från början men tycker fortfarande att jag vunnit förlite i förhållande till tiden jag lakt ner så hoppas jag kommer kunna fixa dom fel som finns i mitt spel

 

 

Btw vet att svenska i dagboken kommer suga :P så ni får gärna ha överseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite jobbigt att läsa men någon får gärna gör det. tycker handen är intresant. Jag vet att han kan spela flop sådär med lång range av händer och dom flästa slår jag och efter som jag anser att min han duger på floppen tycker jag att det är bara att syna ner turn och river

 

 

pierpppppp Set dealer/Bring in spot Seat 4

joche Ante/Small Blind 0.25

Hampus10 Big blind/Bring in 0.50

k10 Post 0.50

tonipipa Card dealt to a spot

k10 Card dealt to a spot

Mustika Card dealt to a spot

pierpppppp Card dealt to a spot 10 K

 

joche Card dealt to a spot Q Q

 

Hampus10 Card dealt to a spot

tonipipa Call 0.50

k10 Check

Mustika Fold 0.00

pierpppppp Raise 1.00

joche Raise 3.75

Hampus10 Fold 0.50

tonipipa Fold 0.50

k10 Fold 0.50

pierpppppp Call 3.00

Rake amount 0.45

Betting round completed Active Pot = 9.05

Card dealt to table 4 2 10

 

joche Bet 7.00

pierpppppp Raise 14.00

joche Call 7.00

Rake amount 1.40

Betting round completed Active Pot = 35.65

Card dealt to table K

 

joche Check

pierpppppp Bet 13.50

joche Call 13.50

Rake amount 1.15

Betting round completed Active Pot = 61.50

Card dealt to table J

 

joche Check

pierpppppp Bet 17.25

joche Call 17.25

Rake amount 0.00

Betting round completed Active Pot = 96.00

pierpppppp Showdown Show cards: Two Pair

K K 10 10 J

 

joche Showdown Muck cards: Pair

Q Q K J 10

 

pierpppppp Hand result 96.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en interesant dag. har varit på smältvärket rönskär. spelat en basket match som vi fick smisk i men det var väntat. poker mäsig har jag bara hunnit slänga in 1.5 h idag men blev ändå friska + 146. nu måste jag skriva labbraporter till kemi b som måste lämnas in imorgon annars blire ig. sk lägga upp nån hh imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte skrivit på ett par dagar för att jag inte har spelat men igår blev det lite. Efter stabila 16 timmar poker landade jag på stabila -56 ville bara bryta ihop igår natt vid 4 tiden. Men får väll se från den ljusa sidan ganska mycket rb. Den 15 fick jag rb för December 800 euro så rullen ligger på 2304. Jag har itne haft så många hh men det är så jävla jobbigt att hämta dom på min hemsida. Såfort jag kan spela stabilt på 0.5 / 1 så ska jag byta sida så jag kan använda pokeroffice lär bli mer hh då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...