Gå till innehåll

Extrem lowlimit


TheToft

Recommended Posts

Vilken är den bästa taktiken för att vara vinnande på NL5&NL10 och 1,2&5,5$ sitNgo's?

 

Det finns två huvudtaktiker för NL5 och NL10 som jag har använt mig av.

 

1. Spela shortstack (eller om det går fullstack) och gå all in ofta

Taktiken innebär att du går all in med bra händer ofta.

Orsaken? Du får ofta syn eftersom folk inte respekterar pengarna och gillar att gambla. Dessutom slipper du multiwaypotter.

 

Beroende hur löst det är och hur många som ser floppen kan man variera när man ska gå all in. Jag spelade 2006 på Bodog, som då var lösast på NL10 dollar (upp till 8 dollars potter och 40-70% som såg floppen). Jag körde halvstackade och gick all in pre med nästan alla bra händer. Tror inte jag hade en förlustdag på tre månader.

 

Ett annat sätt är att höja 3-6 bb med dina bra händer pre, och gå all in vid träff eller om du fortfarande har topparet på floppen.

 

Connectors, aq, aj, a10 och liknande kan man syna med, gärna i sen position och gå all in med på träff.

 

För att denna taktik ska funka tror jag i alla fall att man inte ska köpa in fullt, eftersom folk är mindre synvilliga om du sitter på 10 dollar jämfört med 5. På NL5 spelar det nog ingen roll.

 

Denna taktiken funkar bäst på lösa och aggressiva sajter som Bodog och Svenska Spel. Så om du spelar på en annan sajt kanske du får modifiera den.

 

2. Spela med fullt inköp

 

Att göra detta är mer avancerat och skulle kräva flera sidor för att förklara olika situationer som kan uppstå. (Men klarar man det, så är det nog mer lönsamt än ovanstående taktik som rekommenderas om du vill bli en vinnare fort och bygga rulle med små medel.)

 

Ett detaljerad men ändå enkel guide är Systematic Pokers (googla det så kommer du till deras hemsida) som kostar typ 50 dollar eller går att få genom att signa upp via deras partnersajter.

 

I korthet gäller det att se få floppar och bara vara med när du har bra starthänder och floppen är till din fördel.

Höj bara med starka händer som aa-1010 och akfärg och aqfärg i tidig position (position 1-3) . Syna med ak och aqoff. Folda resten. Ju närmare knappen du kommer, desto fler händer kan du spela och höja med.

Hur mycket du ska höja med får du testa beroende på hur spelet på sajten är. Ibland är det 3bb, ibland krävs 6-7bb.

 

Du får dock räkna med att bli utdragen rätt ofta på grund av att många spelar no foldem. Detta kan avhjälpas genom att överbetta på floppen: antingen lägger sig draghänderna eller så synar de för att gambla. Du vinner i vilket fall majoriteten av händerna.

 

Pokertracker och gametime+ eller acehud är också till nytta här om du spelar ofta på samma sajt och vill veta vilka som donerar mest. Annars är inte reads speciellt viktiga på de lägre nivåerna, utan det är korten.

 

Låga sit and goes har jag inte spelat lika mycket, men att spela tajt tidigt och bara spela bra händer brukar fungera. De flesta gamblar alltför mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okejdå vi får väl hoppas att detta löser alla mina problem.

Tack Aike!

 

Det är lugnt:) Kapes tips är också vettiga.

En sak till som jag inte nämnde är att det är viktigt att välja rätt sajt. Jag föredrar lösa sajter för att vinna så mycket som möjligt.

Vet inte riktigt hur det ser ut idag bortsett från Svenska Spel och Ipoker, men där är det löst på låga limits.

 

Det är också vettigt att spela så många bord som möjligt, eftersom det blir en del foldande. Håll koll på hur många som ser floppen och hur stora snittpottarna är. Om det är färre än 40 procent som ser floppen och snittpotterna är mindre än 30 ggr bb så skulle jag inte spela där i alla fall.

 

Sedan är det mina favorittaktiker. Jag vet att andra vinner med helt andra. Det finns en snubbe på Svenska Spel som synar typ 60-70 procent och nästan aldrig höjer pre. När han väl träffar färg eller stege eller vad han nu jagar, så får han in alla pengar mot personer som inte kan släppa överparet.

Det verkar funka för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<klipp>

1. Spela shortstack (eller om det går fullstack) och gå all in ofta

Taktiken innebär att du går all in med bra händer ofta.

Orsaken? Du får ofta syn eftersom folk inte respekterar pengarna och gillar att gambla. Dessutom slipper du multiwaypotter.

<klipp>

 

Ett bra alternativ med short stack är dock att få så många i potten som möjligt. Det innebär att man siktar på att tre- till femdubbla sitt minimiinköp. Visst blir man mycket utdragen, men det uppvägs av alla gånger någon tvingar de bästa händerna att lägga sig innan rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra alternativ med short stack är dock att få så många i potten som möjligt. Det innebär att man siktar på att tre- till femdubbla sitt minimiinköp. Visst blir man mycket utdragen, men det uppvägs av alla gånger någon tvingar de bästa händerna att lägga sig innan rivern.

 

Ok, har inte provat det (mer än att ibland synar många när man går all in pre eller på floppen:))

 

Det funkar säkert det med, eftersom det inte finns ett sätt att bli vinnande på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...