Gå till innehåll

Biljettnu.se


ali-in

Recommended Posts

Nån som handlat där? Bra/dåliga erfarenheter osv? Beställde ett par biljetter för ett tag sen men dom dröjer med att skicka dom så jag börjar bli lite orolig :roll:

 

Hej!

Biljettnu bokar upp enorma mängder biljetter vid släpp men om dessa tar slut händer detta:

 

Det biljettnu gör är att de tar mot din beställning och dina pengar. Sedan skickar de mail till alla på Blocket tills de får napp. Ofta betalar du minst dubbelt så mycket som biljettnu betalat.

 

Bättre att köpa direkt av ngn privatperson på Blocket eller Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Biljettnu bokar upp enorma mängder biljetter vid släpp men om dessa tar slut händer detta:

 

Det biljettnu gör är att de tar mot din beställning och dina pengar. Sedan skickar de mail till alla på Blocket tills de får napp. Ofta betalar du minst dubbelt så mycket som biljettnu betalat.

 

Bättre att köpa direkt av ngn privatperson på Blocket eller Tradera.

 

Ok jag förstår, men eftersom jag redan har betalat så kan dom ju inte bli dyrare bara för att dom har slut på biljetter, om dom nu måste köpa biljetterna av nån annan för mer än vad jag har betalat så får dom helt enkelt gå med förlust på mitt köp eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår, men eftersom jag redan har betalat så kan dom ju inte bli dyrare bara för att dom har slut på biljetter, om dom nu måste köpa biljetterna av nån annan för mer än vad jag har betalat så får dom helt enkelt gå med förlust på mitt köp eller hur?

 

Förmodligen är ditt pris redan mycket högre än om du skulle handlat direkt från eventet så det är redan pålagt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår, men eftersom jag redan har betalat så kan dom ju inte bli dyrare bara för att dom har slut på biljetter, om dom nu måste köpa biljetterna av nån annan för mer än vad jag har betalat så får dom helt enkelt gå med förlust på mitt köp eller hur?

 

Jag kan göra en "handanalys" om du svarar på följande:

 

Vilken konsert ska du se? Vad betalar du per biljett? Vilken typ av biljett har du köpt? (Stå, bra sitt eller dålig sitt?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår, men eftersom jag redan har betalat så kan dom ju inte bli dyrare bara för att dom har slut på biljetter, om dom nu måste köpa biljetterna av nån annan för mer än vad jag har betalat så får dom helt enkelt gå med förlust på mitt köp eller hur?

 

Jag beställde en gång från ett liknande företag och fick inga biljetter på flera månader. Samma dag som konserten var så meddelade de att det blivit ett "tekniskt problem" så jag fick tillbaka pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en gång från ett liknande företag och fick inga biljetter på flera månader. Samma dag som konserten var så meddelade de att det blivit ett "tekniskt problem" så jag fick tillbaka pengarna...

 

Vafan, det är Springsteen i sommar, ståplats för 1200 kr/st vilket är ganska exakt vad dom ligger på på blocket just nu +nån hundring kanske men det är det ju värt om man istället kan vara säker på att det är äkta biljetter man får. Men det låter ju väldigt oroande det som du säger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 8 months later...

!

jag köpte mina AC/DC-biljetter därifrån och fick aldrig något svar på när de skulle komma, och jag mailade och mailade och fick i princip bara svaret att de inte visste än.De sa att biljetterna senast skulle komma samma vecka som konserten. När de inte kom sa de att om de inte skulle hinna skicka ut biljetterna skulle de ringa några dagar innan och säga vart jag kunde hämta dem, men det dröjde till på eftermiddagen dagen innan konserten innan de ringde och då sa de att jag skulle gå till globe hotel och där väntade vi en halvtimme på att de skulle komma med dem och när de äntligen kom sa de att några biljetter blivit stulna i receptionen på globe hotel (fast biljetterna inte ens varit i receptionen, eftersom de från biljettnu.se kom med dem) Men vi stog och käftade med den ansvariga från biljettnu.se så vi fick biljetter men vi fick spridda platser för de var de enda biljetterna han hade. Dessutom kostade de nästan tre gånger så mycket som de bästa från ticnet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej, se upp med Biljettnu.se! Jag beställde biljetter från dem samma dag som de släpptes, och betalade fyrdubbelt pris för biljetterna. Efter någon månad utan att hört något från dem så skickade jag mail och frågade om biljetterna var på väg, eftersom de skulle skickas. Svaret jag fick var att de inte visste något än. Dagen innan vi skulle åka ringde det en kille från Biljett.nu och sa att jag kunde hämta biljetterna på Globe hotel, och undrade om jag inte vill ha biljetter till Ullevi istället (vi skulle se AC/DC, och de spelade ju på Ullevi också) jag sa att jag inte ville ända och han sa okej.

 

När vi kom dit fick vi vänta och vänta, och när de äntligen kom visade det sig att de inte hade biljetter till alla, vi var säkert 20 stycken som stod utan. Vissa sa att de kunde gå och göra något annat medan Biljett.nu skulle fixa fram biljetter,men vi stod kvar och käftade med dem och när de hade svettats lite (tror att de såg att jag beställt så pass tidigt) så de letade fram tre biljetter med bättre platser men vi fick inte ens sitta bredvid varandra. Så passa er för Biljettnu.se, jag vet inte hur många som fick biljetter till slut,men jag är ganska säker på att det inte var alla. Att vi dessutom fick betala ett fyrdubblat pris för dem gjorde ju inte saken bättre.Köp på blocket eller liknande istället, det kommer att vara värt det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...