Celtic Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 har provat både freezout och reload...jag blir så trött...man sitter där 3 timmar som på nålar, hihi, och så blir man utslagen, eller efter 3-4 timmars spel vinner man 10-30 dollar...för en 30-50 plats , helt meningslöst, medan i cashgame där trivs jag, jag gillar att se många floppar, och gillar att bluffa... min fråga: vad ska jag göra för att gilla turneringar och att lyckas? Citera
JagGårGul Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 min fråga: vad ska jag göra för att gilla turneringar och att lyckas? Jag har alltid 1-2 CG bord igång medans jag spelar en tunering eftersom man slänger så mycket händer...... För att lyckas, tja........Spela rätt! *LOL* Citera
Ängeln17 Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 Funderat på att läsa Harringtons böcker om MTT-spel? Tror det skulle va en bra bit på väg. Citera
Maruzi Postad 6 Januari , 2008 Rapport Postad 6 Januari , 2008 Jag har alltid 1-2 CG bord igång medans jag spelar en tunering eftersom man slänger så mycket händer...... För att lyckas, tja........Spela rätt! *LOL* blir lätt att man höjer typ 10bbs pre med 6-3 off för att man tror att man lirar turneringen men i själva verket var det cg ! Citera
vetgirig Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Spelar man en turnering och är 100% bättre än genomsnittsspelaren så kan man förvänta sig att vinna den dubbelt så ofta. Dvs man vinner då en turnering med 1000 spelare i genomsnitt var 500de gång man spelar turneringen. Man når då finalbordet i genomsnitt var 50de gång man spelar turneringen. Variansen i turneringspel är enorm. Citera
Recommended Posts