Gå till innehåll

Hur identifierar de datorn?


calloway

Recommended Posts

En kul grej jag skulle prova:

 

Man tar en trialversion av ett prog,efter trialtiden avinstallerar alla spår med uninstaller pro samt manuellt.

 

Därefter installera trialprogget igen,men deras server känner igen min dator likt förbannat.

 

Så frågan är hur?

 

Det är inte ip nr,inte os key.

 

Detta tycker jag är intressant ur alla aspekter med program man installerar på burken.Man tror man är fullt påklädd,ändå ser dom vad man har för färg på kallsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+div andra hårdvarurelaterade ID'n.

Om det är en känd pokersajt du försöker blåsa så är du rätt körd tror jag, de har fattat att folk ändrar mac adresser efter att var o varannan lowlimit torsk redan gjort det.

 

vilka div hårdvarurelaterade idn syftar du på?

 

tror du överskattar siterna lite. vet en person som brukat en fördelaktig bonus flertalet ggr med samma dator + spoof + nytt ip.. den sajten har inte stängt av denne iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Techniques to create a limited time trial version

http://www.blitzbasic.com/Community/posts.php?topic=69414

 

Du är en klippa som alltid:)

 

"The only way to reliably enforce a trial period is via online authentication and a trial key and even that can be worked around - but not by any old joe."

Ja det är detta progmakern använder

 

 

Till er som undrar: Detta är inte pokerrelaterat ett dugg.Poker är en betydande inkomstkälla för mig som jag inte skulle riskera bli svartlistad för i bonusfiffelsyfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att förstå 10% av det som skrivs i tråden?

 

google-copy-paste hinner jag med medan jag spelar, men att översätta är att ta i :D

 

Till er som undrar: Detta är inte pokerrelaterat ett dugg.Poker är en betydande inkomstkälla för mig som jag inte skulle riskera bli svartlistad för i bonusfiffelsyfte.
Vem vet, det kanske kan bli. Ide för T6: Trial-pokerklienter som man tvingas hyra månadsvis efter första 30dagarna har gått ut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns helt fel så kan du inte se MAC-adresser, då det inte är en protokoll-funktion, om du inte kontrollerar den fysiskt anslutna hårdvaran... DU lär nog ska ha nåt kvar i registret ska du se..

 

Jag vet inte vad du syftar på här, men när du gör saker på internet är mac-adressen för nätverskorten alltid synliga.

 

Men om det är vad som används för att identifiera en dator, så kan det lätt testas genom att byta mac. De flesta routrar har detta i menyn, antingen kan man välja om det är routerns eller valfri dators nätverkskorts mac-adress som används, eller så kan man t.o.m hitta på en egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka div hårdvarurelaterade idn syftar du på?

 

tror du överskattar siterna lite. vet en person som brukat en fördelaktig bonus flertalet ggr med samma dator + spoof + nytt ip.. den sajten har inte stängt av denne iaf.

 

har denna person testat att casha ut? Jag kan tänka mig att en del sajter kör de 'verkliga' säkerhetskontrollerna just då, och även ifall denna skulle chipdumpat så har de förmodligen (nu antar jag bara, jag jobbar inte o har ingen insyn alls i pokerrelaterade säkerhetssystem) sätt att 'flagga' den som tar emot's konto så det blir fråga om en utredning.

Ang id's så finns det flera sätt, microsoft har gett tips till knådare om hur man kan få ett riktigt 'genuint' ID från varje dator, som är svårt att knäcka/kopiera/emulera från en annan dator än där det är genererat.

Har inte så mycket med m$ egna 'genuine license validation' att göra dock.

 

Finns det inte 'deals' där man får en pokerbok eller något som du kan tipsa han om istället för att han ska tilta bort stålarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du syftar på här, men när du gör saker på internet är mac-adressen för nätverskorten alltid synliga.

 

Jag tror du har fel. Datorns mac-adressen används ju bara på network-layer och fyller därmed inget syfte utanför första routern. Varför skulle denna vara tillgänglig "längre bort"? För en server identifieras man ju via sitt IP (och port, lol).

 

EDIT: Fast nu när pokersiten får köra mjukvara på din dator så kan ju den gräva upp MACen och skicka iväg den till servern. Då fungerar det inte heller att bara ändra MAC på routern, utan det är den som sitter i ditt faktiskt nätverkskort som skickas. Fast detta går ju att fixa genom att byta nätverkskort, eller genom ett nice virus som fejkar svar på systemanrop. Iaf, vad jag alltså tror att du har fel i är att macen alltid är tillgänglig när man gör något på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har fel. Datorns mac-adressen används ju bara på network-layer och fyller därmed inget syfte utanför första routern. Varför skulle denna vara tillgänglig "längre bort"? För en server identifieras man ju via sitt IP (och port, lol).

 

EDIT: Fast nu när pokersiten får köra mjukvara på din dator så kan ju den gräva upp MACen och skicka iväg den till servern. Då fungerar det inte heller att bara ändra MAC på routern, utan det är den som sitter i ditt faktiskt nätverkskort som skickas. Fast detta går ju att fixa genom att byta nätverkskort, eller genom ett nice virus som fejkar svar på systemanrop. Iaf, vad jag alltså tror att du har fel i är att macen alltid är tillgänglig när man gör något på internet.

 

Japp, jag hade fel. Mac-addressen når inte längre ut än till internetleverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...