Gå till innehåll

Svs 0.5-1


chievo85

Recommended Posts

Reads på bananarama är att han synar ner ofta och Mackan4 har bara spelat någon hand innan

 

***** Hand 555483005 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 januari 2008 14:18:01

Anna 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: glader (158.51)

Plats 2: Mackan4 (194.95)

Plats 4: alkolas (100.35)

Plats 5: Bananarama (76.46)

alkolas lägg LM 0.50

Bananarama lägg SM 1.00

** Giv **

glader [N/A, N/A]

Mackan4 [N/A, N/A]

alkolas [Dk, Kh]

Bananarama [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

glader Lägg

Mackan4 Höj till 2.00

alkolas Syna 2.00 Rätt att syna eller är en höjning att föredra?

Bananarama Höj till 5.00

Mackan4 Syna 5.00

alkolas Syna 5.00 Här måste jag ju hitta syn iaf?

*** Flop(Board): *** : [2r, 9h, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

alkolas Satsa 5.00 Träff på topp par med fin kicker men bettar jag för klent? Vad vore en lagom bet i detta läge?

Bananarama Syna 5.00

Mackan4 Syna 5.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 9h, Ks, Es]

*** Bet Runda 3 ***

alkolas Riktigt skitkort!! bara att check-folda

 

Vet själv att jag är riktigt feg på att betta ut och torskar en del händer på detta. Hur ska jag komma runt detta problem och betta lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ ur position mot en preflop-höjare är läskigt. Risk att man torskar rejält med pengar om man träffar ett par, så som du gjorde. Ganska liten chans att du skulle vinna en stor pot, då du inte kommer att bli synad av en sämre hand till river. Möjligen om Mackan har KJ. Det finns ju inte några draglägen på floppen heller.

 

Minihöjningen preflop är svår att inte syna. Men när Big blind återhöjer och Mackan synar den höjningen är det troligt att någon har en bättre hand. Men man vet ju aldrig på den här nivån. Det är svårt att inte syna återhöjningen också.

 

Jag skulle ha checkat på floppen och kollat hur de andra spelar. Eventuellt betat 3/4 av potten och hoppas att de lägger sig direkt. Nu gör du en liten höjning som båda synar, läskigt. Jag tror att du är torsk redan här och skulle inte ha stoppat in en krona till i den potten även om det inte kom nåt ess. Endast en dam är en räddning.

 

Med den handen i det läget vill man träffa två par eller ett bra stegdrag på floppen för att fortsätta spela.

 

Check fold på turn kan inte vara annat är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hyfsad syn före floppen. Efter floppen skulle du ha betat mellan 2/3 och 3/4 av potten för att bli av med händer som J-10 och A-9 som kan dra ut dig. Om dem ändå synar ger du dem dåliga odds i det fallet.

 

Jag antar att om någon satt med A-K så skulle dem troligen 1. höjt mer före floppen och 2. höjt din bet efter flopen. Bättre då att driva ut alla draghänder och sluta oroa sig för esset på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...