kentAA Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Här kommer det info ifrån styrelsemötet 1.Spelregler/regler: I år kommer vi bli hårdare på spelreglerna 1 exempel: §2.5 Mobiltelefon är ett mycket störande moment. Om en spelare pratar i mobiltelefon eller om hans mobiltelefon ringer, så skall hans hand dömas som död direkt (oavsett om han har straight flush i en jättepott). Spelare skall uppmanas ha mobiltelefonen avstängd eller i ljudlöst läge 2.CG: Turneringsansvarig vet vad som gäller hädanefter. 3.Schema: Vi kommer göra ett schema om vilka som är turneringsansvariga som kommer finnas här i forumet och på klubben! 4. Ranking: Jag kommer skriva mer om det inom kort, men jag ska förklara lite enkelt hur det kommer fungera: 3st spelare får ranking poäng oavstt hur många vi är på turneringen. Är vi 18st så delas 18poäng ut. 1.an 50%=9poäng 2.an 30%=5.4poäng 3.an 20%=3.6poäng Dom 6 bästa placerade vi rankingens slut spelar om ett hemligt super pris. Mer kommer inom kort i en egen tråd. 5. Uthyrning av klubben: Föreningar/Privata grupper --> 30kr/pers Företag --> 1000kr/Kväll (Går att diskutera) 6. Sponsring: Kravfria sponsringar är välkommna.. 7. Frirulle: I Mars kommer vi köra en frirulle/provturnering för allmänheten så dom får prova på poker i klubbmiljö. Den kommer vara först och främst vara till för nybörjare och såna som inte spelar på klubben. Enbart ett "jippo" för att visa att poker är ett trevligt rumsrent spel. Givetvis är det åldersgräns 18år som gäller för att komma in på klubben. Struktur: Datum: 1 Mars Tid: 18.00 Spelare per bord: 6st Blinds: 10min Startchips: 10 000 Max antal spelare: 36st "Inköp": Ett endagsmedlemskap Kommer en annons i Hoforsbladet, mer om den inom kort. 8. Klubbens data/datorer: Kommer köpa en ny bärbar inom kort. ETT MÅSTE SÅ VI FÅR LJUD!! 9. Medlemskap/Medlemspengar För att vara med att spela poker så krävs det att man är medlem i SVEPOF, inge mera endagsmedlems avgifter. Detta gäller pokerturneringar och CG! För att bli medlem 2008 kostar det 300kr, nästa år blir det nog en höjning? Dom medlemspengar som kommer in 2008 används för betala av dom enorma elräkningarna(42 000kr) vi fick 2007. Efter dom är betalda ger vi oss in på fotojohan prylarna som vi håller på att betala av. Om det skulle bli något över så går dom till rust och inventarier. 10. Strukturer/Turneringar: Såhär kommer turneringarna se ut framöver: Tisdag: 120poäng+1R 10 000 10min 25/50 Fredag: 220poäng 20 000 15min 25/50 Månadsfinal: 500poäng 50 000 15min 25/50 11. Hemsidan: Vi kommer leta efter en ny programmerare/webdesigner som hjälpa oss, hopppas ni medlemmar kan hjälpa till att leta. Vi är öppna för förslag. Kommer kika runt lite bland lokala förmågor först, sedan företag osv.. Den kommer/ska ändras.. 12. VIKTIGAST AV ALLT Vi kommer bara köra shorthanded(6mannabord) på klubben En hel del saker som togs upp på mötet hör inte hemma ute på internet, så det tar vi mer er när vi träffas på klubben. Om det är några frågor, skriv för fasen! Citera
zoogin3 Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Tjena varför inte ett möte nu på Söndag vid 18.00 tiden ? tror jag passar dom flesta. Efter missad pallplats på Km tog man lite revansch på ss inatt å klonka 277 p 100kr. Revanschen kommer på klubben så småning om med. Citera
Copiad83 Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 söndag kl 18.00 tycker ja låter bra också.. eller söndag vilken tid som helst för mig.- Citera
kentAA Postad 1 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Januari , 2008 då bokar vi söndag.. klas kan inte då.. Citera
slimman58 Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Klas kanske kan åka upp en timme i arbetskläderna ?? eller så. Det kanske är lungt på jobbet........ Citera
Copiad83 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Riverapan jobbar hela söndagen så han kan inte heller tror ja! Citera
zoogin3 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Hela Söndagen va fan har han straffkommendering, men men han jobba väl å andra sidan inte en enda Söndag 2007 Citera
zoogin3 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Vi kan väl ta en annan dag kom med förslag. Citera
kentAA Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Söndag kl 21.00-22.00 då jobbar han inte, kanske Klas kan smita hem tidigare. Vafan ska det vara så svårt at få hela styrelsen till ETT möte?? Citera
sjab Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 kl 21:00 på söndag blir kanon för mig då borde jag vara klar.. Citera
kentAA Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2008 Danne kunde 21.00 med, så då bestämmer vi det.. Citera
callit Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Jag skulle gärna se en ranking där de 8a främsta gör upp om slutplaceringarna vid ett finalbord där ettan från rankingen har mest marker osv. Citera
kentAA Postad 4 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2008 Jag skulle gärna se en ranking där de 8a främsta gör upp om slutplaceringarna vid ett finalbord där ettan från rankingen har mest marker osv. Intressant... Citera
Recommended Posts