Gå till innehåll

NL50 A2s stöter på patrull


Recommended Posts

Seat 1: geminee ($49.25 in chips)

Seat 3: Hero [ 2 of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($38.80 in chips)

Seat 4: jar02k ($57.10 in chips)

Seat 5: cadeneta ($154.05 in chips)

Seat 6: SwiftSteal ($94.15 in chips)

Seat 10: LoveLene ($60.95 in chips)

ANTES/BLINDS

cadeneta posts blind ($0.25), SwiftSteal posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

LoveLene folds, geminee bets $2, Hero calls $2, jar02k folds, cadeneta folds, SwiftSteal folds.

 

Fel att syna med mina A2s? han har höjt med rätt många händer innan ofta suited. T.ex J10s

 

FLOP [board cards Ace of Spades,9 of Diamonds,4 of Clubs ]

geminee checks, Hero bets $4, geminee bets $10, Hero calls $6.

 

TURN [board cards Ace of Spades,9 of Diamonds,4 of Clubs,10 of Spades ]

geminee bets $25, ? Finns väl bara fold när han leder ut så pass hårt, tror han sitter med ett starkt ess här, fast det tog ett tag att komma på. Vad tror ni?

 

SHOWDOWN

geminee wins $48.55.

 

SUMMARY

Dealer: jar02k

Pot: $49.75, (including rake: $1.20)

geminee bets $37, collects $48.55, net $11.55

oral_sup loses $12

jar02k loses $0

cadeneta loses $0.25

SwiftSteal loses $0.50

LoveLene loses $0

 

Är det bara köra på som jag gjorde, eller ska man släppa på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte shorthand-spelare själv men min tanke var iaf att A2s bara kommer att ge dig problem när du träffar A men har dålig kicker som här, och att spela den för att floppa tvåpar/triss/färg håller ju inte.

 

Btw, Fullring men bara 6 spelare vid bordet ?

 

Max 6 spelare, men man kan sätta sig på vilken stol man vill :lol:

Får jag ge ett annat exempel på en hand i den här tråden? Eller ska jag skicka den till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A2 är ju en problemhand...de gånger du träffar kommer du ofta ha ganska svåra beslut att ta. Men som spelat är det bara kasta på turn...finns inte några vettiga anledningar att inte tro att han har bättre än dig om du inte har ngn speciell read på honom

 

tillägg: Jag spelar själv A2, men bara om jag kan vara först in och höja och samtidigt någorlunda sen pos. Eller möjligtvis reraise, mest att syn känns väldigt kallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A2 är ju en problemhand...de gånger du träffar kommer du ofta ha ganska svåra beslut att ta. Men som spelat är det bara kasta på turn...finns inte några vettiga anledningar att inte tro att han har bättre än dig om du inte har ngn speciell read på honom

 

tillägg: Jag spelar själv A2, men bara om jag kan vara först in och höja och samtidigt någorlunda sen pos. Eller möjligtvis reraise, mest att syn känns väldigt kallt

 

Då gör jag så yberjonte

 

Då ska jag undvika den så gott det går, svåra beslut, jo jag tackar ja. Hjärtat kändes som en studsboll.

 

 

 

Seat 1: geminee ($52.05 in chips)

Seat 2: massimopas ($50.00 in chips)

Seat 3: Hero [ 6 of Clubs,5 of Clubs ] ($50.75 in chips)

Seat 5: cadeneta ($167.85 in chips)

Seat 6: SwiftSteal ($93.65 in chips)

ANTES/BLINDS

geminee posts blind ($0.25), massimopas posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Hero bets $2, cadeneta calls $2, SwiftSteal folds, geminee folds, massimopas calls $1.50.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,6 of Diamonds,5 of Spades ]

massimopas checks, Hero bets $5, cadeneta calls $5, massimopas bets $48

 

?

 

Spelade ganska mycket för 1år sen på dessa nivåer, känns som han har en färdig stege och bara vill få in sin deg? Hur skulle ni ha reagerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VArför synar du in dig med A2? Du bör ställa dig den frågan och uppskatta värdet av vad som kan hända.

 

För att inte bara spela bra kort mot sina motståndare, för någon gång måste man snurra hjulet inne i huvudet på motspelarna så dom inte förstår vad man gör. Kan också vara så att jag inte har informationen hemma där uppe.

Gillar din frågeställning du har, den ska jag använda fler gånger när jag inte vet vad jag gör.

 

Nu blir det spel!

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte bara spela bra kort mot sina motståndare, för någon gång måste man snurra hjulet inne i huvudet på motspelarna så dom inte förstår vad man gör. Kan också vara så att jag inte har informationen hemma där uppe.

Gillar din frågeställning du har, den ska jag använda fler gånger när jag inte vet vad jag gör.

 

Nu blir det spel!

 

:mrgreen:

Ja du får allt komma på bättre skäl till att spela A2s. Räkna på EV mm. Innan det är klart är det bäst att du kastar A2s-ATs antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...