Gå till innehåll

NLT - SvS 5/10 Set på stegig river


Recommended Posts

FI köpte in max och har varit nere på 250 kvar i stacken efter bl.a varit uppe mot kåk, vet ej vad FI hade. FI har också skjutit tre svaga tunnor med AK på TJxxx-bräda och blivit nersynad av KJ.

 

Detta är en tidigare spelad hand mot samma FI. Här kan han mycket väl ha haft en nia eller något stegdrag.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($1078.02)

Hero ($3523.66)

MP ($985.65)

Button ($608.59)

SB ($1394.72)

 

Preflop: Hero is UTG with ts.gif, td.gif.

Hero raises to $40, MP calls $40, 3 folds.

 

Flop: ($95) 5s.gif, 2s.gif, 9c.gif(2 players)

Hero bets $80, MP calls $80.

 

Turn: ($255) 7d.gif(2 players)

Hero bets $210, MP calls $210.

 

River: ($675) ks.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Final Pot: $675

 

 

För det första betar jag för lite på både flopp och turn. Men som spelat, vad gör vi på river? FI har synat ca 50% av händerna pre under sessionen på ca 50 händer.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1491.86)

Hero ($3283.97)

MP ($1117.2)

Button ($702.68)

SB ($2012.01)

 

Preflop: Hero is UTG with 6spade.gif, 6heart.gif.

Hero raises to $30, MP calls $30, 1 fold, SB raises to $50, 1 fold, Hero calls $20, MP calls $20.

 

Flop: ($160) 6club.gif, 8spade.gif, Qdiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $100, MP calls $100, SB calls $100.

 

Turn: ($460) 7club.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $340, MP calls $340, SB folds.

 

River: ($1140) 5diamond.gif(2 players)

Hero ?

 

Final Pot: $1767.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu FI har väl ungefär 600 bakom så bet finns ju inte, för mig i alla fall, eftersom det hur som helst blir omöjligt att folda mot push. Frågan är då ifall det är check/call eller all-in som gäller. Hugget som stucket, fast jag kör gärna check/call här för att låta FI hänga sig eller eventuellt slippa undan utan att stacka av mot en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Du behöver inte beta så mkt på turn. Färgdragen får ju ändå inte odds att syna om du bettar halvpott eller 33%. River checkfold eller lite valuebett om du tror han kan syna light. Ofta man får värde på typ 10-20% bett här mot en okreativ spelare som inte orkar bluffa så mycket.

 

Hand 2: Tycker du kan satsa ännu mindre på floppen. Du vill ju ha syn av underpockets och AK också. Lillbett kan ju också göra att någon får för sig att försöka bluffa loss dig. Är ju väldigt få rimliga drag ute också, så händer man får action av är oftast väldigt starka eller väldigtsvaga.

 

Turn är lite äcklig eftersom dubbelstegen gick in, men i så fall är det ju killen i position som har den, så ingen idé att försöka checka in gratiskort. Tror inte motståndarna är så jättestarka, så 200-300 för värde borde vara rätt bra.

 

River tycker jag inte alls är självklar push. Ska man få syn av par eller 87 när man dunkat in i två motståndare två gator i rad när det vanligaste draget gick in på turn?

 

Tror man kan få tillbakacheck av överseten, suckerstegen och sånt rätt ofta så jag tycker check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2

I och med att det inte går att checkfolda rivern så finns det inget annat än ställ. Fi kommer väldigt sällan att bluffa och tror att det är ytterst osannolikt att han c suckerstegen bakom. Set är ju också otroligt att han ska ha.

Då stacken är så liten kommer han antagligen syna med nästan hela sin HD på river skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Brut är inne på rätt spår i hand 2. Men jag tror mer på linjen att checksyna river faktiskt. Åtminstone mot denna FI som överspelat en del tidigare. Stor chans att han bluffar river och om han pushar så behöver jag bara vinna 1 på 5 för att gå jämnt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Brut är inne på rätt spår i hand 2. Men jag tror mer på linjen att checksyna river faktiskt. Åtminstone mot denna FI som överspelat en del tidigare. Stor chans att han bluffar river och om han pushar så behöver jag bara vinna 1 på 5 för att gå jämnt upp.

Interessant att du använder pottoddset som argument till att checka:-) .

I sådana här lägen när man värdebettat genom handen så ska man generellt sett nästan alltid gå all in just pga pottoddsen, eftersom fi synar svagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Brut är inne på rätt spår i hand 2. Men jag tror mer på linjen att checksyna river faktiskt. Åtminstone mot denna FI som överspelat en del tidigare. Stor chans att han bluffar river och om han pushar så behöver jag bara vinna 1 på 5 för att gå jämnt upp.

 

Det låter som om du när du checkar rivern vill att fi ska betta? Hoppas för din egen skull att det inte är så.

Om du ska checka så måste du förstå att värdet för dig är när fi checkar bakom.

Bettar han så tänker du " jaja han har antagligen stegen men jag synar för att han är fisk och för balansering"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att FI i det här fallet är så mycket fisk att han kommer att folda alla händer utom stegen trots sina goda pottodds. Därav känns det som större chans att få resten av hans stack genom att checka och låta honom beta.

 

Sen är jag själv fisk, vilket jag insett efter jag checkfoldat river i handen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...