Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag och imorrn blir det SNG-grind för mig, Kraclob super i Vitan *avis*.

 

På Söndag blir SISTA turresöndagen tills jag grindat ihop finfin rulle igen, måste ju lira 1k 1,5M gtd ECOOP och då kan jag lika gärna lira några till :)

 

Känner mig sjukt motiverad att nöta SNG faktiskt, vilket är tur. Kommer nog kunna jobba in ganska många gejms för att vara jag de kommande veckorna. Siktar på åtminstone 20/dag, borde hinna lite fler.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån obarmhärtig motrigg idag. Bubblat 80/20, 80/20, flip, flip och sen skönaste. Han synar sig allin på turn med hålpipa, inga överkort, INGET annat. Jag har tvåpar. River kaboom såklart! :(

 

Backat 400 till raskt på några få lir. Kommer ta ett set till, sen blir det faan gonatt...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll gäller det!

 

Sista turresöndagen innan det (så gott som) baaara blir hård sng-grind igen.

 

Kommer spela få turneringar, bara fyra stycken. Dock är två av dem riktigt maffiga. Betfairs 125k gtd för $550 och ECOOP 1,5M gtd för $1060. Sen lirar jag 100k euro på boss för 130 euro (var faan finns euro-knappen på en Vaio?)och 100k på ongame för 208.

 

Har varit ute nästan hela dagen fram till nu. Käkat medhavd sushi vid reggae-kafét, fikat på Barista på götgatan och lapat solsken vallandes ett stycke Lukas i barnvagn. Nåt som är heeeelt sjukt dock, är att jag INTE varit på Pause idag!!!:shock: Helt sinnes IMO...

 

Aja, GL TO ME!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll gäller det!

 

Sista turresöndagen innan det (så gott som) baaara blir hård sng-grind igen.

 

Kommer spela få turneringar, bara fyra stycken. Dock är två av dem riktigt maffiga. Betfairs 125k gtd för $550 och ECOOP 1,5M gtd för $1060. Sen lirar jag 100k euro på boss för 130 euro (var faan finns euro-knappen på en Vaio?)och 100k på ongame för 208.

 

Har varit ute nästan hela dagen fram till nu. Käkat medhavd sushi vid reggae-kafét, fikat på Barista på götgatan och lapat solsken vallandes ett stycke Lukas i barnvagn. Nåt som är heeeelt sjukt dock, är att jag INTE varit på Pause idag!!!:shock: Helt sinnes IMO...

 

Aja, GL TO ME!

 

/SK

 

Jag var där idag så det är lugnt kvoten är fylld :)

 

Inte lirat nått sen torsdags Sjukt skönt imo :) Blir inget lir idag heller ska ta det lugnt nån timme sen ska man iväg på studentskiva senare.

 

Ska testa en seriös ongame grind denna månaden inte bestämmt upplägget än bara återkommer imorrn med hur jag lägger upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mors på er.

 

Jag gjorde precis den sjuuuuuuuuuuuuuuuuukaste folden ever i ECOOP. Innan det här så höjde FI till 100 pre, jag reraise till 260 och han synade.

 

På floppen betar han ut 290, och resten ser ni på bilden...

 

qqsickow4.jpg

 

Vafaaaan ska han ha?! JJ känns så jävla trolig, och har han inte det så är det ju typ QQ, KK, AA eller AJ+ i ruter som känns rimliga. Är han en donk så har han AJ utan ruter, men det känns väl som att jag ligger fett efter hans HD. Det är första eller andra handen i turneringen, med buyin på $1060 lixom...

 

Aja, sjukt kändes det och kanske kommer jag hata mig själv när jag bubblar senare att jag inte tog synen.

 

GÄRNA kommentarer!!!

 

Nickar kripkrip på ipoker.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla snälla raisefolda inte där

 

Mm, min lillraise känns superkall. Det kände jag redan från början. Har funtat lite till, och han spelar ju den som en donk lite oavsett vad han har.

 

Hm... Spontant så känns det ju som att han sitter på ett drag, men samtidigt så spelar många AA/KK på det sättet oxå för att de inte orkar/vågar spela fler gator...

 

Ebi, förslag på alternativ linje? Som spelat, men större reraise på flopp och syna shove? Kallsyna floppbet?

 

Plz, känner mig lost. E sällan man ställs inför sådana här beslut tidigt i en turre imo...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lätt fold som spelat om du frågar mig?

 

Frågan är hur jag spelar den på bästa sätt. Att reraisa pre känns standard. På floppen så kan jag ju inte gärna vika mot ett halvt pottbet lixom, då kan jag lika gärna vika pre (vilket är befängt). Alternativen som kvarstår då är att raisa (men en större raise än den jag gjorde, min lilla raise luktar rätt svagt imo) och då är vik superilla enligt ebi. Håller alla med? Om jag istället kallsynar floppen så känns det som att jag inte har en aning om var jag står, och i så fall så måste jag ju nästan spela om stack på turn? Att folda mot en turnbet efter kallsyn på flopp känns kallt som fan.

 

Asså, jag må va fisk, men hur jag än vrider å vänder på det så känns reraise pre, raise (men större) på flopp och vik mot shove som bäst alternativ med tanke på omständigheterna (första handen, dyr turre vilket man kanske inte ska överdriva betydelsen av, och att jag faktiskt tror mig ligga efter hans HD men för att ta reda på det så måste jag spela typ som jag ovan beskrivit).

 

KRITISERA!!! Men gärna med argument...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch å fy, bust i ipoker! :( Blivit så rejpad heeela tiden, och synade till slut en repush från BB med AJs, han hade AQ som stod. Rätt illa, och var nog delvis en följd av att jag blivit så rejpad.

 

Vunnit en viktig flip i Betfair och ligger bra där. Loosade en viktig flip i ongame och en i BOSS, och ligger efter det piss i ongame och typ 3k under avg i BOSS...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...