Gå till innehåll

Schack online


jack_the_dipper

Recommended Posts

http://www.trashmail.net kanske funkar, det är en vidarebefodringsmailadress, som du får typ blahabah@trashmail.net

 

Trashmail fungerade inte. Slaskpost-sidan fattade jag inte ens hur man skulle göra för att få en mail. :lol:

 

EDIT: Man kanske skulle testa att läsa den enda texten som står på sidan? Jag är för trött. :P Men nu fungerade det iaf! Slopsbox.net blev det och det gick kanoners. :D Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kan förresten tipsa om två (i mitt tycke) roligare varianter av schack, crazyhouse och bughouse. Lite mer actionorienterade.

 

I bughouse (sv. chock) spelar två pers i lag mot två andra. Den ena i laget spelar med vita pjäser, den andra i laget spelar med de svarta pjäserna. De pjäser man slår ut på sitt bräde, flyttas över till medspelaren som förfogar över dessa. När det sedan är medspelarens tur att dra kan han välja mellan att göra ett "vanligt" drag alternativt sätta in en av pjäserna han fått av sin medspelare. Man kan sätta in en pjäs och göra schack matt, men man får inte sätta in en bonde på åttonde raden så att det blir dam. Man får dock sätta in en bonde på sjunde raden, som sedan blir dam eller annan valfri pjäs när den når åttonde raden.

 

I crazyhouse är reglerna desamma som i bughouse, skillnaden är att man spelar själv mot en motståndare. De pjäser man tar från motståndaren kan man själv placera in på brädet. Jag rekommenderar klienten thief om man ska lira bughouse, den fungerar utmärkt till alla former av schack.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...