Gå till innehåll

_zodiac_ ska yxa ner alla små fiskar i sin väg och sportbetta


_Zodiac_

Recommended Posts

Måste säga att jag verkligen respekterar folden han gör....disciplin

 

Poker Cosmea (Heads Up) 5/10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button zodiacquest ($654.50)

BB Ljunglofs ($2334.50)

 

Preflop: zodiacquest is on the Button with 9spade.gif Adiamond.gif 2diamond.gif 2spade.gif

zodiacquest calls 5, Ljunglofs raises to 20, zodiacquest calls 20.

 

Flop (60) 4spade.gif 9club.gif 3diamond.gif

Ljunglofs bets 50, zodiacquest calls 50.

 

Turn (160) Aspade.gif

Ljunglofs bets 160, zodiacquest calls 160.

 

River (480) Jspade.gif

Ljunglofs bets 370, zodiacquest moves all-in for 414.50, 1 fold

 

zodiacquest shows 9spade.gif Adiamond.gif 2diamond.gif 2spade.gif

 

zodiacquest wins 1264.50 with Flush (Spades) with Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Noble Poker Cosmea (Heads Up) 5/10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button zodiacquest ($1129.50)

BB Ljunglofs ($1846.50)

 

Preflop: zodiacquest is on the Button with 8heart.gif Theart.gif 5spade.gif Tclub.gif

zodiacquest calls 5, Ljunglofs raises to 20, zodiacquest calls 20.

 

Flop (60) 4club.gif 6heart.gif Aheart.gif

Ljunglofs checks, zodiacquest bets 50, Ljunglofs raises to 150, zodiacquest calls 100.

 

Turn (360) 7club.gif

Ljunglofs bets 330, zodiacquest moves all-in for 949.50, 1 fold

 

zodiacquest shows 8heart.gif Theart.gif 5spade.gif Tclub.gif

 

zodiacquest wins 1639.50 with A straight, Eight high

 

edit: hmmm zodiacquest doesn´t show.......märkligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noble Poker Spokane 2/4, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button DonalDuck06 ($559.74)

SB TomAgain ($611.40)

BB zodiacquest ($306)

 

Preflop: zodiacquest is in the BB with 7spade.gif 9diamond.gif 7club.gif 2club.gif

DonalDuck06 raises to 8, 1 fold, zodiacquest calls 4.

 

Flop (18) 7heart.gif 5spade.gif Jdiamond.gif

zodiacquest bets 8, DonalDuck06 raises to 42, zodiacquest calls 34.

 

Turn (102) 5heart.gif

zodiacquest checks, DonalDuck06 checks.

 

River (102) 6club.gif

zodiacquest bets 52, DonalDuck06 raises to 258, zodiacquest moves all-in for 204

 

zodiacquest shows 7spade.gif 9diamond.gif 7club.gif 2club.gif

DonalDuck06 shows 5club.gif 4diamond.gif 5diamond.gif Jspade.gif

 

DonalDuck06 wins 616 with Four of a kind, Five's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tanken med denna dagbok är egentligen bara att (försöka) visa hur lätt man kan gå från scratch till highstakes om man bara har den mentala styrkan. Tiden kommer visa om jag har det som krävs eller ej.

 

Lycka till men halva grejjen är väl att hålla sig på rätt nivå för sin rulle. 5/10 känns inte så bra med knappt 2 inköp i rullen.

 

Har du diciplin, mental styrka, vilja och hjärna nog klarar du det. Mitt tips är i vilket fall att inte skotta för 50% av rullen, då gular du oavsett.

 

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till men halva grejjen är väl att hålla sig på rätt nivå för sin rulle. 5/10 känns inte så bra med knappt 2 inköp i rullen.

 

Har du diciplin, mental styrka, vilja och hjärna nog klarar du det. Mitt tips är i vilket fall att inte skotta för 50% av rullen, då gular du oavsett.

 

GL HF

 

Zodiac är medveten om det men bör kanske tillägga att pengar i detta fall är av sekundär betydelse, Zodiac har så han klarar sig och börjar inte lipa om cashen flyger iväg. Börjar dock inse hur jobbigt det är att spela den tid som krävs men ska försöka att orka. Zodiac återkommer med rapport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kul efter timmar av skithänder i en skitturnering :

 

Noble Poker 10,000 Guaranteed Freezeout 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button zodiacquest (3955)

SB pokerilic1 (3120)

BB jonboy1978 (3035)

UTG HYPERPOKER (6240)

UTG+1 daz747 (2470)

MP biasino (7485)

MP tored (4595)

MP lueschi (2350)

CO-1 ttr52150393 (7100)

CO mrmickemellt (3630)

 

Preflop: zodiacquest is on the Button with Aspade.gif Aheart.gif

7 folds, zodiacquest calls 400, pokerilic1 raises to 800, jonboy1978 moves all-in for 2635, zodiacquest moves all-in for 3555, 1 fold.

 

Flop (7990) Jspade.gif 7diamond.gif 6diamond.gif

 

Turn (7990) Qclub.gif

 

River (7990) 7club.gif

 

zodiacquest shows Aspade.gif Aheart.gif

jonboy1978 shows Qheart.gif Qdiamond.gif

 

jonboy1978 wins 7990 with A fullhouse, Queen's and Seven's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är inte normalt. Jag hoppas att alla som sitter här och runkar varje dag brinner i helvete!

 

"TÄNK PÅ DET"

 

Haha zozzzzzo du har helt klart en poäng men för Zodiac är varje dag något av ett helvete redan så jag tar risken och fortsätter med smörjan. Något måste man väl fördriva tiden med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars utökar livstidsavstängningen till att även gälla live.

 

 

Att ungdomssynder kan ge efterslag under lång tid framöver har Josh Field definitivt fått erfara. Efter att ha ertappats med att fuska på PokerStars och Party Poker - via multipla och simultant spelade konton - har han stängts av för all framtid på båda forum sedan tidigare.

 

Nu har Josh dock fyllt 18 och räknade med att konvertera till en framgångsrik livespelare, men på en direkt fråga från övriga intressenter lät huvudsponsorn Stars meddela att han inte är välkommen till PokerStars Caribbean Adventure som startar i helgen.

 

Vi på Poker.se applåderar beslutet då vi inte förespråkar någon pardon för fuskare.

 

 

/Poker.se

 

 

Personligen anser Zodiac att killen måste få en andra chans, han var ju bara en liten snorvalp när "brottet" skedde. Men vad som verkligen äcklar Zodiac är den sista meningen, ger associationer till svenska medlöpare under nazirikets storhetstid. Ståendes i bakgrunden och applåderandes, riktigt vidrigt och lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zodiac råkade idag hamna i en situation som fick honom att undra: Har man rätt att reagera med handgripligheter när man anser sig förolämpad i vardagssituationer? Zodiac spatserade lugnt och behagligt runt i Uppsala city när plötsligt en burdus person ganska hårt stöter emot Zodiac med axeln. Inget ursäkta, ingen undergiven gest, personen i fråga(kille med bakslick runt 25 år) fortsätter bara vidare, klickandes på sin mobiltelefon. Zodiac reagerar då med att vända sig om och ge denne unge gentleman en rejäl knuff i ryggen. Han faller handlöst och slår pannan i asfalten. När han aningen groggy rullar över på rygg ser jag att blodvite uppstått. Nu är det inte denna handling som jag funderar över utan det som hände därefter. En kvinna i 35-40årsåldern tar tag i Zodiac och frågar "vad i helvete han sysslar med" varpå Zodiac, aningen trängd, knuffar henne åt sidan rätt in i ett skyltfönster. Zodiac avlägsnar sig från platsen och undrar nu: Gjorde Zodiac rätt som knuffade bort kvinnan eller borde Zodiac ha försökt vrida om armen på henne och därmed frigjort sig på ett mindre aggresivt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med återfunnen motivation har Zodiac återupptagit resan mot pokertoppen. För tillfället håller jag till på div lånade konton bl.a på fulltiltpoker där jag gått från 125$ till 900$. Ftp är helt klart den sida som är behagligast att spela turneringar på, även om pokerstars har större turneringar föredrar jag fulltilt. Finner det oerhört märkligt att den största av alla pokersidorna har så simpel grafik, påminner om 20 år gamla dataspel. Noblepokerkontot ligger stabilt på 2128$ och kommer antagligen börja spelas på igen snart då jag trots framgångar på fulltilt utan tvekan upplever ipoker spelarna som generellt klart svagare. Passade även på att hämta hem lite cash via bjudoddset på Marat Safin i morgonens match i Australian open. 1.42x pengarna var ett av de bästa odds jag sett på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel, dubbel på vänersborg och vetlanda, ser lovande ut. Zodiac kommer i fortsättningen att posta sportbettingtips som ni är välkomna att dra nytta av, då givetvis innan spelstopp.......

Bäst odds på denna dubbel hittade jag otroligt nog på svenska spel. Insatsen blev 500kr x 1.94.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med en chansdubbel på nattens tennis. 40kr på Delic och Tipsarevic till oddset 11.59. Känns som om båda har bra chans att "skrälla".

Btw ser att de har höjt oddset på Federer nu i andra omgången, hissnande 1.01 erbjuds mot Santoro. Kanske läge att slänga in en miljon......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha om det inte vore för "maskinen" så kanske, kanske.....Ingen fara med bettet, vände till plus tack vare :

 

 

Datum Kvitto Speltyp Antal rader Insatssumma Urvalsinformation Odds Utdelning

18/01/2008 0000389 Singel (som vinnare) 1 SEK 6,443.00 Falu - Edsbyn Matchresultat 90 min ordinarie tid Edsbyn 1.14 SEK 7,363.43

0000388 Singel (som vinnare) 1 SEK 6,443.00 Turkiet (1) 0-0 (3) Polen Matchresultat Polen 1.10 SEK 7,087.30

0000387 Singel (som vinnare) 1 SEK 644.00 A Roddick - P Kohlschreiber Matchresultat A Roddick 1.50 SEK 0.00

 

Gammal hederlig tiltbetting :twisted::twisted::twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*********** # 110 **************PokerStars Game #14649326984: Tournament #73423179, $8.00+$0.80 Omaha Pot Limit - Level II (15/30) - 2008/01/18 - 15:55:12 (ET)Table '73423179 24' 9-max Seat #4 is the buttonSeat 1: chris.pec (2375 in chips) Seat 2: David_Wain (2505 in chips) Seat 4: MonkeyCat (1650 in chips) Seat 5: S.AFCA (2725 in chips) Seat 6: HERO (2255 in chips) Seat 7: FERTRUCHO (3680 in chips) Seat 8: Falk6656 (2330 in chips) Seat 9: JILLEXI (2370 in chips) S.AFCA: posts small blind 15HERO: posts big blind 30*** HOLE CARDS ***Dealt to HERO 10 of Diamonds3 of Diamonds10 of Hearts 9 of SpadesFERTRUCHO: folds Falk6656: folds JILLEXI has timed outJILLEXI: folds JILLEXI is sitting outchris.pec: raises 75 to 105David_Wain: folds MonkeyCat: folds S.AFCA: calls 90HERO: calls 75*** FLOP *** 9 of Hearts2 of Hearts 10 of ClubsJILLEXI has returnedS.AFCA: checks HERO: checks chris.pec: bets 315S.AFCA: calls 31HERO: raises 1260 to 1575chris.pec: raises 695 to 2270 and is all-inS.AFCA: calls 1955HERO: calls 575 and is all-in*** TURN *** 9 of Hearts2 of Hearts10 of ClubsJack of Diamonds*** RIVER *** 9 of Hearts2 of Hearts10 of ClubsJack of Diamonds4 of Hearts*** SHOW DOWN ***S.AFCA: shows 8 of ClubsKing of Hearts9 of Clubs8 of Hearts (a flush, King high)chris.pec: shows 9 of DiamondsAce of Diamonds10 of Spades5 of Clubs (two pair, Tens and Nines)S.AFCA collected 240 from side potHERO: shows 10 of Diamonds3 of Diamonds10 of Hearts9 of Spades (three of a kind, Tens)S.AFCA collected 6765 from main pot*** SUMMARY ***Total pot 7005 Main pot 6765. Side pot 240. | Rake 0 Board 9 of Hearts2 of Hearts10 of ClubsJack of Diamonds 4 of HeartsSeat 1: chris.pec showed 9 of DiamondsAce of Diamonds10 of Spades5 of Clubs and lost with two pair, Tens and NinesSeat 2: David_Wain folded before Flop (didn't bet)Seat 4: MonkeyCat (button) folded before Flop (didn't bet)Seat 5: S.AFCA (small blind) showed 8 of ClubsKing of Hearts9 of Clubs8 of Hearts and won (7005) with a flush, King highSeat 6: HERO (big blind) showed 10 of Diamonds3 of Diamonds10 of Hearts9 of Spades and lost with three of a kind, TensSeat 7: FERTRUCHO folded before Flop (didn't bet)Seat 8: Falk6656 folded before Flop (didn't bet)Seat 9: JILLEXI folded before Flop (didn't bet)

 

Aningen svårläst.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datum Kvitto Speltyp Antal rader Insatssumma Urvalsinformation Odds Utdelning

20/01/2008 0000395 Singel (som vinnare) 1 SEK 7,200.00 Slovakien - SVERIGE Matchresultat Endast 60 min SVERIGE 1.16

0000394 Singel (som vinnare) 1 SEK 7,248.00 Slovakien - SVERIGE Matchresultat Endast 60 min SVERIGE 1.16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...