Gå till innehåll

Suger jag på låga SC eller ska man plussa med dom?


Pedroboy

Recommended Posts

Det finns information från en pokersite som visar att den hand som folk förlorar mest pengar på öht är låga suited connectors som 23s. De överspelar dem helt enkelt.

 

gdaily har skrivit en artikel om det på poker.se:

 

 

http://www.poker.se/artikel-124-but-they-were-suited.html

 

En del pokerböcker/artiklar rekommenderar att man skall aldrig spela lägre SC än 45s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag är en vinnande spelare låg jag ett tag back på alla SC's totalt, då även inräknat KQs och AKs. Tack vare dessa två var backet bara marginellt men de låga SC's var ändå en stor läcka.

 

Jag har tightat upp mig rejält med dem nu och nu bidrar även dem till den totala vinsten.

 

Jag har slutat cc'a ur pos om det inte är en multipot, jag cc'ar oftast inte heller i pos direkt bakom PFR, om det inte råkar vara en synnerligen dålig spelare så implied går upp. Man kommer att ha dålig relativ position om flera synar och chansen är dessutom stor att någon 3-bettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du filtrerat bort mörkarna?

 

Spelar ju också roll om du synar mycket med dem pre eller 3-betar dem. De är ju inte så jättebra i något av de scenariorna eftersom du har så lite bluffvärde i det första och i det andra så är de inte särskilt bra eftersom man bara jobbar med 3-6 gånger pott på floppen.

 

Tror de är bra för att ingå som kamoflage i en öppningsrange med fullstack (lr större), men inte annars. Använder du dem till annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...