Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mina egna tankar: Eftersom det var fi som höjde pre, och det är många som ser floppen sätter jag honom på ett pocket, eller en kung. Semibluff med hjärterdrag finns inte på denna nivån. Vill också hålla ner potten om jag skulle vara uppe mot AK eller KQ. Men vill heller inte bli utdragen, så frågan jag ställer mig är helt enkelt vad som äör mest vinnande i längden... Att ta synen och försöka suga ut lite mer på river av en sämre hand, eller skydda handen genom att höja.

Dealt to ManU-roma7-1 [Kc Js]

flamadis: folds

dk1313: raises $0.20 to $0.30

bick661: calls $0.30

Richard.Gue: calls $0.30

wysd: folds

FuzzyLeFuzz: calls $0.30

ManU-roma7-1: calls $0.25

BlufferRy: folds

*** FLOP *** [4h 3h Ks]

ManU-roma7-1: checks

dk1313: bets $1

bick661: folds

Richard.Gue: folds

FuzzyLeFuzz: folds

ManU-roma7-1: calls $1

*** TURN *** [4h 3h Ks] [Kd]

ManU-roma7-1: checks

dk1313: bets $2

ManU-roma7-1: ??

Postad

NL10?

Ställ med triss i kungar, oavsett kicker. De flesta tomtarna på den här leveln synar med det mesta, till och med A och K hög ibland. Har även märkt att de är mer synvilliga ju hårdare man bettar, de kanske har läst i någon bok att overbets och pushes är tecken på bluff och de brukar i allra flesta fall syna ända ner till sista gatan med guttshots och liknande, fast man bettar hårt.

Hade jag vart dig hade jag ställt rakt av här, Fi Sitter väl förmodligen på TT eller något annat skit kanske färgdraget. Och eftersom tomtar per automatik tror att färgdrag alltid sitter så är det enda rätta här att ställa, i alla fall på den här nivån.

Postad
NL10?

Ställ med triss i kungar, oavsett kicker. De flesta tomtarna på den här leveln synar med det mesta, till och med A och K hög ibland. Har även märkt att de är mer synvilliga ju hårdare man bettar, de kanske har läst i någon bok att overbets och pushes är tecken på bluff och de brukar i allra flesta fall syna ända ner till sista gatan med guttshots och liknande, fast man bettar hårt.

Hade jag vart dig hade jag ställt rakt av här, Fi Sitter väl förmodligen på TT eller något annat skit kanske färgdraget. Och eftersom tomtar per automatik tror att färgdrag alltid sitter så är det enda rätta här att ställa, i alla fall på den här nivån.

Nej.

+ FI bettar, inte synstationerar sig.