Gå till innehåll

AJo mot ?? (55$ MTT på FTÅ)


tarmac

Recommended Posts

Killen är enligt de stats jag har en bombare .. dvs bettar mycket med nada .. därav förljande fråga ..

Vek fold, trots att jag inte har träff?

 

Full Tilt Poker Game #4567235882: $15,000 Guarantee (34589158), Table 4 - 40/80 - No Limit Hold'em - 16:44:32 ET - 2007/12/20

Seat 1: txfinest (7,000)

Seat 2: igotaking23 (3,630)

Seat 4: MrVlamman (4,346)

Seat 5: NH_4Me2PoopOn (1,800)

Seat 6: wontdrawout (9,520)

Seat 7: athlete2258 (2,670)

Seat 8: kamikaze222 (5,310)

Seat 9: ce4003 (2,340)

wontdrawout posts the small blind of 40

athlete2258 posts the big blind of 80

The button is in seat #5

wontdrawout: GG

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wontdrawout Jack of ClubsAce of Hearts

kamikaze222 folds

ce4003 folds

MrVlamman: nh

txfinest folds

wontdrawout: ty

igotaking23 raises to 200

MrVlamman folds

NH_4Me2PoopOn folds

wontdrawout has 15 seconds left to act

wontdrawout calls 160

athlete2258 folds

*** FLOP *** 6 of Diamonds2 of Spades5 of Clubs

wontdrawout has 15 seconds left to act

wontdrawout bets 320

igotaking23 raises to 640

wontdrawout: miniraise ..

wontdrawout: hmm

wontdrawout has 15 seconds left to act?????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är preraiser kan push vara ok. minraise är ofta set men på en sådan här flop är det ofta en bluff eller en idiotisk inforaise med typ 88.

 

när du bara synat pre och sen leder flop så tolkas det ofta som svaghet så jag skulle säga om du ska leda flop så pusha...men det är nog ingen hit det spelet...

 

jag hade bara checkfoldat floppen.

 

och foldat pre om han inte är jättelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej .. Jag gillar ojmaha's förslag, men Conspiracy har rätt också, jag har inte lagt speciellt mycket i potten egentligen, och jag hatar miniraise.. men jag har ingen träff.

 

Men om vi istället baserar mitt spel på statistiken för FI borde jag spelat tillbaks .. re-raisat till c:a 2000-2500, han hade släppt.

 

Hursom, jag la min AJ där, ingen jättelust o spela AJ utan träff, och fi visade T9o, förmodligen för att han ville tilta mig lite, hela bordet hade sett mig spela tajtare än ett anus =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är preraiser kan push vara ok. minraise är ofta set men på en sådan här flop är det ofta en bluff eller en idiotisk inforaise med typ 88.

 

när du bara synat pre och sen leder flop så tolkas det ofta som svaghet så jag skulle säga om du ska leda flop så pusha...men det är nog ingen hit det spelet...

 

jag hade bara checkfoldat floppen.

 

och foldat pre om han inte är jättelös.

 

Kan inte du förklara för mig vad som är idiotiskt om vi säger att han har 88. Hur hade du spelat 88 i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer du att leda ut här så får du nog vara beredd på att trebetta och det är ganska kallt spel i tours. Om du väljer att göra det så spela i så fall cirka 1400-1600.

 

Gillar nog inte egentligen att flatcalla pre heller. Men det är väl ok.

 

Ska du göra spel mot den här stackstorleken så ska du försöka hitta ett spel som du comittar dig med en hand som du har equity med och inte bara luft som i det här fallet. Då snackar vi postflopspel då.

 

Det är okej att trebetta preflop men väntar nog hellre tills antarna har kickat in.

 

Själv så lägger jag i princip alltid preflop här.

 

Som spelad bör du folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer du att leda ut här så får du nog vara beredd på att trebetta och det är ganska kallt spel i tours. Om du väljer att göra det så spela i så fall cirka 1400-1600.

 

Gillar nog inte egentligen att flatcalla pre heller. Men det är väl ok.

 

Ska du göra spel mot den här stackstorleken så ska du försöka hitta ett spel som du comittar dig med en hand som du har equity med och inte bara luft som i det här fallet. Då snackar vi postflopspel då.

 

Det är okej att trebetta preflop men väntar nog hellre tills antarna har kickat in.

 

Själv så lägger jag i princip alltid preflop här.

 

Som spelad bör du folda.

 

Trebetta pre är rätt kallt, generellt är det inte särskilt nödvändigt att ha en trebetsrange öht innan blindsen fått betydelse (nånstans runt 80/160 kanske). Då menar jag inte bara i den här situationen utan i allmänhet.

 

Att folda pre funkar ju men jag synar oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebetta pre är rätt kallt, generellt är det inte särskilt nödvändigt att ha en trebetsrange öht innan blindsen fått betydelse (nånstans runt 80/160 kanske). Då menar jag inte bara i den här situationen utan i allmänhet.

 

Att folda pre funkar ju men jag synar oftast.

Jag sa att det är okej. Det är lite dumt att såga det rakt av imo =). Men standard för mig här är verkligen fold pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han menade på att 88 är push på en sådan flopp, du vill inte miniraisa där för info o chansa utdragningen mot en lösare spelare.

 

Jag tycker då inte att 88 är push med så mycket marker bakom, då tycker jag miniraisen är bättre. Själv hade jag valt att höja något mer iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebetta pre är rätt kallt, generellt är det inte särskilt nödvändigt att ha en trebetsrange öht innan blindsen fått betydelse (nånstans runt 80/160 kanske). Då menar jag inte bara i den här situationen utan i allmänhet.

 

Att folda pre funkar ju men jag synar oftast.

 

Du kallsynar allt du spelar före en viss mörknivå alltså?

Jag antar att du menar att du aldrig trebetar halvbra/halvskräp händer före en viss mörkernivå. Varför ska man dra ner sin förväntade vinst med anledningen att det inte skulle vara en nödvändighet att trebeta halvbra före 80-160?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...