Gå till innehåll

frekje kör hu på ongame, snabb klättring utlovas

frekje

Recommended Posts

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu vill du väl inte ha synpunkter på turnspelet, men jag förstår inte riktigt hur man kan syna turn utan att beta den rivern.

Varför inte höja på turn om du ändå tänkt o spela handen?

Lite jobbigt läge men jag tror att jag checkar bakom, speciellt med tanke på hur ni har spelat innan.

Eurythmech är inne på ungefär min linje. Jag sätter honom på Q + drag ellre K10+drag och kallsynar både flop och turn för att kunna köra en shove på rivern om han checkar. Skälet till att jag bara synar är nog också beroende på metaspelet som vi har och vi har vid det här laget hunnit spela ca 45 minuter. Jag var inte helt säker på att han satt med något och det finns viss FE från FI på rivern också.

Sen så här i efterhand ser inte spelet världsbäst ut men den här gången gick det vägen. Tack för synpunkterna.

frekje bets $172.10 and is all-in, pufferfish77 folds.

SHOWDOWN

frekje wins $304.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade upp projektet nu igen efter en bit mat och lite Magnus Betnér. Fint att Kanal 5 lägger ut en massa tv på nätet, perfekt att se till maten eller när man diskar.

Började med att spela stabilt och snabbt plocka in 200 USD. Min nemisis från tidigare händer (puffer) dök upp och började storklonka. Han vann alla raise och några till och jag fick tillslut ge upp med ett rejält hål i rullen. I takt med att han satte sina outs så började jag spewa mer o mer så det var rätt att kliva av. Tyvärr blev det neg. i dagskassan och i rullen. Vände med andra ord +400 till -250, känns trist.

20/12 +$374

21/12 -

22/12 +$438

23/12 -$539

24/12 +$107

25/12 -

26/12 -$262

BR: $1118

Länk till kommentar

håller du till på NL100 på ongame? :) får ta och spela snart då, ska leta upp dig:)

har spelat en del HU på ongame, men håller själv mest till på 200 SH.

stämmer bra det. kör mitt HU-projekt nu med start på NL100. Har annars mest spelat 400/600 shorthanded på andra nätverk. Nu tyckte jag det var dags för en ny utmaning! Hoppas vi ses vid borden och om det sker så säg gärna till efteråt ;)

Länk till kommentar

torskade precis en $350 pot med tvåpar mot överpar som vann när bordet parade sig. dags att lägga ned och börja packa antar jag. flyttar till större lägenhet imorgon. all-time low i projektrullen =(

20/12 +$374

21/12 -

22/12 +$438

23/12 -$539

24/12 +$107

25/12 -

26/12 -$262

27/12 -$134

BR: $984

Länk till kommentar

Motriggen slår hårt i nyckelpotterna. Skickar med två händer som var intressanta. Inte helt nöjd med flopcall i #2. Efter den går det väl inte att komm undan antar jag.

December 2007

20/12 +$374

22/12 +$438

23/12 -$539

24/12 +$107

26/12 -$262

27/12 -$134

30/12 -$338

Totalt: -$354. Inget vidare resultat i projektrullen.

Januari 2008

1/1 ?

BR: $646

Hand 1

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-57201849-330

played at "Bandung" for USD RM from 2007-12-30 16:52 until 2007-12-30 16:53

Seat 3: GPZZZZ ($327.45 in chips)

Seat 8: frekje ($122.10 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), GPZZZZ posts blind ($1).

PRE-FLOP

frekje bets $4, GPZZZZ calls $3.50.

FLOP [board cards: 7 of Diamonds,4 of Spades,2 of Spades ]

GPZZZZ checks, frekje bets $8, GPZZZZ bets $25, frekje bets $109.60 and is all-in, GPZZZZ calls $92.60.

TURN [board cards: 7 of Diamonds,4 of Spades,2 of Spades,8 of Hearts ]

RIVER [board cards: 7 of Diamonds,4 of Spades,2 of Spades,8 of Hearts,Ace of Clubs ]

SHOWDOWN

frekje shows [ 6 of Spades,5 of Spades ]

GPZZZZ shows [ King of Diamonds,King of Hearts ]

frekje wins $243.20.

SUMMARY

Dealer: frekje

Pot: $244.20, (including rake: $1)

GPZZZZ, loses $122.10

frekje, bets $122.10, collects $243.20, net $121.10

Hand 2

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-57201849-522

played at "Bandung" for USD RM from 2007-12-30 17:14 until 2007-12-30 17:15

Seat 3: GPZZZZ ($247 in chips)

Seat 8: frekje ($183.90 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), GPZZZZ posts blind ($1).

PRE-FLOP

frekje bets $4, GPZZZZ bets $10, frekje calls $6.50.

FLOP [board cards: Queen of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs ]

GPZZZZ checks, frekje bets $20, GPZZZZ bets $79, frekje calls $59.

TURN [board cards: Queen of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs,Ace of Hearts ]

GPZZZZ bets $100, frekje calls $93.90 and is all-in.

RIVER [board cards: Queen of Hearts,7 of Clubs,10 of Clubs,Ace of Hearts,3 of Clubs ]

SHOWDOWN

GPZZZZ shows [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ]

frekje shows [ Ace of Clubs,Queen of Spades ]

GPZZZZ wins $6.10, GPZZZZ wins $366.80.

SUMMARY

Dealer: frekje

Pot: $373.90, (including rake: $1)

GPZZZZ, bets $190, collects $372.90, net $182.90

frekje, loses $183.90

Länk till kommentar

Hand 1.

Skulle spelat exakt likadant, wp.

Hand 2.

Går väl att spela som du gör, själv hade jag nog fyrbetat allin på floppen, i och med att brädan är såpass dragig.

Att du förlorar handen är inte mycket att säga något om. Din hand lägger man ju inte headsup om man inte har read på Fi att han är en super-nit.

Länk till kommentar

Hand 2.

Går väl att spela som du gör, själv hade jag nog fyrbetat allin på floppen, i och med att brädan är såpass dragig.

Att du förlorar handen är inte mycket att säga något om. Din hand lägger man ju inte headsup om man inte har read på Fi att han är en super-nit.

Håller med dig. Om jag hade kunnat spela om handen så hade jag tryckt in degen direkt på flop. Vilket kort förutom A eller Q kan förbättra min hand så det är lika bra att få in allt direkt. Chansen är dessutom stor att jag leder och att han spelar KQ, två klöver, stegdrag eller annat. Jag har den fula ovanan att fastna i ett call-spel efter ett tags spelande mot samma fi. Ska försöka ändra på det.

Länk till kommentar

Ledsen för det, projektet har legat nere några dagar. Variansen slog till sista sessionen och jag har ca 500 kvar i projektrullen.

Hittade några överblivna kakor på Svs och körde HU där. Plussade 4K på 90 minuter och motståndet var kasst. Körde en kort session mot en regular på 7.5/15 på Svs och tappade 3K när han hade överpar och jag bet-synade hans CRAI med odds för stege, set eller tvåpar. Klonkade dock inte den handen.

Annars mycket jobb och lite poker just nu. Åker till Boston på torsdag så det blir en vecka utan hold em. Kanske kan få in lite händer ikväll.

Superior, ser att du rushar - härligt!

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Tillbaka efter semester som var grym. En helg i New York med utgång på många trevliga ställen och resten av tiden i Boston. Mycket bra shopping, restauranger och barer och efter att ha bränt ett par dollar-kakor är det nog dags att börja lira igen.

Spelat en liten sväng och projektrullen ligger på $1374. Kommer att bli en intensiv vecka på jobbet så det finns risk för att jag inte hinner spela så mycket, men det får tiden utvisa.

Länk till kommentar

Spelade en session igår och hittade lillplusset. Spelar oftast mot grabbar som torskar, torskar, torskar, klonkar och drar. Nötte ner en Fi totalt och lyckades torska i sluter med J10-floppad flush mot Q3-floppad flush.

+33

BR: 1407

Jag har haft en etik-fundering det senaste; när är det läge att sluta spela för att Fi tiltar? För mig blev det uppenbart häromkvällen när jag mötte en kille från min hemstad och jag fick honom något ur balans. Det kändes helt enkelt fel att fortsätta och jag satt ut och förklarade varför. I efterhand tänkte jag att det var förmodligen jäkligt onödigt och att han spelar väl som han vill? Jag menar, spelar vi inte poker för att vinna pengar? Antar att svaret på frågan är att det är korrekt att följa den egna känslan - känns det fel att fortsätta spela mot Fi så sluta, annars fortsätt.

Någon som känner igen sig och har funderat igenom "dilemmat" mer grundligt?

Länk till kommentar

Jag kan väl inte säga att jag tänkt på problemet allför grundligt. Jag tycker iaf att man nog inte borde ha medkänsla för en förlorande FI av en enkel orsak, det påverkar ditt eget spel också. Poker är trots allt ett rått spel, du spelar för att vinna och då skall inga yttre omständigheter få störa dig.

Länk till kommentar

Spelade live igår på kontoret. Vi körde CG 7-handed med modesta blinds (0,5/1). Spelet blev givetvis riktigt löst och jag slog upp det mesta preflop och hittade en del guldkorn.

Första handen för kvällen raisar jag A7o i MP och får en syn. Flop kommer 3c6h7h. Fi sitter OOP och betar pot. Jag lägger in en 4x re-raise och han ställer in direkt. Jag bedömmer mina chanser som goda och synar med stacken. Han viker upp 57o för TPWK + gutshot. Givetvis turnar brädan hans stege och jag bustar ett inköp direkt.

Jag jagar vidare och höjer aggressionen ytterliggare. Spelar hårt i pos och nyttjar stacken rätt hyffsat. Raisar med Qd5d i LP och får två limp-callers. Floppen kommer 10c9c5d. Första limparen betar vekt, näste höjer och jag synar. Turn kommer 3d. Fi1 checkar, fi2 betar 70% pot. Jag har bottenpar med överkort samt färgdrag. Väljer att pusha och båda foldar (en hade flushdrag clubs och par). Visar på styrkan av att pusha, sämsta handen vann.

Plockar ytterliggare några nyckelpotter tack vare min lösa stil och får bra betalt med en kåk. Nästa hand är intressant. EP höjer 8BB pre, MP kallsynar och jag slår om till 32BB på knappen. Jag sitter med J9s, en hand jag gärna spelar i position. EP väljer att ställa in för 200BB och MP synar. Givet kast från min sida. De visar AK vs AA och floppen kommer J hög med möjliga stegdrag. Hade jag lirat den floppen hade jag varit all in och till sist torskat. Därmed är jag relativt nöjd med att slå upp till 32 och se var jag ligger. En kallsyn hade lett mig in i fördärvet. Enda felet jag tänker mig var betsize, 24 hade nog givit samma resultat.

Insats: 200 SEK

Resultat: +400 SEK samt en trevlig kväll.

Nu gäller det att snart få tid till lite online-spel. Rätt sugen på att testa på CC 20/20 CG också.

Länk till kommentar

Sitter och lirar en session just nu. Har råkat ut för sjukt många coolers. Det värsta av allt är att varenda jävla spelare (3 st) har stuckit direkt efter suck-out. Den sista såg ut så här och han skriver "thanks man" och drar:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-59206040-72

played at "Offenbach" for USD RM from 2008-01-25 13:26 until 2008-01-25 13:26

Seat 7: smokey6667 ($101.40 in chips)

Seat 8: frekje ($179.30 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), smokey6667 posts blind ($1).

PRE-FLOP

frekje bets $4, smokey6667 calls $3.50.

FLOP [board cards: 10 of Spades,9 of Spades,2 of Spades ]

smokey6667 checks, frekje bets $9, smokey6667 bets $18, frekje bets $48, smokey6667 bets $78.90 and is all-in, frekje calls $39.90.

TURN [board cards: 10 of Spades,9 of Spades,2 of Spades,Queen of Diamonds ]

RIVER [board cards: 10 of Spades,9 of Spades,2 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Hearts ]

SHOWDOWN

smokey6667 shows [ 7 of Hearts,8 of Spades ]

frekje shows [ Queen of Hearts,King of Spades ]

smokey6667 wins $201.80.

Ligger väl ca -150 bucks. Börjar tröttna på projektet, går ju verkligen inte att möta folk på NL100.

Länk till kommentar

Sluta när du känner dig frustrerad och ta en paus i ett par dagar så får du se att glöden kommer tillbaka!

Japp du har rätt.

Tappade stort igår, inte helt i balans och då ska man inte spela. Åkte på en del 2-outare. AI på flop, floppar par i A med J kicker mot 77 och han rivrar givetvis. Beigt. Funderar på att ta upp SVS igen och bygga upp rullen igen där. Min förra session på SVS gick mycket bra så jag är lite lockad. Ser fram emot vår match nästa vecka!

Länk till kommentar