Gå till innehåll

JJ får problem från BB ur Position


Recommended Posts

Ok vill ha feedback på spelet här. FI är en hyfsad spelare som älskar att floata och som spelar sina flesta händer i position.

 

Game # 708247844 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Altea"

Game ended 2007-12-19 23:58:32 GMT+01:00

 

Players:

Herbert (EUR 102,01 in seat 1)

-DonS- (EUR 102,20 in seat 2)

HERO (EUR 226,06 in seat 3)

The*Ghost (EUR 96,30 in seat 5)

Kostamo7 (EUR 89,33 in seat 6)

 

Dealer: Herbert

Small Blind: -DonS- (0,50)

Big Blind: HERO (1,00)

 

HERO was dealt: Js - Jh

 

The*Ghost Fold

Kostamo7 Fold

Herbert Raise (4,00)

-DonS- Fold

HERO Raise (12,00)

Herbert Call (9,00)

Raisen känns helt okej då FI nästan alltid höjer på knappen utan action före sej. Kanske är höjningen för liten?

 

Flop Kd - 9c - 7h

 

HERO Bet (19,00)

Herbert Call (19,00)

Standardspel här med CB. Lagom storlek på beten? Synen kan innebära AK, KQ, KJ. Antar att han även kan sitta med triss i det här läget. Han är också en känd floatare så något i stil med QJ kan även det vara en möjlighet, han vill se om jag kommer avfyra igen på turn.

 

Turn Kd - 9c - 7h - Ks

 

HERO Check

Herbert Bet (24,00)

HERO Call (24,00)

fel att checka här? En bet på 2/3 här hade ju i stort sett committat mej till potten. Han fjantbettar 1/3 och det pekar åt en stark hand här, borde kanske lagt men väljer att syna, helt fel??

 

River Kd - 9c - 7h - Ks - 6s

 

HERO Check

Herbert All-In (46,01)

Känns som triss eller kåk så antar att fold är det enda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu ser det som relativt troligt att han har en K så måste du ju checkfolda turn.

 

Jag hade nog betat ut på turn också, just för att han är en "känd floatare". Som det är nu så ger du ju honom möjlighet att göra sin grej genom att checka. Turn är ju trots allt helt blank.

 

River är lite jobbig, som spelat, men du satte dig själv i det läget. Det ser inte ut att finnas så mycket som du slår, nu när stegen också satt, men eftersom du synade turn så är det inte helt lätt att folda river nu med de oddsen. Jag hade nog ändå vikt, i alla fall utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog betat ut på turn också, just för att han är en "känd floatare". Som det är nu så ger du ju honom möjlighet att göra sin grej genom att checka. Turn är ju trots allt helt blank.
Om han ofta floatar är det ju bättre att c/r allin på turn eller c/c. Betar du igen på turn och han är tom måste han folda så checka är ju för att inducera bluff.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han ofta floatar är det ju bättre att c/r allin på turn eller c/c. Betar du igen på turn och han är tom måste han folda så checka är ju för att inducera bluff.

 

Självklart är det standard med en riktigt stark hand, men CRAI på turn i ett WA/WB-läge är inget som är standard för min del. Men det kanske borde vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man vill är ju att så turn och river så billigt som möjligt. Du vet även att om han skulle sitta med K så är det klart att han vill få ut så mycket pengar som möjligt, jag förstår inte hur du inte släpper handen på turn. Ska du betala 24$ för att hoppas att en J kommer? Det är ju det enda kortet som förbättrar din hand i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså när jag mötte herbert för typ et år sedan, ltie mer, så var han den emst förutsägbara och tightaste spelaren i världen.

 

 

alltså typen man kan folda KK pre mot. jag fick för mig att han bara trebettade/synade 3b med AA/KK.

 

kommer ihåg en hand där han höjer utg, jag +1 eller 2 till synar.

flop JTx, han bettar först att agera, jag foldar QQ. någon annan synar ner med Jx och herbert visar AA...alltså man ska ju inte kunna komma undan så lätt med QQ shorthanded men mot herbert gick det...

 

 

med tanke på att han fortfarande spelar samma nivåer så antar jag att han inte utvecklats särskilt mycket.

 

dock har jag inget minne av att han floatar mycket så det kan ju ha ändrats men ahr ändå väldigt svårt att se honom som spelaren som någonsin skulle göra en stor bluff.

 

jag tor han har AK här typ alltid, men som sagt, länge sedan jag spelade mot honom.

 

edit: ditt 3b ärb ganska litet så han kan ju ha floppat ett set också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...