Gå till innehåll

PLO Hi $3+0.3 SnG 10pers, ITM och 2par blir återhöjd


SpeedyG

Recommended Posts

PL Omaha High 10-pers SnG $3+0.3

 

Jag har varit medelm ett tag på pf.nu och bara lurkat runt och tagit del av visdomen och bruset på forumet och försökt bättra på mitt spel med hjälp av den på samlade kunskapen och böcker.

 

Min första post i detta forum får inledas med en HH. Jag hoppas ni har överseende med om jag gör någa övertramp med hur HHn ställs upp.

 

Jag har nyligen börjat spela Omaha på Everest i samband med att dem startade sin Omaha-sektion. Det har gått bra även om jag inte anser mig vara någon överdängare på Omaha-spelet. I övrigt är de flesta motståndare på Everest Omaha SnG tämligen dåliga.

 

Denna hans som jag funderar över har två fransmän som motståndare och vi är ITM. Fi1 är inte direkt tappad bakom en vagn men har blandat dåliga och bra spel, samt har varit ganska vek och några gånger foldat mot höjning/återhöjning på turn. Fi2 är ganska passiv men är inte aktuell i just denna hand.

 

 

Giv-ID: 2521992253

Blindar: 75/150

 

 

Bordsplacering:

 

(BTN) Fi2 3000

(SB) HERO 3860

(BB) Fi1 3140

 

 

SB HERO 75

BB Fi1 150 Pot=225

 

 

Ge hålkorten:

 

Fi1: -- --

HERO: :Ah::Qs::Js::2d: // Handen är väl inte världens starkaste men väl bra för att kunna spela på 3 man?

Fi2: -- --

 

 

Före floppen:

Fi1 lägger sig

HERO synar 75

Fi2 checkar Pot=300

// Jag brukar spela snålt preflopp och ofta limpa in, jag antar att jag borde spela mer aggressivt i detta läge. Eftersom jag fortfarande är en nybörjare på Omaha så funderar jag lite på hur ofta jag ska höja och med vilka händer/handdistrubution.

 

 

Floppen :As::2h::3h:

// Halvhård träff, det är väl solklart att vi bettar med den träffen?

 

HERO höjer 300

Fi1 höjer 1200 Pot=1800

 

Jag blir återpottad här, fold eller all-in? Här känner jag mig rätt lost, jag har en hygglig hand med kåkouts som ställs mot en fransman som har spelat tämligen blandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har Ah och jag vet inte hur sugen han brukar vara på att dra till färg och liknande. Men jag hade vikt här. Du har en hyfsad träff men dubbelpottad så känns de som om att du borde vika. Vad slår du som border ser ut nu? Det är de som är frågan. Är ingen haj på omaha jag heller men jag har lirat litegranna och mina erfarenheter säger att du är slagen. AA är väl de han försöker representera, men han kan mycket väl sitta här med en färdig stege om han gillar att spela händer med små suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har Ah och jag vet inte hur sugen han brukar vara på att dra till färg och liknande. Men jag hade vikt här. Du har en hyfsad träff men dubbelpottad så känns de som om att du borde vika. Vad slår du som border ser ut nu? Det är de som är frågan. Är ingen haj på omaha jag heller men jag har lirat litegranna och mina erfarenheter säger att du är slagen. AA är väl de han försöker representera, men han kan mycket väl sitta här med en färdig stege om han gillar att spela händer med små suited connectors.

Vad spelar det för roll om han har Ah? Sitter fi me KhXh4X så lär han se en pottbet oavsett, då fi sätter sig själv antingen på nötfärdraget, eller stegen .. Inte många andra händer som pottar här. Iofs vet man aldrig på dennan ivå .. kan vara ända ner till xx44 oxo =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för era åsikter och tar till mig dessa. Så här slutade handen i vilket fall:

 

HERO höjer 3410

Fi1 synar 1790 Pot=6280

 

 

Turn ( :As::2h::3h: ) :Kh:

River ( :As::2h::3h::Kh: ) :4c:

 

 

Kortvisning:

HERO visar :Ah::Qs::Js::2d:

HERO har :2d::2h::Kh::Ah::As: Två par

Fi1 visar :9c::7s::5s::4d:

Fi1 har :2h::3h::4d::5s::As: Straight

 

Fi1 vinner 6280

 

 

Det är möjligt att jag hade vunnit BB om jag betat pottmax preflopp. Dock hade nog degen åkt in i mitten efter floppen om BB synat höjningen pre.

 

Så här i efterhand inser jag att jag nog skulle ha foldat vid återpottningen. Antalet outs som min hand ger är inte speciellt många, 4 outs för kåk som i princip är det enda jag kan få som slår en vettig hand som Fi har.

 

Så visst har jag en del att lära mig, speciellt att lägga hyggliga händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...