Gå till innehåll

Tvillingarna kör sportsbetting o poker


Sjogren

Recommended Posts

Otur, men det är poker. Men känner att jag börjar få tillbaks självförtroendet från igår :)

Ska köra lite till ikväll, började två 6.60 nyss o hoppas klonka hem båda;-)

 

 

Tog nästan hem båda. Vann den ena, kom två på den andra. Hade 6k mot 4k. Han spelade bra o tog en knapp ledning innan den här kom

 

 

PokerStars Spel #13970675320: Turnering #70909691, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång VI (100/200) - 2007/12/19 - 19:10:23 (ET)

Bord '70909691 1' 6-max Plats #1 har knappen

Plats 1: anderssj (2522 i marker)

Plats 2: yorgi73 (6478 i marker)

anderssj: lägger lilla mörken 100

yorgi73: lägger stora mörken 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [Kc Ac]

anderssj: synar 100

yorgi73: höjer 4243 till 4443

anderssj: synar 2322 och är all-in

*** FLOPP *** [8d Th Qs]

*** TURN *** [8d Th Qs] [8h]

*** RIVER *** [8d Th Qs 8h] [Ah]

*** VISNING ***

yorgi73: visar [Js 8s] (triss, åttor)

anderssj: visar [Kc Ac] (två par, äss och åttor)

yorgi73 sa, "miss bet"

yorgi73 vann 5044 från pott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 5044 | Avgift 0

Bord [8d Th Qs 8h Ah]

Plats 1: anderssj (knappen) (lilla mörken) visade [Kc Ac] och förlorade med två par, äss och åttor

Plats 2: yorgi73 (stora mörken) visade [Js 8s] och vann (5044) med triss, åttor

 

Så var man ute :(

Säger i chatten efter miss bet. Varför folda ha´n inte när jag ställde då??

 

Dagen slutar + 27.6 $

Skönt att få ett grönt resultat. Gårdagen var inte så lyckad

Rulle på stars ligger nu på 234 $

Körde 6 spelare bara nu istället för 9, gick bättre, fortsätter nog med sex ett tag o ser hur det går, passar kanske mig bättre

 

Imorgon blir det lite mer spel än idag förhoppningvs, ska jobba o är ledig till nästa torsdag efter det:-D

Och jag tror jag kan få upp rullen mer då för har spelat väldigt bra idag o självförtoendet är tillbaka, eller imorgon är det inte...

 

 

 

Har varit ganska mycket tjat om utdragningar här tyvärr. Ska skärpa mig:rolleyes:

 

Kommer en fin flopp där jag klonka fint

 

PokerStars Spel #13970165922: Turnering #70909691, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång III (25/50) - 2007/12/19 - 18:43:37 (ET)

Bord '70909691 1' 6-max Plats #2 har knappen

Plats 1: anderssj (2850 i marker)

Plats 2: yorgi73 (2300 i marker)

Plats 5: Fabelmaleh (3445 i marker)

Plats 6: bassgeige (405 i marker)

Fabelmaleh: lägger lilla mörken 25

bassgeige: lägger stora mörken 50

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [7h Th]

anderssj: höjer 100 till 150

yorgi73: lägger sig

Fabelmaleh: lägger sig

bassgeige: höjer 255 till 405 och är all-in

anderssj: synar 255

*** FLOPP *** [8h Jh 9h]

*** TURN *** [8h Jh 9h] [5c]

Fabelmaleh sa, "damn"

*** RIVER *** [8h Jh 9h 5c] [Ah]

*** VISNING ***

bassgeige: visar [4s Ac] (ett par i äss)

anderssj: visar [7h Th] (en färgstege, sjua till knekt)

anderssj vann 835 från pott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 835 | Avgift 0

Bord [8h Jh 9h 5c Ah]

Plats 1: anderssj visade [7h Th] och vann (835) med en färgstege, sjua till knekt

Plats 2: yorgi73 (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: Fabelmaleh (lilla mörken) lagda innan Flopp

Plats 6: bassgeige (stora mörken) visade [4s Ac] och förlorade med ett par i äss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var väl meningen att man skulle posta ett par HH här men för min del har det nte blivit några men ska bli ändring på det nu.

 

Jag undrar lite vad han håller på med. Sätter sina sista marker på spel för ett drag till en kåk?

 

PokerStars Spel #13978108808: Turnering #70949552, $6.00+$0.50 Omaha Hög/Låg Pottlimit - Omgång III (25/50) - 2007/12/20 - 02:40:26 (ET)

Bord '70949552 1' 9-max Plats #2 har knappen

Plats 1: Driew (1375 i marker)

Plats 2: mir914 (1375 i marker)

Plats 3: bigdogof6 (1590 i marker)

Plats 4: JimmysLackey (1060 i marker)

Plats 5: RockmanSF (1602 i marker)

Plats 6: Carp41 (1508 i marker)

Plats 7: HypnoToad 6 (1440 i marker)

Plats 8: anderssj (1940 i marker)

Plats 9: rotoitiman (1610 i marker)

bigdogof6: lägger lilla mörken 25

JimmysLackey: lägger stora mörken 50

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [3h Ac Ad Td]

RockmanSF: lägger sig

Carp41: lägger sig

HypnoToad 6: synar 50

anderssj: höjer 100 till 150

rotoitiman: lägger sig

Driew: lägger sig

mir914: lägger sig

bigdogof6: lägger sig

JimmysLackey: synar 100

HypnoToad 6: synar 100

*** FLOPP *** [Qh Jh Ks]

JimmysLackey: passar

HypnoToad 6: passar

anderssj: satsar 100

JimmysLackey: synar 100

HypnoToad 6: lägger sig

*** TURN *** [Qh Jh Ks] [3s]

JimmysLackey: passar

anderssj: satsar 200

JimmysLackey: synar 200

*** RIVER *** [Qh Jh Ks 3s] [4c]

JimmysLackey: passar

anderssj: satsar 650

JimmysLackey: synar 610 och är all-in

*** VISNING ***

anderssj: visar [3h Ac Ad Td] (HÖG: en stege, tia till äss)

JimmysLackey: visar [6d 8s Kc Jc] (HÖG: två par, kungar och knektar)

anderssj vann 2295 från pott

Ingen kvalificerande låghand

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 2295 | Avgift 0

Bord [Qh Jh Ks 3s 4c]

Plats 1: Driew lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: mir914 (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: bigdogof6 (lilla mörken) lagda innan Flopp

Plats 4: JimmysLackey (stora mörken) visade [6d 8s Kc Jc] och förlorade med HÖG: två par, kungar och knektar

Plats 5: RockmanSF lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: Carp41 lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: HypnoToad 6 lagda på Flopp

Plats 8: anderssj visade [3h Ac Ad Td] och vann (2295) med HÖG: en stege, tia till äss

Plats 9: rotoitiman lagda innan Flopp (satsade inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resultaten sedan vi startade dagboken:

 

17 dec: + 18 $

18 dec: + 45.6 $

19 dec: + 6 $

20 dec: + 15 $ (Hittills)

 

Rullen på PokerStars är på 255$

Bet365 1198.56kr

 

Som ni kan se är det en marginell skillnad på rullarna sedan starten och anledningen till att vi gått på plus alla dagar är för att vi vann en turnering på PartyPoker 18dec och sedan igår vann vi en del på Betway. Det var inte meningen att vi skulle köra på Betway när vi startade den här dagboken men då hade det gått så dåligt på PokerStars så vi behövde lite miljöombyte helt enkelt.

Men så länge det är gröna siffror ska man inte klaga även om det inte är några större summor men vi får hoppas vi kan visa lite bättre resultat på Bet365 och PokerStars i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en hel idag och det har gått väldigt bra, har spelat grymt bra men det har inte betalat sig. Dom första SnG jag spela bubblade jag på och sen blev det några placeringar utanför pengarna men på slutet har det rullat på. Helt sjukt att jag inte gått med mer plus, kommer med lite mer info senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med några SNG idag också.

Hann tyvärr bara med 8 st.

placerigarna blev så här på 6 spelare: 3-3-4-1-?-2-2-2

Först bubbla jag två gånger, försökte vara aggresiv när dom spelar så tight, men gick inte den här gången. Sen borde det blivit någon vinst till. Känner att jag skulle behöva förbättra HU-spelet lite, spelar ofta rätt aggresivt, men om någon känner till några bra artiklar eller böcker eller nåt så kan ni höra av er.

Är ledig nu en vecka!!Så jävla skönt!! Har varit ledig 4 dar som mest i sträck på 7 månader så det är skönt o va ledig lite.

Så hoppas spela ganska mytcket imorgon.

 

Spelade lite CG på SvS, var jäkligt längesen jag spela CG, men spela bara en kvart men dubbla inköpet iallafall.

 

Inte långt kvar til julafton nu o har bara varit o handlat julklappar en dag, får kanske göra det imorgon.

 

Blev + 12 $ för mig diag på Stars, SvS ej inräknad

 

Tänkte köra en 30+3 kr turre på SvS som börjar nu, återkommer senare om hur det gick, är ca 110 med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit o kollat lite efter julklappar, men blev inga inköp. Var tjockt med folk.

Har hunnit spela 6 st 6.60 sng idag.

Har gått bra. Kommit 5-1-1-2-5-1 Ligger ca +40 dollar just nu.

 

Vi tänkte göra pizza idag, kom hem från affären för 10 min och har nu gjort degen o tomatsåsen.

Blir annars grind hela kvällen o natten.

Rullen på stars ligger på 288 o hoppas fortsätta plussa mer innan dan är slut.

Ska försöka köra någon stor turnering sen ikväll, om ni har några tips på någon kan ni höra av er. Helst på Stars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju varit ledig idag o har hunnit med många fler SNG. Har också gjort egen pizza o det var gott

Idag har spelat funkat bra o jag är ganska nöjd.

Har bara blivit 6.60 dollars med 6 spelare på Stars idag. Har totalt blivit 16 SNG + en MTT

 

Har fått följande placeringar:

1:a 7 st

2:a 2 st

3:a 3 st

4:a 1 st

5:a 3 st

6:a

 

Dagen slutar totalt + 81 $

 

Rullen på Stars ligger nu på 353$.Från början låg den på 250$ så vi har plussat 100 dollar på våra fyra dagar vi haft dagboken. Och det är OK, kunde varit ännu mer om man inte haft lite oflyt dag 2.

Vet inte hur resultatet är med alla sajter medräknade, men vi har nästan bara kört på Stars så...men det är lite mer plus än 100 dollar då totalt.

 

Får se om jag kör något mer idag. Kanske kör någon turnering eller CG på SvS8-)

 

17 dec: + 18 $

18 dec: + 45.6 $

19 dec: + 6 $

20 dec: + 15 $

21 dec:: + 81 $

 

Totalt: + 165 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte blivit så mycket spel idag. Har varit o handlat lite julklappar ¨å nu är det nästan färdigt.

Men det kan vara bra att inte spela så mycket heller.

Har kört 4 SNG på Stars och en HORSE-turnering.

Placeringarna i SNG blev 2-4-1-1. Imorgon blir mer spel än idag o hoppas kunna plussa ganska mycket då också för det har gått väldigt bra dom två senaste dagarna. Har spelat väldigt bra tycker jag så jag hoppas det rullar på.

 

Rullen på Stars ligger på 365 dollar, alltså 115 dollar plus på 6 dagar o det var två dagar som gick lite dåligt.

 

Jag plussa 33 dollar på 4 st 6.60 dollars sng så det är jag nöjd med.

Blev plus idag med:-)

 

En hand från HU på senaste HU.

 

Foldar en kåk här på river, dumt eller smart?? Kom gärna med åsikter.

 

PokerStars Spel #14033308809: Turnering #71229390, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång V (75/150) - 2007/12/22 - 18:42:08 (ET)

Bord '71229390 1' 6-max Plats #3 har knappen

Plats 2: anderssj (5910 i marker)

Plats 3: pimpalot1 (3090 i marker)

pimpalot1: lägger lilla mörken 75

anderssj: lägger stora mörken 150

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [3d Qc]

pimpalot1: höjer 150 till 300

anderssj: synar 150

*** FLOPP *** [3c 3h 2s]

anderssj: passar

pimpalot1: passar

*** TURN *** [3c 3h 2s] [8h]

anderssj: passar

pimpalot1: satsar 150

anderssj: synar 150

*** RIVER *** [3c 3h 2s 8h] [8c]

anderssj: passar

pimpalot1: satsar 1350

anderssj: lägger sig

pimpalot1 vann 900 från pott

pimpalot1: visar inte sin hand

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 900 | Avgift 0

Bord [3c 3h 2s 8h 8c]

Plats 2: anderssj (stora mörken) lagda på River

Plats 3: pimpalot1 (knappen) (lilla mörken) vann (900)

 

 

Jag har läst han så bra hela turneringen o är 90 % säker på att han har en 8:a här. Jag har bara investerat 450 i potten så jag kom ganska billigt undan. Borde raisat honom på river, men han är rätt aggresiv o jag tror han betar oavsett vad som kommer på river så jag hoppades ställa honom då.

Men det är å andra sidan bara 1350 o syna kan man tycka, men jag hade ett så pass stort markerövertag o är mycket bättre än honom HU så jag kände att jag skulle ta han ändå som jag också gjorde8-)

 

Men kom gärna med kommentarer hur ni hade gjort.

 

 

Kanske kör någon MTT nu, får se om jag hittar någon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit så mycket spel alls idag:-(

Har kört 5 SNG o kommit tvåa på 2 och 1:a på en så jag ligger ca +15 dollar plus.

 

Sitter o kör SundayGrand på Stars just nu. har dubblat stacken nu under dom första 20 min. Är 19825 st med så det tar ett tag om man är med. Kör tight nu första timmanså får jag se hur jag ligger till då. Någon annan som kör den.

Det är bara 10 dollar i inköp så det är det säkert

 

Vi funderar även på att gå över till SvS. Har sett många här som spelar där o motståndet verkar inte så svårt vad jag har hört.

 

Hur är SNG där?? Någon som har lite erfarenhet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju varit ett litet uppehåll under julen som ni kanske märkt. För min del har spelet gått dåligt men hoppas jag hittat tillbaka igen, körde lite igårkväll och det gick bra. Måste säga att Kristians resultat har imponerat(tar ju lite emot att säga aså när man alltid vill vara bäst), han har hållit oss kvar även om jag låtit honom spela väldigt mycket när hans form är så bra. Men som sagt vi har haft en liten svacka men vi klarade den bra för jag säga, det är ju motgångarna som skiljer agnarna från vetet som man brukar säga. Rullen ligger i alla fall 335 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu spelat dagens session.

Spelade ingen poker igår, kan vara bra att ta lite uppehåll då o då.

Eller jo jag spelade mot Anders live. Live var ett tag sen jag spela så det var kul. Vi körde HORSE men körde aldirg färdigt, men jag kan ju avslöja så mycket som att jag ledde;-)

 

 

Vi har haft gäster idag så det blev inte så mycket spel, blir förhoppnigsvis mer imorgon:)

Dagens spel har gått i ungefär samma spår som den senaste dagarna. Jag har spelat bra tycker jag och börjar känna mig väldigt stabil på nivån.

 

Placeringarna blev idag: 1-2-1-2-3-1-2-1 Alla itm utom när jag kom trea, med lite mindre otur i sista handen hade jag kommit minst 2:a8-)

Men jag är nöjd med dagen. Har plussat en hel del så jag ska inte klaga.

Näst sista sng var lite jobbig när jag syna en allin med KK o han sitter med pockettior. Han hittar självklart en 10:a på river. Kändes som någon slagit mig i huvet med en hammare när 10:an kom. Hade spelat väldigt bra o varit chipleader från tredje handen så det var lite tråkigt, men That´s poker8-)

 

Dagen slutar för mig : + 78.6 $ så det är jag nöjd med. Och Anders plussa idag också så det var en bra dag. oftast har en gått minus o den andra plussat så det var skönt att det funka för oss båda idag.

Men jag måste vara nöjd med 78 plus på 8 SNG med 6.60 i inköp

 

Vi letar lite efter en ny sida o spela på. Vi gillade inte riktigt Bet365 så vi får se om vi hittar någon...

Ska försöka komma med lite målsättningar imorgon

 

Rullen på Stars ligger nu på 392 dollar. Alltså + 142 $ på en vecka. Kunde varit mycket mer men det är OK

 

Nu ska jag snart gå o sova och ladda inför morgondagens GRIND!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl meningen att man skulle posta ett par HH här men för min del har det nte blivit några men ska bli ändring på det nu.

 

Jag undrar lite vad han håller på med. Sätter sina sista marker på spel för ett drag till en kåk?

 

PokerStars Spel #13978108808: Turnering #70949552, $6.00+$0.50 Omaha Hög/Låg Pottlimit - Omgång III (25/50) - 2007/12/20 - 02:40:26 (ET)

Bord '70949552 1' 9-max Plats #2 har knappen

Plats 1: Driew (1375 i marker)

Plats 2: mir914 (1375 i marker)

Plats 3: bigdogof6 (1590 i marker)

Plats 4: JimmysLackey (1060 i marker)

Plats 5: RockmanSF (1602 i marker)

Plats 6: Carp41 (1508 i marker)

Plats 7: HypnoToad 6 (1440 i marker)

Plats 8: anderssj (1940 i marker)

Plats 9: rotoitiman (1610 i marker)

bigdogof6: lägger lilla mörken 25

JimmysLackey: lägger stora mörken 50

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [3h Ac Ad Td]

RockmanSF: lägger sig

Carp41: lägger sig

HypnoToad 6: synar 50

anderssj: höjer 100 till 150

rotoitiman: lägger sig

Driew: lägger sig

mir914: lägger sig

bigdogof6: lägger sig

JimmysLackey: synar 100

HypnoToad 6: synar 100

*** FLOPP *** [Qh Jh Ks]

JimmysLackey: passar

HypnoToad 6: passar

anderssj: satsar 100

JimmysLackey: synar 100

HypnoToad 6: lägger sig

*** TURN *** [Qh Jh Ks] [3s]

JimmysLackey: passar

anderssj: satsar 200

JimmysLackey: synar 200

*** RIVER *** [Qh Jh Ks 3s] [4c]

JimmysLackey: passar

anderssj: satsar 650

JimmysLackey: synar 610 och är all-in

*** VISNING ***

anderssj: visar [3h Ac Ad Td] (HÖG: en stege, tia till äss)

JimmysLackey: visar [6d 8s Kc Jc] (HÖG: två par, kungar och knektar)

anderssj vann 2295 från pott

Ingen kvalificerande låghand

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 2295 | Avgift 0

Bord [Qh Jh Ks 3s 4c]

Plats 1: Driew lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: mir914 (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: bigdogof6 (lilla mörken) lagda innan Flopp

Plats 4: JimmysLackey (stora mörken) visade [6d 8s Kc Jc] och förlorade med HÖG: två par, kungar och knektar

Plats 5: RockmanSF lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: Carp41 lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: HypnoToad 6 lagda på Flopp

Plats 8: anderssj visade [3h Ac Ad Td] och vann (2295) med HÖG: en stege, tia till äss

Plats 9: rotoitiman lagda innan Flopp (satsade inte)

 

Kommentar. Jag fattar verkligen ingenting av ditt spel.

De här spelet stinker verkligen.

I mitt tycke spelar du fel på alla gator utom river då.

POTPOTPOT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentar. Jag fattar verkligen ingenting av ditt spel.

De här spelet stinker verkligen.

I mitt tycke spelar du fel på alla gator utom river då.

POTPOTPOT

 

Preflop vill jag ha in mer pengar i potten och få bort ett par motståndare. På floppen vill man ju bara ha med så många som möjligt för man sitter med nötterna då (visst flushdrag finns men han slänger kanppast det). På turn försöker jag med samma sak och på river är jag säker på att jag får fult betalt. Tycker du jag ska potta på varje gata? Okej river håller med men på flopp och turn då? Här vill man ha betalt. Men la inte upp det spelet för att diskutera mitt spel men du blev det så :) men förstår inte vad han synar på. Han har inte ens det bästa tvåparet, jag kan ha ett set, att jag sitter med ett ess är väldigt troligt och att jag har en tia oxå är ju inte omöjligt. Förstår inte varför han synar på river, kanske har jag fel men berättade hur jag har fel då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop vill jag ha in mer pengar i potten och få bort ett par motståndare. På floppen vill man ju bara ha med så många som möjligt för man sitter med nötterna då (visst flushdrag finns men han slänger kanppast det). På turn försöker jag med samma sak och på river är jag säker på att jag får fult betalt. Tycker du jag ska potta på varje gata? Okej river håller med men på flopp och turn då? Här vill man ha betalt. Men la inte upp det spelet för att diskutera mitt spel men du blev det så :) men förstår inte vad han synar på. Han har inte ens det bästa tvåparet, jag kan ha ett set, att jag sitter med ett ess är väldigt troligt och att jag har en tia oxå är ju inte omöjligt. Förstår inte varför han synar på river, kanske har jag fel men berättade hur jag har fel då.

 

 

Som du spelar nu foldar han ju inget färgdrag, inget tvåpar. Du bjuder ju in honom med väldigt marginella händer som lätt kan dra ut din hand på den brädan.

Okej om du spelar så här när du spelar NLH, men i PLO eller som i de här fallet PLO8 är det bara skrämmande dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du spelar nu foldar han ju inget färgdrag, inget tvåpar. Du bjuder ju in honom med väldigt marginella händer som lätt kan dra ut din hand på den brädan.

Okej om du spelar så här när du spelar NLH, men i PLO eller som i de här fallet PLO8 är det bara skrämmande dåligt.

 

 

Du har så rätt när du skriver att jag bjuder in honom om han har färgdrag och två par och det är meningen, man har ju kvar tänktet från NLH väldigt mycket (lite för mycket kanske :)). Men anledningen till att jag la upp den handen var för att han inte ens hade färgdrag, han hade 4 outs om jag har stegen vilket jag hade och det tyckte jag var rätt dåligt spelat (mitt spel var väl inte heller något att skriva hem om precis men ändå). Är tacksam för dina synpunkter, det välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vi funderar även på att gå över till SvS. Har sett många här som spelar där o motståndet verkar inte så svårt vad jag har hört.

 

Hur är SNG där?? Någon som har lite erfarenhet??

 

20kr sng är ganska lätt där, provade att spela på en släktings konto där och jag plussade ganska fint :) Det finns helt blandade spelstiler där men ingen verkar vara så erfaren iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20kr sng är ganska lätt där, provade att spela på en släktings konto där och jag plussade ganska fint :) Det finns helt blandade spelstiler där men ingen verkar vara så erfaren iallafall.

Är ungefär som ag trodde då:-) Men det är väldigt många här med dagböcker som kör på SvS så det verkar vara ganska "lätt" motstånd. Och dom som inte kört poker o vill testa kör säkert dom flesta på SvS för att dom inte känner till någon annan site.

 

Men 20 kr är lite för lågt. Någon som har erfarenhet från något omkring 100 kr??

 

Annars har väl Everest ett ganska bra bonussystem vad gäller SNG?? Någon som harnågra synpunkter på den??

 

Dagens placeringar 3-2-2-2

 

En HH från dagens spel

 

 

PokerStars Spel #14106727419: Turnering #71611470, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång II (15/30) - 2007/12/26 - 08:26:28 (ET)

Bord '71611470 1' 6-max Plats #2 har knappen

Plats 1: Ionise (2760 i marker)

Plats 2: Buller1989 (1920 i marker)

Plats 3: inrockitrust (1430 i marker)

Plats 5: anderssj (1250 i marker)

Plats 6: duplo23 (1640 i marker)

inrockitrust: lägger lilla mörken 15

anderssj: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [6c 8d]

duplo23: synar 30

Ionise: lägger sig

Buller1989: lägger sig

inrockitrust: synar 15

anderssj: passar

*** FLOPP *** [3c 5c 8c]

inrockitrust: satsar 130

anderssj: synar 130

duplo23: synar 130

*** TURN *** [3c 5c 8c] [7d]

inrockitrust: passar

anderssj: satsar 120

duplo23: lägger sig

inrockitrust: synar 120

*** RIVER *** [3c 5c 8c 7d] [3d]

inrockitrust: passar

anderssj: passar

*** VISNING ***

inrockitrust: visar [Kc 7s] (två par, sjuor och treor)

anderssj: visar [6c 8d] (två par, åttor och treor)

anderssj vann 720 från pott

 

 

Jag gillar verkligen att sitta på toppar o färgdrag, men det gör väl dom flesta :)

Sätter han på färgdraget här, är det dåligt spel?? Skulle jag bettat mer?? Han synar ändå o jag vill nästan ha syn.

Man kan tjäna väldigt mycket pengar på en låg flopp om man träffat topppar när motstånfarna vägrar släppa sin AJ eller vad det nu är.

Jaja, rullen på Stars ligger nu på 409 dollar. Blir mer spel idag så frhoppningsvis ska den vara lite större innan dagens slut;-)

 

Men kom gärna med kommentarer om SvS o Everest SNG på nivårerna runt 10 dollar o Everest bonus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20kr sng är ganska lätt där, provade att spela på en släktings konto där och jag plussade ganska fint :) Det finns helt blandade spelstiler där men ingen verkar vara så erfaren iallafall.

 

Du LilleKatt har du fått din tvillingbror att börja med poker än? Du kanske inte ens har försökt men försök med det tycker jag. Du borde ju slå honom rätt lätt då du lär kunna läsa honom rätt bra och du har ju spelat en del poker vilket inte han har. Antar att du vill vara bättre än honom på det mesta (som det är för oss) och nu kan du slå honom i en sak till om du förstår vad jag tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Har läst igenom hela dagboken nu och det ser ju att gå bra för er, kul!

Såg att det var någon av er längre upp på sida 3 som frågade om sng motståndet på svs. Jag har själv lirat en hel del där från 20krs till 100krs och plussat mycket fint där. Tycker verkligen ni ska testa på det , motståndet är verkligen av det fiskgisate slaget enligt mig iallfall :)

 

Hoppas på fortatt framgång för er, Kommer följas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Har läst igenom hela dagboken nu och det ser ju att gå bra för er, kul!

Såg att det var någon av er längre upp på sida 3 som frågade om sng motståndet på svs. Jag har själv lirat en hel del där från 20krs till 100krs och plussat mycket fint där. Tycker verkligen ni ska testa på det , motståndet är verkligen av det fiskgisate slaget enligt mig iallfall :)

 

Hoppas på fortatt framgång för er, Kommer följas.

 

Kul att du kikar in, Kristian berättade för mig att han läst din dagbok och sa till mig att det var kul och intressant läsning så jag ska kolla in din dagbok imorgon :) och tack för tipset om SvS, det uppskattas verkligen!

Vi funderar att gå över till SvS, Everest eller FullTilt oxå men har inte bestämt om vi ska göra det eller vilken sajt vi ska börja på. På SvS är ju motståndet sådär men finns ju ingen bonus att hämta där tyvärr men vi får se hur vi ska göra. Nån som har erfarenhet från nån av dom tre sajterna kan ju skriva hur ni tycker vi ska göra, skulle vara kanonschysst.

 

Har idag gått över till Holdem, spelade ju Omaha H/L innan men har slutat med det idag för den här gången. Körde två Holdem SnG idag och det funkade och kändes bra så jag bestämde mig för att gå över till det, finns ju lite fler spel när det gäller Holdem och sedan kan vi hjälpa varandra mer om vi spelar samma sak, blir ju mer intressant då.

 

För min del blev dagens placeringar 1,3,1,3,4,2 och det blev ett plus på 24 dollar och sammanlagt för dagboken ett plus på 44 dollar då Kristian vann 18 dollar. Känns extra bra när man på första dagen med Holdem slår Kristian i inspelade pengar men synd att det inte blev mer bara :)

På återhörande imorgon, då är det dags att börja jobba oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Har läst igenom hela dagboken nu och det ser ju att gå bra för er, kul!

Såg att det var någon av er längre upp på sida 3 som frågade om sng motståndet på svs. Jag har själv lirat en hel del där från 20krs till 100krs och plussat mycket fint där. Tycker verkligen ni ska testa på det , motståndet är verkligen av det fiskgisate slaget enligt mig iallfall :)

 

Hoppas på fortatt framgång för er, Kommer följas.

 

Kul att du kikar in, Kristian berättade för mig att han läst din dagbok och sa till mig att det var kul och intressant läsning så jag ska kolla in din dagbok imorgon :) och tack för tipset om SvS, det uppskattas verkligen!

Vi funderar att gå över till SvS, Everest eller FullTilt oxå men har inte bestämt om vi ska göra det eller vilken sajt vi ska börja på. På SvS är ju motståndet sådär men finns ju ingen bonus att hämta där tyvärr men vi får se hur vi ska göra. Nån som har erfarenhet från nån av dom tre sajterna kan ju skriva hur ni tycker vi ska göra, skulle vara kanonschysst.

 

Har idag gått över till Holdem, spelade ju Omaha H/L innan men har slutat med det idag för den här gången. Körde två Holdem SnG idag och det funkade och kändes bra så jag bestämde mig för att gå över till det, finns ju lite fler spel när det gäller Holdem och sedan kan vi hjälpa varandra mer om vi spelar samma sak, blir ju mer intressant då.

 

För min del blev dagens placeringar 1,3,1,3,4,2 och det blev ett plus på 24 dollar och sammanlagt för dagboken ett plus på 44 dollar då Kristian vann 18 dollar. Känns extra bra när man på första dagen med Holdem slår Kristian i inspelade pengar men synd att det inte blev mer bara :) Rullen på Stars ligger numera på 436.

På återhörande imorgon, då är det dags att börja jobba oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt upp lite mål nu på första sidan. Ska väl kanske komma ett par fler snart...

 

Tänkte dra igång dagens spel nu. Gick inte så jättebra igår tyvker jag, blev lite försiktig men ska försöka hitta tillbaka till dom senaste dagarnas spel ;-)

 

Anders stack iväg o jobba nyss o slutar ikväll efter 22, får se hur mycket poker det blir fram till dess.

 

Rullen på Stars ligger nu är jag börjar på 436

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte blivit så mycket spel idag. Har varit o handlat lite julklappar ¨å nu är det nästan färdigt.

Men det kan vara bra att inte spela så mycket heller.

Har kört 4 SNG på Stars och en HORSE-turnering.

Placeringarna i SNG blev 2-4-1-1. Imorgon blir mer spel än idag o hoppas kunna plussa ganska mycket då också för det har gått väldigt bra dom två senaste dagarna. Har spelat väldigt bra tycker jag så jag hoppas det rullar på.

 

Rullen på Stars ligger på 365 dollar, alltså 115 dollar plus på 6 dagar o det var två dagar som gick lite dåligt.

 

Jag plussa 33 dollar på 4 st 6.60 dollars sng så det är jag nöjd med.

Blev plus idag med:-)

 

En hand från HU på senaste HU.

 

Foldar en kåk här på river, dumt eller smart?? Kom gärna med åsikter.

 

PokerStars Spel #14033308809: Turnering #71229390, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång V (75/150) - 2007/12/22 - 18:42:08 (ET)

Bord '71229390 1' 6-max Plats #3 har knappen

Plats 2: anderssj (5910 i marker)

Plats 3: pimpalot1 (3090 i marker)

pimpalot1: lägger lilla mörken 75

anderssj: lägger stora mörken 150

*** HÅLKORT ***

Utdelat till anderssj [3d Qc]

pimpalot1: höjer 150 till 300

anderssj: synar 150

*** FLOPP *** [3c 3h 2s]

anderssj: passar

pimpalot1: passar

*** TURN *** [3c 3h 2s] [8h]

anderssj: passar

pimpalot1: satsar 150

anderssj: synar 150

*** RIVER *** [3c 3h 2s 8h] [8c]

anderssj: passar

pimpalot1: satsar 1350

anderssj: lägger sig

pimpalot1 vann 900 från pott

pimpalot1: visar inte sin hand

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 900 | Avgift 0

Bord [3c 3h 2s 8h 8c]

Plats 2: anderssj (stora mörken) lagda på River

Plats 3: pimpalot1 (knappen) (lilla mörken) vann (900)

 

 

Jag har läst han så bra hela turneringen o är 90 % säker på att han har en 8:a här. Jag har bara investerat 450 i potten så jag kom ganska billigt undan. Borde raisat honom på river, men han är rätt aggresiv o jag tror han betar oavsett vad som kommer på river så jag hoppades ställa honom då.

Men det är å andra sidan bara 1350 o syna kan man tycka, men jag hade ett så pass stort markerövertag o är mycket bättre än honom HU så jag kände att jag skulle ta han ändå som jag också gjorde8-)

 

Men kom gärna med kommentarer hur ni hade gjort.

 

 

Kanske kör någon MTT nu, får se om jag hittar någon

 

 

Är bara tvungen att kommentera den här handen, jag har läst lite i din dagbok nu och hur kan du folda den här rivern?

Värdehöj honom wtf?

Det finns inte något som tyder på att han har en 8a här?

Finns inte en enda indikation?

Han kan lika gärna sitta och skjuta med luft här?

Jag mår dåligt av spelet rakt igenom handen. Usch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bara tvungen att kommentera den här handen, jag har läst lite i din dagbok nu och hur kan du folda den här rivern?

Värdehöj honom wtf?

Det finns inte något som tyder på att han har en 8a här?

Finns inte en enda indikation?

Han kan lika gärna sitta och skjuta med luft här?

Jag mår dåligt av spelet rakt igenom handen. Usch

 

 

Förstår stt du tycker det. Borde ställt honom på turn o sen att jag inte raisar på floppen beror på¨att han är så jäkla tight. Jag har plockat många potter många potter mot honom på floppen med en bet på 300 när det legat 600-700 i potten.

 

Men varför jag foldar, beror på att han har betet exakt så när han träffat något lågt. Han har spelat exakt så i många potter näör han träffat lågt par,

 

Och han spelar ju så tight och han hade 6000 när vi började HU så jag skulle ta honom lätt ändå.7

Men visst borde jag synat på river. Men jag kände mig så stark just då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...