Sjogren Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Vi tänker börja med en pokerdagbok här. Jag och min tvillingbror (anderssj). Vi är 19 år och bor i Norrtälje. Tog studenten i somras. Vi har båda spelat poker i 3½ år ungefär och började spela poker i den vevan som Pokermiljonen började gå på TV. Vi köpte ett pokerset och spelade en hel del mot varandra. Vi spelade en del mot polarna i skolan och det gick bra. Sen under dom senaste månaderna börjat gått över mer och mer till nätpokern med lite blandat resultat. Vi har båda heltidsjobb så det blir inte alltid så mycket spel tyvärr så vi ska försöka ha pokern som en sidoinkomst. Så det har aldrig blivit något riktigt grindande. Och vi tänkte nu börja spela lite mer seriöst och disciplinerat och för att kunna klara av bonusar då vi inte lirar så högt. Vi börjar med den här dagboken för att bli mer disicplinerade(har varit lite si och så men det) och att kunna hjälpa varandra när det går tungt och sedan bevisa att man är bäst på pokern i familjen och på så sätt få rullen att växa. Om jag vinner mycket en dag vill inte Anders vara sämre. Vi ska ha en gemensam rulle. Vi tänker spela på PokerStars och Everest och köra någon turre på PartyPoker. PokerStars: 250 $ Everest: 200 $ Vi ska dela vinsten lika om det blir någon vill säga. Vi försöker inte spela ihop till en resa eller nåt sånt. Så vi försöker bygga upp en bra rulle o gå upp ett par nivåer. Lite om mig själv Jag har spelat mest Holdem NL. Spelar mest Sit´n Go. Kommer i början spela 5 dollars och det blir mest Texas. Kanske spelar lite 7 card stud och Omaha då o då för att utvecklas lite. Brukar köra 1-3 bord. Om ni har några tips på bra sajter för sit´n go:s och bra bonusar eller böcker får ni gärna höra av er. Har spelat mest på PokerStars, Betway, Expekt, Bet24 o PartyPoker. Men ska försöka bygga upp rullen och försöka komma upp till 10 dollars snart. Ska försöka köra bra moneymanagment. Brukar spela en del MTT ibland också. Jobbar på Bistro Voltaire i Sickla som kock. Har jobbat där några veckor nu. Jobbade innan på Bosön som kock. Ska göra lumpen den 28:e januari så man får se hur mycket poker det blir då. Kommer kanske lite sportsbettingtips dåd o då Mål 1:a Bli en stabil vinnare på 6.60 dollar SnG på PokerStars 2:a Dubbla rullen till 500 dollar 3:e Börja etablera sig på 13 dollar SnG på PokersStars 4:e Få upp rullen till 1000 dollar och då tagit klivet upp till 13 dollar SnG 5:e Clera bonus på Everset/Fulltilt eller någon annan sida och bli en stabil vinnare där med December: 276 $ Totalt: : 282 $ Citera
Anderssj Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Anderssj Är 19 år då, jobbar på V-TAB i Norrtälje, tidningstryckeri för dom som inte vad det är för nåt. Jobbat där sen jag tog studenten i somras och kommer nog jobba där ett tag framöver. Funderar på att plugga vidare om ett par år men vet inte vad jag ska plugga till. Ser pokern som en kul hobby, inte som ett jobb. Annars är jag grymt intresserad av speedway. Spelar ganska mycket på det när det pågår under sommaren och nästa år ska jag satsa grymt seriöst på det. Kanske lägger upp spelen här oxå för den som är intresserad. Gillar sportsbetting i övrigt, inte bara speedway. Från början av den här dagboken spelade jag Omaha H/L men har nu gått över till HoldEm. Lirar mest SnG och lite MTT. Insatserna ligger mellan 5-10dollar med förhoppning om att öka på det. Spelar Seven card-stud och Omaha ibland för omväxlings skull. Min money managment har väl varit sådär emellanåt men hoppas ändra på det nu. Om man tiltar bort en del förstör jag för Kristian oxå så jag skippar nog tilten nu. Förhoppningen att visa att man är bäst av oss två på poker(som på allting) är stor. Kommer mestadels spela på PokerStars SnG, HoldEm, 6 dollar i inköp. Citera
LilleKatt Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Har också en tvillingbror men han gillar dessvärre inte poker. Lycka till, ni kan alltid slå varandra när det blir en badbeat Citera
Sjogren Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 GL Brothers ! Har också en tvillingbror men han gillar dessvärre inte poker. Lycka till, ni kan alltid slå varandra när det blir en badbeat Tack för lyckönskningarna. Har spelat 3 sit´n go på Stars nu. Har gått OK. Den första var en 5.50 med 9 spelare. Var riktigt seg, vi satt 4 spelare kvar i 30 min minst. Hade inga kort alls här men lyckades komma tvåa iallafall. Tog över en timme innan vi hamnade HU. Kommer kanske med en HH därifrån. Sen körde jag två 6.50 dollars på Stars. Den ena slutade jag 6:a på efter dåligt spel med pocket nior. Den andra vann jag ganska lätt. Flöt på bra. Blev stor chipleader ganska tidigt. Resultat 2:a + 8 $ 6:a -6.5$ 1:a + 21.5 $ Rullen ligger nu på 274 $ Citera
m1978 Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Menar du sickla i nacka? jävla resa att åka från norrtälje å jobba i så fall =) lycka till med pokern, spelar på samma nivå på stars Citera
tarmac Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Man har ju hört att tvillingar ofta är mystiskt kopplade till varann, så dom känner på sig när den andra mår illa osv, vilket inte helt osökt leder till min fråga... : Vad händer om en av er tiltat totalt, går dubbelt så mycket grejer sönder pga att ni är "kopplade" ? =) I övrigt önskar jag er stor lycka med dagboken, och om ni har några frågor kring SnG-taktik så finns det ett antal här på PF ni kan snacka med, där Kraclob och Eury rankar relativt högt =) Citera
Sjogren Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Menar du sickla i nacka? jävla resa att åka från norrtälje å jobba i så fall =) lycka till med pokern, spelar på samma nivå på stars Ja just den Sickla. Men jag hyr en lägenhet vid Zinkensdamm så det tar bara en kvart så det blir lite kortare än Norrtälje´ Vad nickar du?? Man har ju hört att tvillingar ofta är mystiskt kopplade till varann, så dom känner på sig när den andra mår illa osv, vilket inte helt osökt leder till min fråga... : Vad händer om en av er tiltat totalt, går dubbelt så mycket grejer sönder pga att ni är "kopplade" ? =) I övrigt önskar jag er stor lycka med dagboken, och om ni har några frågor kring SnG-taktik så finns det ett antal här på PF ni kan snacka med, där Kraclob och Eury rankar relativt högt =) Faktiskt är det så. En gång när jag blev utragen AA efter att ha träffat kåken på floppen och en syna på 44 för två par o klonka in fyrtal så slog jag sönder min laptop och då gjorde min brorsa också det!! Så det stämmer faktiskt. Men så är det när man är tvillingar. Nej bara skojade! Är inte direkt något sånt. Visst kan man säga samma sak helt plötsligt eller tänka på samma saker och sånt men inget av det du nämnde Tack för tipsen och tack för lyckoönsknigen. Hunnit med o spelat 4 sit´n go till Den första åkte jag ut efter bubblan. Alla spelar så jävla tajt sen försöker man uttnytja det o åker ut, men sånt händer. Nästa kom jag 7:a. Var chipleader men tappade i två potter på raken. Den första förlorade jag med AK mot K10 tror jag det var, sen gick jag all-in med pockettior och fick sin av JJ. INte mycket o göra åt. Sen satt jag o spelade två till precis o kom två i båda. Åkte ut mot AA på båda. Vad är oddsen?? Ska försöka komma med ett par HH snart. Brorsan ligger o sover så jag försöker köra några till innan det blir gonatt för ikväll. Rullen ligger nu på 281 Så resultatet är + 31 $ Citera
Sjogren Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Hunnit med 2 till 6 dollars. Gick inget vidare. Kom 6:a o 5:a. Försökte sno blinds näör alla tightar till sig o det gick bra. Men hade lite oflyt när jag gick all in. Åkte med KK mot AQ på ena och med AJ mot QQ. han träffar triss på floppen, jag färg på turn, han kåken på river:rolleyes: Men är sånt som händer. Blir mer spel imorgon och då ska väl anders hoppa in i handlingen. Hoppas plussa lite mer. Spelade bra idag men om jag hade haft turen på min sida kunde det blivit minst 50 dollar till. Ska försöka komma med lite HH imorgon Dagen slutar i varje fall med plus första dan. Rullen ligger nu på 268 så det är + 18 $ Citera
Anderssj Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Får tacka för alla lyckoönskningar, kul. Har inte spelat någonting än, har varit ganska trött, har jobbat natt i en vecka, gick av i söndags men nu är man inne i dagsrymten igen så det blir nog en del poker den här veckan. Har också en tvillingbror men han gillar dessvärre inte poker. Lycka till, ni kan alltid slå varandra när det blir en badbeat Synd att din tvillingbror inte gillar poker, han borde ju vara lätt att läsa om ni spelar mot varandra då jag antar att ni känner varandra rätt bra Så är det med mig i alla fall, läser brorsan så jäkla bra, vinner hela tiden, nästan i alla fall. Vi kommer alltid slå varandra när den spelar dåligt eller åker ut och klaga på att du är så jävla dålig, kanske inte hela tiden men välidigt ofta skulle jag tro. Du kanske vet hur det är själv? Sedan ska man ju inte vara sämre än den andra så vi sporrar nog varandra rätt bra får jag hoppas. Citera
Anderssj Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Har också en tvillingbror men han gillar dessvärre inte poker. Lycka till, ni kan alltid slå varandra när det blir en badbeat Man har ju hört att tvillingar ofta är mystiskt kopplade till varann, så dom känner på sig när den andra mår illa osv, vilket inte helt osökt leder till min fråga... : Vad händer om en av er tiltat totalt, går dubbelt så mycket grejer sönder pga att ni är "kopplade" ? =) I övrigt önskar jag er stor lycka med dagboken, och om ni har några frågor kring SnG-taktik så finns det ett antal här på PF ni kan snacka med, där Kraclob och Eury rankar relativt högt =) Om det blir så att Kristian tiltar så fixar jag så att han tiltat extra mycket, det är roligt, så extra mycket går nog sönder för man vet ju vad man ska säga för att få honom tilta ännu mer. Det har man lärt sig efter att ha levt ihop i ett antal år(Med att ha levt ihop menar jag inte att vi inte är gifta eller nåt men man har ju levt rätt nära varandra om man säger så, ville förklara det så det inte blir några missförstånd ) Tackar för tipset om Kraclob och Eury, det ska kollas upp! Citera
Anderssj Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Vi försöker inte spela ihop till en resa eller nåt sånt. Shit har du vunnit 18 dollar hittils. Det blir ju svårt att slå. Undrar om vi inte ska omformulera målet lite. Om vi plussar 18 dollar per dag kommer vi ju lätt komma ha råd med en resa till Mallorca om om om..ja ett par år, säkert. Citera
Othello Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Lycka till! Kul med tvilling-vikeln på dagboken också, det ger en liten extra knorr. Citera
Cash Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Multitabling vid livespel ftw! Citera
Anderssj Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Lycka till! Kul med tvilling-vikeln på dagboken också, det ger en liten extra knorr. Tack. Blir ju lite extra action då när det blir lite mer grind då man är två, sedan berätta lite hur tvillinglivet är Multitabling vid livespel ftw! Precis Idag har det inte blivit så mycket spel än. Vi har varit nere på stan och köpt julklappar och sedan bar det av hem igen för lite lunch och sedan in till Stockholm. Kristian ska iväg och jobba snart så jag hängde med in så att det blir grind ihop istället för att jag ska sitta hemma. Nu blir det rätt många SnG på Stars ett tag och sedan göra lite mat sedan. Vi har fått ett litet tips om CarlosPoker, vi funderar att gå över från Bet365 till den för den var inte så mycket action som jag hade förväntat mig på Bet365. Någon som har erfarenhet från CarlosPoker? Citera
Anderssj Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Var ju meningen att man skulle laga värsta kanonmiddagen här men så fanns det ju bara en kastrull så det blev ju väldigt enkelt, Om Kristian varit hemma hade väl han kunnat komma på något bättre men nu jobbade ju han tyvärr, att komma på mat är han bätte än mig på, det kan jag erkänna men inte att han är bättre än mig på att laga mat(trots att han är kock), mina makaroner och bacon håller världsklass Hade ju tänkt att det skulle bli mycket poker idag men har ju knappt blivit något alls men sen jag kom till Stockholm. Men jag har vunnit en 6 dollars SnG på Stars, har spelat totalt fyra idag, en förstsaplats och en andraplats, jag ligger 14 dollar upp hittils idag i alla fall. Rullen ligger på $282 Sedan lyckades jag vinna en turre på PartyPoker, 3 dollar i inköp är väl lite väl lågt egentligen men vann i alla fall 66 dollar så sammanlagt idag är det hyfsat plus. Var 94 med i den. Dagen slutar + 82 $ för mig. Nu ska Kristian köra lite Citera
Sjogren Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Har slutat jobba nu så ska köra lite innan jag går o lägger mig. Kul att du vann turneringen på Party med 94 spelare. Bra jobbat!! Ska försöka följa upp ditt resultat Sitter o kör två 5 dollars just nu på Stars. Dubblade upp i första handen på ena bordet. Hade pocket sjuor. kom två ess på floppen rundecheck, 7:a på turn o det blir en del raisande ó alla pengar åker in. Han har AK o river är blank. Citera
tarmac Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Har slutat jobba nu så ska köra lite innan jag går o lägger mig.Kul att du vann turneringen på Party med 94 spelare. Bra jobbat!! Ska försöka följa upp ditt resultat Sitter o kör två 5 dollars just nu på Stars. Dubblade upp i första handen på ena bordet. Hade pocket sjuor. kom två ess på floppen rundecheck, 7:a på turn o det blir en del raisande ó alla pengar åker in. Han har AK o river är blank. Vad nickar ni på stars? Citera
Sjogren Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Anderssj KOmmer en HH från ena bordet jag kör. är 10 min in PokerStars Spel #13946881722: Turnering #70793317, $5.00+$0.50 Holdem Utan Limit - Omgång II (15/30) - 2007/12/18 - 16:39:04 (ET) Bord '70793317 1' 9-max Plats #5 har knappen Plats 1: timtim1049 (1055 i marker) Plats 2: Missouri27 (1880 i marker) Plats 3: sokulte (1682 i marker) Plats 4: anderssj (2845 i marker) Plats 5: bigstackman (1425 i marker) Plats 6: SjoerdZ (1390 i marker) Plats 7: fozuk79 (1753 i marker) Plats 9: koefi (1470 i marker) SjoerdZ: lägger lilla mörken 15 fozuk79: lägger stora mörken 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Jc Jd] koefi: lägger sig timtim1049: synar 30 Missouri27: lägger sig sokulte: lägger sig anderssj: höjer 90 till 120 bigstackman: lägger sig SjoerdZ: lägger sig fozuk79: synar 90 timtim1049: lägger sig *** FLOPP *** [2c 5d 3d] fozuk79: satsar 90 anderssj: höjer 120 till 210 fozuk79: synar 120 *** TURN *** [2c 5d 3d] [2h] fozuk79: satsar 30 anderssj: höjer 120 till 150 fozuk79: synar 120 *** RIVER *** [2c 5d 3d 2h] [As] fozuk79: passar anderssj: passar *** VISNING *** fozuk79: visar [Ah Kd] (två par, äss och tvåor) anderssj: mucks hand fozuk79 vann 1005 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 1005 | Avgift 0 Bord [2c 5d 3d 2h As] Plats 1: timtim1049 lagda innan Flopp Plats 2: Missouri27 lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 3: sokulte lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 4: anderssj muckade [Jc Jd] Plats 5: bigstackman (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 6: SjoerdZ (lilla mörken) lagda innan Flopp Plats 7: fozuk79 (stora mörken) visade [Ah Kd] och vann (1005) med två par, äss och tvåor Plats 9: koefi lagda innan Flopp (satsade inte) Hur skulle jag spela tycker ni?? Satte han på färgdrag o kanske ett ess. Det var därför jag checka på river. Citera
tarmac Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Anderssj KOmmer en HH från ena bordet jag kör. är 10 min in PokerStars Spel #13946881722: Turnering #70793317, $5.00+$0.50 Holdem Utan Limit - Omgång II (15/30) - 2007/12/18 - 16:39:04 (ET) Bord '70793317 1' 9-max Plats #5 har knappen Plats 1: timtim1049 (1055 i marker) Plats 2: Missouri27 (1880 i marker) Plats 3: sokulte (1682 i marker) Plats 4: anderssj (2845 i marker) Plats 5: bigstackman (1425 i marker) Plats 6: SjoerdZ (1390 i marker) Plats 7: fozuk79 (1753 i marker) Plats 9: koefi (1470 i marker) SjoerdZ: lägger lilla mörken 15 fozuk79: lägger stora mörken 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Jc Jd] koefi: lägger sig timtim1049: synar 30 Missouri27: lägger sig sokulte: lägger sig anderssj: höjer 90 till 120 bigstackman: lägger sig SjoerdZ: lägger sig fozuk79: synar 90 timtim1049: lägger sig *** FLOPP *** [2c 5d 3d] fozuk79: satsar 90 anderssj: höjer 120 till 210 fozuk79: synar 120 *** TURN *** [2c 5d 3d] [2h] fozuk79: satsar 30 anderssj: höjer 120 till 150 fozuk79: synar 120 *** RIVER *** [2c 5d 3d 2h] [As] fozuk79: passar anderssj: passar *** VISNING *** fozuk79: visar [Ah Kd] (två par, äss och tvåor) anderssj: mucks hand fozuk79 vann 1005 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 1005 | Avgift 0 Bord [2c 5d 3d 2h As] Plats 1: timtim1049 lagda innan Flopp Plats 2: Missouri27 lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 3: sokulte lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 4: anderssj muckade [Jc Jd] Plats 5: bigstackman (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 6: SjoerdZ (lilla mörken) lagda innan Flopp Plats 7: fozuk79 (stora mörken) visade [Ah Kd] och vann (1005) med två par, äss och tvåor Plats 9: koefi lagda innan Flopp (satsade inte) Hur skulle jag spela tycker ni?? Satte han på färgdrag o kanske ett ess. Det var därför jag checka på river. Det där är ren otur .. du är uppe mot en callstation, han kommer inte släppa ett A på den floppen, och är förmodligen villig att gambla det han har i stacken mot turn eller floppushen, på river gäller nog samma ska, har har c:a 500 i potten o 1200 bakom, pushar du synar han, tror knappast han sätter dig på en 4:a eller så där inte. men om utgångspunkten är att inte vill syna sönder sig hade jag förmodligen betat 75-125% av potten på flop, då har han inte bra odds för o syna mer, och känns som gutshotten kanske inte är värd o jaga. Citera
Sjogren Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Har spelat i 2 timmar nu, 6st 6 dollars sit´´n go och det har gått åt helvete rent ut sagt. Inte kommit i pengarna någon gång. Kommit typ 6-7 hela tiden. Har inte spelat direkt dåligt, haft lite oflyt, tror jag vunnit typ 2 all in av kanske minst 15. Sista jag körde var jag stor chipleader på o bestämde mig för att nästan folda allt tills vi kom ner till 3-4 spelare. Men så fick jag den här på BB okerStars Spel #13949174135: Turnering #70803027, $6.00+$0.50 Holdem Utan Limit - Omgång VII (100/200) - 2007/12/18 - 18:33:11 (ET) Bord '70803027 1' 9-max Plats #9 har knappen Plats 1: MUSASHY10 (590 i marker) Plats 3: sussie04 (490 i marker) Plats 4: GB101 (3610 i marker) Plats 5: PEPIV (670 i marker) Plats 6: anderssj (1070 i marker) Plats 7: mcluca (2150 i marker) Plats 9: golfeur06 (4920 i marker) MUSASHY10: posts the ante 25 sussie04: posts the ante 25 GB101: posts the ante 25 PEPIV: posts the ante 25 anderssj: posts the ante 25 mcluca: posts the ante 25 golfeur06: posts the ante 25 MUSASHY10: lägger lilla mörken 100 sussie04: lägger stora mörken 200 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [As Th] GB101: lägger sig PEPIV: lägger sig anderssj: höjer 845 till 1045 och är all-in mcluca: lägger sig golfeur06: lägger sig MUSASHY10: synar 465 och är all-in sussie04: lägger sig *** FLOPP *** [4s 4c Kh] *** TURN *** [4s 4c Kh] [3c] *** RIVER *** [4s 4c Kh 3c] [5d] *** VISNING *** MUSASHY10: visar [Ad Jc] (ett par i fyror) anderssj: visar [As Th] (ett par i fyror - lägre sidokort) MUSASHY10 vann 1505 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 1505 | Avgift 0 Bord [4s 4c Kh 3c 5d] Plats 1: MUSASHY10 (lilla mörken) visade [Ad Jc] och vann (1505) med ett par i fyror Plats 3: sussie04 (stora mörken) lagda innan Flopp Plats 4: GB101 lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 5: PEPIV lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 6: anderssj visade [As Th] och förlorade med ett par i fyror Plats 7: mcluca lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 9: golfeur06 (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte) Sammanfattar min dag ganska bra känns det som:cry: Går inte undvika här Återkommer med lite mer kommentarer och placeringar när jag sovit. Får ta nya tag imorgon Rullen ligger på 245 nu Citera
Anderssj Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Har spelat i 2 timmar nu, 6st 6 dollars sit´´n go och det har gått åt helvete rent ut sagt. Inte kommit i pengarna någon gång. Kommit typ 6-7 hela tiden.Har inte spelat direkt dåligt, haft lite oflyt, tror jag vunnit typ 2 all in av kanske minst 15. Nu får du ta igen det idag. Är väl inte meningen att jag ska göra allting Men men så kan det vara. Har gått dåligt för mig på Pokerstars hittils idag, spelat fyra SnG och inte kommit in the money nån gång men så var det igår oxå så får hoppas att jag tar igen det. Vann i alla fall en 5 dollars SnG på Bet365, gav 21 dollar så allting har inte varit skit i alla fall. Ska väl käka lite snart, Kristian sover så han får väl ta över när han vaknar sen. Har inga direkta planer för idag, kanske ska ut på stan lite, kan ju inte sitta inne hela dagen, Sedan kanske jag kommer med ett sportsbettingtips lite senare. Citera
Anderssj Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Har varit ute idag och handlat lite och har lirat lite poker. Kristian är iväg och jobbar så det är väl meningen att jag ska hålla grinden igång. Vi har hämtat igen lite sen Kristian tapp igår kväll. Pokerstars har funkat dålig hittlis för mig idag men det tar sig mer och mer. Verkar som jag blir bätte och bättre ju senare det blir på dagen. Betway ch Bet365 har funkat väldigt bra idag men är lite sådär med Pokerstars, hoppas ta igen det lite nu. Är väl meningen att man ska fixa lite käk sen. Får se vad det blir... Kommer med lite statisk lite senare. Citera
Sjogren Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Har hunnit spela två 6.60 sit´n go på Stars. Kom 4:a i ena och tvåa i den andra. Körde bara 6 spelare o vi var 3 spelare över en timme!! låg sist med 1200-1600 under 20-30 min.Dom hade 3000 nästan hela tiden, men lyckades vända det!! Gav inte upp. Sen när vi var HU förlora jag en all-in och hade 600 kvar mot 7000, lyckades ta över ledningen!! Och ställer in med AQ sen PokerStars Spel #13969611574: Turnering #70901877, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång VIII (200/400) - 2007/12/19 - 18:14:37 (ET) Bord '70901877 1' 6-max Plats #4 har knappen Plats 4: Maddalena72 (4380 i marker) Plats 5: anderssj (4620 i marker) Maddalena72: posts the ante 25 anderssj: posts the ante 25 Maddalena72: lägger lilla mörken 200 anderssj: lägger stora mörken 400 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [Qs Ac] Maddalena72: höjer 3955 till 4355 och är all-in anderssj: synar 3955 *** FLOPP *** [7d Td 3h] *** TURN *** [7d Td 3h] [7c] *** RIVER *** [7d Td 3h 7c] [4s] *** VISNING *** anderssj: visar [Qs Ac] (ett par i sjuor) Maddalena72: visar [7h As] (triss, sjuor) Maddalena72 vann 8760 från pott Maddalena72 sa, "ul sry" *** SAMMANFATTNING *** Total pott 8760 | Avgift 0 Bord [7d Td 3h 7c 4s] Plats 4: Maddalena72 (knappen) (lilla mörken) visade [7h As] och vann (8760) med triss, sjuor Plats 5: anderssj (stora mörken) visade [Qs Ac] och förlorade med ett par i sjuor Otur, men det är poker. Men känner att jag börjar få tillbaks självförtroendet från igår Ska köra lite till ikväll, började två 6.60 nyss o hoppas klonka hem båda;-) Kommer en HH från ena. Bara spelat några min. PokerStars Spel #13969778702: Turnering #70909744, $6.00+$0.60 Holdem Utan Limit - Omgång I (10/20) - 2007/12/19 - 18:23:11 (ET) Bord '70909744 1' 6-max Plats #1 har knappen Plats 1: soxfanamy (1380 i marker) Plats 2: goosegoss (1410 i marker) Plats 3: Rowdiboy (1020 i marker) Plats 4: revoemag77 (1320 i marker) Plats 5: crawdaddy303 (2400 i marker) Plats 6: anderssj (1470 i marker) goosegoss: lägger lilla mörken 10 Rowdiboy: lägger stora mörken 20 *** HÅLKORT *** Utdelat till anderssj [As Kc] revoemag77: lägger sig crawdaddy303: synar 20 anderssj: höjer 60 till 80 soxfanamy: lägger sig goosegoss: höjer 200 till 280 Rowdiboy: lägger sig crawdaddy303: lägger sig anderssj: synar 200 *** FLOPP *** [Ks 7d 2s] goosegoss: satsar 200 anderssj: höjer 200 till 400 goosegoss: synar 200 *** TURN *** [Ks 7d 2s] [Td] goosegoss: passar anderssj: satsar 240 goosegoss: synar 240 *** RIVER *** [Ks 7d 2s Td] [Qh] goosegoss: passar anderssj: passar *** VISNING *** goosegoss: visar [Jh Jc] (ett par i knektar) anderssj: visar [As Kc] (ett par i kungar) anderssj vann 1880 från pott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 1880 | Avgift 0 Bord [Ks 7d 2s Td Qh] Plats 1: soxfanamy (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 2: goosegoss (lilla mörken) visade [Jh Jc] och förlorade med ett par i knektar Plats 3: Rowdiboy (stora mörken) lagda innan Flopp Plats 4: revoemag77 lagda innan Flopp (satsade inte) Plats 5: crawdaddy303 lagda innan Flopp Plats 6: anderssj visade [As Kc] och vann (1880) med ett par i kungar Borde kanske slowspelat på floppen Sen borde jag raisat på river eller vad tycker ni?? Men man har inte 100% självförtroende så är ju lite rädd för KQ Har fått en bra start på båda. Har 2500 o 3200 efter 6 min Citera
Recommended Posts