Gå till innehåll

0.5/1 NL SH SvS: Kommer jag ifrån floppat top 2 par?


Recommended Posts

***** Hand 536351995 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, December 15, 2007 12:29:00 AM

Anna 92 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Satie (94.00)

Plats 2: gazza76 (311.69)

Plats 3: nettisen (312.22)

Plats 4: Jajce (20.50)

Plats 5: HERO (103.76)

HERO lägg LM 0.50

Satie lägg SM 1.00

** Giv **

Satie [N/A, N/A]

gazza76 [N/A, N/A]

nettisen [N/A, N/A]

Jajce [N/A, N/A]

HERO [Kr, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

gazza76 Syna 1.00

nettisen Höj till 2.00

Jajce Lägg

HERO Höj till 6.00 /Brukar göra såhär ibland för att bestraffa miniraisare som gör det med svaga händer.

Satie Lägg

gazza76 Syna 6.00

nettisen Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, Dh, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 12.00

gazza76 Lägg

nettisen Höj till 24.00

HERO Syna 24.00 /Här tänker jag att A10 känns som en för stark han för att fisken bara ska miniraisa och gör han det borde han inte ta synen efter mitt trebet då risken för dominering är grymt stor. Eller svamlar jag? 10,9s är en möjlighet men jag tror fisken skulle ha limpat då. Men jag har stegrisken i bakhuvudet och väljer därför att försöka få en hyffsat billig showdown och gärna undvika allin. Därför jag blir så passiv.

*** Turn(Board): *** : [Knr, Dh, Kk, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

nettisen Satsa 21.00

HERO Syna 21.00

*** River(Board): *** : [Knr, Dh, Kk, 7r, Knh] /Känns ju inte som knekten är något att vara rädd för för den hjälper honom knappast. Endast om han har AA vänder det handen till hans fördel och det är knappast troligt.

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

nettisen Satsa 72.00

HERO All-in 52.76

 

Så vad säger ni, skulle jag ha släppt top 2 par på floppen eller var avstackningen oundviklig?

 

Kan tillägga att jag inte är en shortstack fisk, skälet till att jag spelar med 1/2 inköp är därför jag har en rulle på bara 6 inköp eftersom jag bara satte in lite grann för att prova sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är FI ingen fisk...

 

För det andra är det inte per automatik att man är en fisk om man köper in med mindre än max belopp...

 

För det tredje tror jag att det är du som är fisken... (brukar vara det mest synliga tecknet när man kallar allt och alla "fisk" hela tiden)...

 

För det fjärde, nej! jag hade aldrig släppt mina tvåpar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är FI ingen fisk...

 

För det andra är det inte per automatik att man är en fisk om man köper in med mindre än max belopp...

 

För det tredje tror jag att det är du som är fisken... (brukar vara det mest synliga tecknet när man kallar allt och alla "fisk" hela tiden)...

 

För det fjärde, nej! jag hade aldrig släppt mina tvåpar

 

Haha är det du som spelar?:lol: Minibetar pre samt miniraisar brukar tyda på mindre erfarna spelare.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här tänker jag att A10 känns som en för stark han för att fisken bara ska miniraisa och gör han det borde han inte ta synen efter mitt trebet då risken för dominering är grymt stor. Eller svamlar jag?

 

Ja, du svamlar. Tror du verkligen en standardspelare på 0.5/1 på SvS släpper AT pf där? Det gör de inte. Inte ens jag hade gjort det, för en sådan liten raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO Syna 24.00 /Här tänker jag att A10 känns som en för stark han för att fisken bara ska miniraisa och gör han det borde han inte ta synen efter mitt trebet då risken för dominering är grymt stor. Eller svamlar jag? 10,9s är en möjlighet men jag tror fisken skulle ha limpat då. Men jag har stegrisken i bakhuvudet och väljer därför att försöka få en hyffsat billig showdown och gärna undvika allin. Därför jag blir så passiv.

 

Att du höjer till 6 pre verkar du tycka är jättemycket. Det är det inte, snarare är det absolut minimum du bör raisa här. 8-10 vore bättre. Sedan tror jag knappast att han skulle släppa A10 i det läget. Jag tycker snarare att A10 känns väldigt troligt, särskilt med tanke på att han minraisar dig på floppen, det är att klassiskt nötdrag på de nivåerna. Men det är inget fel att ta synen där, checkcall fungerar bra på turn. Rivern är läskig, här tar QJ, KJ och AA ledningen, alla känns som troliga händer, särskilt QJ/KJ. Sedan finns ju fortfarande den uppenbara risken att han har AT/T9. Vad slår du här egentligen? AK och AQ, men AQ känns inte särskilt troligt, samt Kx, vilket väl egentligen är det du kan hoppas på. Samtidigt har du halva stacken inne. Det är ett tufft beslut, men ja, det är möjligt att komma undan på en så läskig bräda som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du höjer till 6 pre verkar du tycka är jättemycket. Det är det inte, snarare är det absolut minimum du bör raisa här. 8-10 vore bättre. Sedan tror jag knappast att han skulle släppa A10 i det läget. Jag tycker snarare att A10 känns väldigt troligt, särskilt med tanke på att han minraisar dig på floppen, det är att klassiskt nötdrag på de nivåerna. Men det är inget fel att ta synen där, checkcall fungerar bra på turn. Rivern är läskig, här tar QJ, KJ och AA ledningen, alla känns som troliga händer, särskilt QJ/KJ. Sedan finns ju fortfarande den uppenbara risken att han har AT/T9. Vad slår du här egentligen? AK och AQ, men AQ känns inte särskilt troligt, samt Kx, vilket väl egentligen är det du kan hoppas på. Samtidigt har du halva stacken inne. Det är ett tufft beslut, men ja, det är möjligt att komma undan på en så läskig bräda som denna.

 

På turn håller jag med om att jag är ganska illa ute men då behöver jag ju bara syna 50 för att vinna en pott på över 100kr så det känns ganska vekt att lägga. Måste dock erkänna att hans spel liknar nöten väldigt mycket nu när jag tänker på det i efterhand, miniraise på flop, underbet på turn för att få syn, stort bet på rivern.

 

På floppen kan jag dock inte riktigt hålla med dig om att miniraisen bara visar på nötdraget/färdig stege, jag har sett många miniraisa flop med TP oavsett kickern på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få in mer på floppen så spelar handen sig själv.

 

Helt rätt. Jag hade aldrig släppt topp tvåparet eftersom jag hade höjt hans minraise ordentligt på floppen, även om jag kan vara rädd för A-10 efter hans minraise.

 

Och sen som flera har sagt: Din höjning PF är väldigt vek, signalerar en halvbra hand som den du har, om höjningen hade varit till 10 istället så hade

1. Han lägger A-10

2. Han sätter dig på ett högre par och då är en flopp som J-Q-K livsfarlig för honom

 

Edit: Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns som helt svamlig överkurs att sitta och försöka föra logiska resonemang och lista ut vad folk kastar eller inte på denna nivå.

Har du ingen read (har du verkligen inte sett honom göra något anmärkningsvärt) så kan fi in min bok ha alla två kort i leken före floppen.

Alla par och alla suited i alla fall.

Jag går på hur folk betar. Börjar de trixa med miniomslag som här så har de något starkt 95 % av gångerna.

Det är väl inget fel på raisen pre. Visst kan man beta mer (8-10) om folk synar allt.

Efter floppen. Jag gillar inte tvåpar när folk minireraisar och håller på. Då har 95 % av gångerna starkare händer, set eller stege.

Tror inte på omslag igen på floppen. Då är det i stort sett all in.

Jag hade nog vikt på river.

Som sag till och med AA. ATs har väl ingen släppt på 0,5-1.

Jag skulla nästan gissa på JT med tanke på turnbeten. Han har par+öppet stegdrag på floppen och 33 % chans att dra ut. Han blockar dig på turn och när trissen sitter så smaskar han i eftersom han sätter dig på två höga oparade kort sedan du hamnat i synläge. Fan det är ett proffs du möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...