Gå till innehåll

Några Marginella(?) MTT händer


mr-flow

Recommended Posts

Hand nummer ett.

 

Jag sitter på knappen med ungefär 5100 marker. Blindsen ligger på 160. Roundfold till mig som öppnar med A8o till 480. SB som är shortsack ställer in för ytterligare 1190 marker, Syn eller fold?

 

Hand nummer två.

 

Roundfold till knappen som limpar (blinds 400/800 ante 100 eller 75) SB ställer rakt av för 6100 jag sitter på 77 på bb. Jag sittter på 12000 marker. Ganska enkel fold när man får reda på att det är på bubblan, men jag läste fel och trodde att bubblan precis hade spruckit, och synade. Är det huuuuuuur kallt som helst?

 

Hand 3. Handen efter, fortfarande på bubblan. samma blinds jag sitter på SB med 88. CO - 1 eller 2 Raisar upp till 2400 eller nått sånt jag sitter på 6000+ någonting, vad gör jag? Jag foldade, mesade ur helt enkelt.

 

Hand nummer fyra ett varv senare, bubblan spräcks jag har stelat lite och sitter på 8000 och blinds 800/400 och ante på det. Samma kille som förra handen raisar 4x bb Jag sitter på 33 och tilt går allin hoppas att jag har en liten FE om inte annat 50 50. Han sitter på 55 och synar. Hur kallt är detta spel av mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 du har pottodds och syna mot vilken annan hand - förutom AA - så det är syn.

 

Hand 2 är en enkel syn om inte knappen blandat sig i leken. Sb har mindre än 10BB och du har en bra hand mot SB HD. Men med knappen som limpat med mot en SB som kan ställa så är det svårt att säga att du skall syna för chansen är stor att det blir en trevägspott och då är 77 inget att ha.

 

Hand 3 - ställ in du är kortstackad och 88 är ett par - du leder mot allting förutom ett överpar -ställ in.

 

Hand 4 - standardspel. Otur att fi sitter på 55 men i det läget är du beredd att ta en slantsingling för att dubbla upp dig. Notera dock att mot 4BB höjning så har du i praktiken nästan ingen FE öht. Det enda du kan kanske få att kasta sina kort är en ren bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hand 1 är riktigt marginell precis som ämnet antyder, du får cirka 26-30% potodds om jag räknat rätt, orkar inte riktigt räkna just nu. Har han pockets över mellan 6,6 och k,k eller ett högre ess har du runt 30% chans vilket är mycket marginellt har han a,a har du cirka 10% och underpar eller en hand som j,10 eller k,q suited är det 50/50. Du får helt enkelt gå någon read om du har nån(har han varit shortstack länge och foldat många händer?Är det på bubblan?), han ställer ju med det mesta. Marginell syn i mina ögon. Kan ha missat nånting

 

Hand 2.

Jag skulle nog folda cirka 30-40% av gångerna, beror lite på nivån men vanligtvis i lågstakes MTTs så är folk rädda för att åka ut på bubblan(är han en sådan kille eller har han precis gått all in flera gånger?) och därför ställer de bara med väldigt bra händer, du är som bäst 50/50 isåfall. Chansen att limpern ska blanda sig i känns väldigt liten.

 

Hand 3

Ställer jag 100 gånger av 100 i stort sett du har ett par bra pockets, att bubblan inte är spräckt spelar ingen roll du spelar för att vinna.

 

Hand 4

Ställ, gambla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Fold pre, som spelat syn. Fattar inte varför folk envisas med att commita sig själva med skräp. Du kommer få problem med alla omslag med en syn här han och får du syn vet du aldrig vart du står, fold pre.

 

Hand 2: Fold om du inte vill äventyra allt med ett drag. Tror du har runt 50/50 ofta här.

 

Hand 3: Du är short så push känns rätt så rätt.

 

Hand 4: Fold, du har som bäst 50/50 här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...