Gå till innehåll

ripmania - officiell paus från utdragningarna.


Mathiasson

Recommended Posts

På den här nivån får du nog reda rätt snabbt på om han har flush, speciellt turn..

 

 

De jag undrar då, tror du själv han hade flushen är han synar 80 på turn? De är rätt tungt att jaga in de där. Har sett väldigt märkliga spel på denna nivå med checkning av nötter hit och dit, men jag antar att ett värdebett hade varit på sin plats faktiskt så här i efterhand. :-(

 

Att han sitter med JJ och synar turn för att dra ut är också lite sisådär tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ville få ut så mkt av honom som möjligt, sätter han på höga kort. Tips och råd? Nu kom synen endå, men kunde man gjort annorlunda för att locka? Känner själv att mitt sista bet är alldeles för lite även om de löste sig då jag ej sätter han på kåk.

 

 

***** Hand 573682381 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 januari 2008 23:36:09

Anna Turbo 74 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: inge61 (64.56)

Plats 2: honda26 (55.21)

Plats 3: ripmania (220.05)

Plats 4: nalle717 (128.26)

Plats 5: Fjunten (21.04)

ripmania lägg LM 0.50

nalle717 lägg SM 1.00

** Giv **

inge61 [N/A, N/A]

honda26 [N/A, N/A]

ripmania [8s, 8h]

nalle717 [N/A, N/A]

Fjunten [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fjunten Syna 1.00

inge61 Syna 1.00

honda26 Syna 1.00

ripmania Höj till 5.00

nalle717 Syna 5.00

Fjunten Lägg

inge61 Lägg

honda26 Lägg

*** Flop(Board): *** : [8r, 7r, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

ripmania Satsa 5.00

nalle717 Syna 5.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 7r, 7s, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

ripmania Satsa 9.00

nalle717 Syna 9.00

*** River(Board): *** : [8r, 7r, 7s, 3k, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

ripmania Satsa 20.00

nalle717 All-in 109.26

ripmania Syna 109.26

*** Showdown *** : Rake: 6.48 Totalpott: 253.04

inge61 Lägger mig Vinst: 0.00

honda26 Lägger mig Vinst: 0.00

ripmania [8s, 8h] Kåk Vinst: 253.04

nalle717 [2r, Dr] Par i sjuor Vinst: 0.00

Fjunten Lägger mig Vinst: 0.00

 

Annars bra session, pallar inte efter att legat +300 när jag åker på högre färg (som jag med all rätt skulle lägga när han höjde, men även synade hans riverbet, aja, ginotonicen kanske? :( )

 

Plus i varje fall, kände att efter de så skulle jag bara slaskat för de skulle vara så väljer att sluta för idag. Min dator har fått leverans den 31:e januari, och till råga på allt kostar den 1500 mindre nu hos dell, mög :P

 

men jaja, nya tag lite imorgon eftermiddag tror jag.

 

Start SS: 2800 SEK

Sessionresult: 149+

Cash på SS nu: 5435 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelade lite igår på brorsans laptop hos några polare. Gick bra på 1/2. Otroligt löst där och blir rätt så goa potter.

 

Rullen är snart över 7000 SEK vilket är skoj :). Några speciella mål för månaden kan jag inte sätta upp på grund av att jag spelat så väldigt lite. I alla fall så kommer DELL datorn på torsdag enligt dem, men den är fortfarande i förproduktion?! Skrämmande. Efter jag fått datorn blir de mkt mer spelande =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite igår på brorsans laptop hos några polare. Gick bra på 1/2. Otroligt löst där och blir rätt så goa potter.

 

Rullen är snart över 7000 SEK vilket är skoj :). Några speciella mål för månaden kan jag inte sätta upp på grund av att jag spelat så väldigt lite. I alla fall så kommer DELL datorn på torsdag enligt dem, men den är fortfarande i förproduktion?! Skrämmande. Efter jag fått datorn blir de mkt mer spelande =P

 

gått upp te 1/2 nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick äntligen min laptop idag :). Till svar på nuttii så ska jag börja spela mer och mer 1/2, men ska försöka bara köra det på helgerna och hålla mig till 0,5/1 på vardagarna.

 

Blir en session ikväll garanterat.

 

Vad är det för Dell du köpt, och hur många bord får du plats m.m ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för Dell du köpt, och hur många bord får du plats m.m ?

Då vart första sessionen med nya laptopen lirad :). Gick jävligt soft. Älskar tangentbordet och skärmupplösningen. Bara lite Vista-ovan.

 

Här är en hand ni kan fundera över, ska jag kräma ut mer? Han verkar vara dork men ej säker, ej spelat mot honom tidigare.

 

***** Hand 586858200 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 januari 2008 18:22:44

Britta Turbo 30 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ripmania (490.03)

Plats 2: mancini100 (91.49)

Plats 3: fred661 (329.75)

Plats 4: miklo234 (228.27)

Plats 5: matttias (118.43)

matttias lägg LM 1.00

ripmania lägg SM 2.00

** Giv **

ripmania [Eh, 10h]

mancini100 [N/A, N/A]

fred661 [N/A, N/A]

miklo234 [N/A, N/A]

matttias [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mancini100 Syna 2.00

fred661 Syna 2.00

miklo234 Syna 2.00

matttias Höj till 14.00

ripmania Syna 14.00

mancini100 Lägg

fred661 Syna 14.00

miklo234 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Dh, Kh, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

matttias Passa

ripmania Satsa 20.00

fred661 Syna 20.00

matttias Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, Kh, Knr, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

matttias Passa

ripmania Satsa 46.00

fred661 Syna 46.00

matttias Syna 46.00

*** River(Board): *** : [Dh, Kh, Knr, 7h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

matttias Passa

ripmania Satsa 145.00

fred661 Syna 145.00

matttias Lägg

*** Showdown *** : Rake: 13.34 Totalpott: 520.66

ripmania [Eh, 10h] Färg med ess i topp Vinst: 520.66

mancini100 Lägger mig Vinst: 0.00

fred661 Lägger mig Vinst: 0.00

miklo234 Lägger mig Vinst: 0.00

matttias Lägger mig Vinst: 0.00

 

Till JELLJUN. Det är en Inspiron 1721 AMD 1,9 Ghz, 2gb minne, 120 gb (7200rpm hårddisk) med trådlös nätverksanslutning. Valde till större skärmupplösning. Kör 1920 x 1200 vilket är äckligt skönt för alla normala stora pokerklienter (förutom svenska spels så klart) kan du köra 6 bord utan överlapp eller minimal överlapp. I övrigt är inte laptopen så avancerad, gick lös på 9400 SEK med studentrabbat, men behöver inte mkt mer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. En nattlig session på SS 1/2 SEK NL :)...Riktigt nöjd, spelade bra och stabilt. Nu i slutet vart de svårt att få fulla bord dock så får väl vara nöjd.

 

Började lite skakis på 1/2 NL. Men ska försöka bara lira där helgen. Mkt värde då. Var tvungen att ta ut 1200 SEK för lite privata kostnader, men ja, har man en sån här kväll så kvittar de :)

 

Start på SS: 2800 SEK

Bankrulle SS nu: 6790 SEK

SESSIONRESULT: 1026+ SEK

 

Tips till er som har inspiron 1721 från dell, byt till XP, den mår så mkt bättre av det :)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När SS uppdaterar så fittar allt sig. En kille drar ut mig för stege mot mitt två par och jag är dum nog och syna hans dubbling (VARFÖR GÖR JAG DE IBLAND?!) loosar 200 SEK där sen lägger SS ner. Bestämmer mig för att hoppa på deal på unibet och lira euros NL20 så tar ut en tredjedel av rullen. Blir stelt och ovant spel på 6 bord, blir bara 4 i fortsättningen eller max 5 då tempot är rätt snabbt, spelar är lite mer crazy här och inte alls lika degiga som på Svenska Spels 0.5/1 SEK och 1/2. Kommer nog lira lägsta NL på svenska för att backa upp unibet spelet tills vidare. 1/2 till helgerna, de tär för mkt i rullen annars om swingsen kommer.

 

-500 SEK idag

 

6200 i rulle totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session med nytt fint flyt och faktiskt nån enstaka moves av mig. Har införskaffat pokeracehud som hjälper en hel del faktiskt med cb-bets och ff osv.

 

Rulle unibet: €687

 

Totalt så ligger rullen på 10 400 SEK ungefär. Bara hoppas att flytet fortsätter. Ska undvika ta stora risker och har insett att i PT så ser jag att jag inte slaskat de 2500 händerna jag lirat då jag undvikit AT KQ, KJ , KT ur position.

 

Gräddet på moset idag var när jag fick in straight flush på river mot FI som syna omslag med sin triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom downswingen på Prima. Jag har inte vunnit en stor eller viktig pott på 3 dagar. Jag är tillbaka på 6200 SEK och någon erfarenhet rikare :P. Gått ner till NL50 nu och ska grinda det månad in och månad ut nu för att få fin rakeback. De är rätt så lösa spelare även där men inte lika många actionplayers som på NL100. De kändes som man fick ställa sitt inköp till förfogande varje gång man skulle ta en stor pott där. Men räknar med ungefär 60 bordstimmar som ska lösa att rullen är så låg. Har några extra tusenlappar i buffert om de skulle behövas men de tror jag inte.

 

Om allt går som planerat så grindas det ihop kring 1000 dollar i rakeback.

 

Kommer fortsätta skriva mer detaljerat på wpbet, tycker de blir dubbelt och först skriva här sen WPBET, så kommer bli mer övergripande här bara.

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne, jag orkar inte. Blir UTDRAGEN HELA TIDEN, HELA JÄVLA TIDEN. RUNNER RUNNER mot mig alltid. Är lättirriterad också då stacken bara blir mindre och mindre, men vägrar spela NL25 för då kan jag lika bra slänga in rullen på ett sparkonto och få bättre resultat..

 

Sjukt frusterande och leda med nöttriss och sen få IDIOTER som sätter hålstegar, två par, högre tvåpar osv, hela tiden. Ja, jag är vek när de går dåligt, men liksom såna här jävla svackor stör mitt spel totalt.

Jag behöver helt klart en paus, egentligen från de mesta nu, både skola , poker och annat skit är jävligt segt just nu.

 

Har cashat ut från uni och väntar på 370 dollar i rakeback som ska in på sparkontot tills vidare , kommer inte fråns 10 mars. Tills dess kommer jag max spela turneringar på Tower gaming för att hitta en klonk om jag ens orkar det.

 

Rullen som den var slutar på 7800 SEK och är väl inget fel, men lusten för att spela har helt försvunnit, känns fan inte som jag kan vinna på någon utländsk sida som har NL50 eller NL100.

 

Men kommer inte rapportera mer här fråns jag sätter in något seriöst igen. Blev en kort dagboksession även denna gång, men o andra sidan är det bara ett bevis på att jag inte kan hantera att loosa så här..

 

cya..:cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...