Gå till innehåll

Syn eller fold på näst bubblan?


Recommended Posts

7 kvar och 5 får pengar och jag är short men det är relativt jämnt och har fortfarande 20bb kvar. Jag sitter på knappen och höjer och får omslag av sb så vad göra?

 

-----------

PokerStars Turnering - Holdem No Limit - Omgång VII

Blinds (100/200) + 25 ante

 

Plats 1: Kaz218 (5365)

Plats 2: I8PokerU (7400)

Plats 3: badger9405 (10635)

Plats 4: HorseShUTrsa (4020)

Plats 7: Hero (3990) Knappen

Plats 8: panoz187 (5075) SB 100

Plats 9: Beagle TwO (4015) BB 200

 

 

Utdelat till Hero [10c10h]

 

Alla lägger sig fram till mig på knappen.

 

Hero höjer 400 till 600

panoz187: höjer 4450 till 5050 och är all-in

Beagle TwO: lägger sig

 

Hero????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read beroende situation tycker jag. Är de en duktig aggresiv spelare tror ja hans HD är jävligt bred där just för att folk fegar lite på bubblan. Spela för vinst å syna i sånt fall.

 

Med normal utbetalningsstruktur så känns de som syn, vi lär slå hans HD rätt ordentligt där just efterson de är ett sånt standard resteal läge. Är han inte överdrivet tight och aldrig restealar så är de syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte worst case scenario. Många spelare slår om med JJ+ också.

 

Nej de vet jag att det inte är "worst case secenario" men min tanke när jag spelade handen var att jag troligen var uppe mot två överkort eller en ren resteal bluff men vägde så klart in JJ+ också därför jag blev så osäker på om jag gjorde rätt eller inte ju..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reagerar bara när folk säger sånt. "Som sämst"....nej, det är bara en önsketanke, liksom.

 

För att förtydliga gällande den här handen, som jimhamring skrev så ska det till en väldigt försiktig och passiv motståndare för att inte TT ska ligga hemskt bra till här.

 

Japp det va ett önsketänkande absolut....:lol:

 

Då är vi inne på samma linje för jag tänke så också att TT borde ligga väldigt bra till och eftersom jag inte hade någon read endast 4 eller 5 händer på samma bord så jag SYNADE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reagerar bara när folk säger sånt. "Som sämst"....nej, det är bara en önsketanke, liksom.

 

För att förtydliga gällande den här handen, som jimhamring skrev så ska det till en väldigt försiktig och passiv motståndare för att inte TT ska ligga hemskt bra till här.

 

Inser oxå de nu. Enda gången ja skulle vika var kanske om ja hade kvalat till en alldeles för dyr turre eller nått och ville fega mig ITM först. Men de är ju fel rent $EV messigt. Så de blir väl att köra helt enkelt om man inte har nån brutal read.

 

Dessutom har vi minst marker oxå så dehär blir ju ett ypperligt tillfälle att dubbla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...