tarmac Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Enda matchen jag nånsin spelat mot denna gubbe, har inte synat honom förut när han drar på sina sjuka ÖB's, så jag är lite handfallen, men killen är sjukt LAG av vad jag dittills har sett, men synar ogärna pre helt tom(?) Full Tilt Poker Game #4409712876: $6 + $0.25 Heads Up Sit & Go (33437517), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 5:55:11 ET - 2007/12/06 Seat 1: wontdrawout (1,335) Seat 2: Jose Mango (1,665) wontdrawout posts the small blind of 15 Jose Mango posts the big blind of 30 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to wontdrawout wontdrawout raises to 90 Jose Mango calls 60 *** FLOP *** Jose Mango has 15 seconds left to act Jose Mango bets 600 wontdrawout ??????????????????? Står helt handfallen, hans överbet tycker jag signalerar en 50/50 av 2 saker: jag har inte A, men jag har feta kort (gissningvis annat PP då, KK-88 t.ex) ELLER! "Jag är tom, men du kan fan inte syna eller pusha på min bet, det vet vi, för du är ganska tight." Förslag? Citera
eGoNiQ Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 men lätt fold är väl inget att bry sig om? Citera
tarmac Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 är du seriös nångång? Vem? Citera
tarmac Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Ok, verkar som om folk tror att jag trollar med mina HH's .. Men poängen med just denna hand är att han committat sig själv till potten, om jag nu skulle pusha, han kan inte lägga sig där, bluff eller inte. Dvs, jag kan stå inför en uppdubbling, så visst, möjligen en onödig risk, men till saken hör att detta är INTE första gången han överbettet på floppen, där jag misstänkt att han vart tom. Citera
DocLame Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Folda bara och låt honom hålla på med det där. Han ger ju dig sina pengar i det långa loppet. Citera
BillyBobs Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Tror jag att nån är tom så pushar jag 100% av fallen. Det ska mycket till att jag skulle släppa paret där om jag visste att fi var en mycket lag spelare. Däremot skulle jag inte calla om jag hade en sämre hand. Citera
eGoNiQ Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Tror jag att nån är tom så pushar jag 100% av fallen. Det ska mycket till att jag skulle släppa paret där om jag visste att fi var en mycket lag spelare. Däremot skulle jag inte calla om jag hade en sämre hand. Jag förstår inte hur man kan syna med 2 överkort färgdrag m.m. En sån spelare som gör sånt där skulle jag inte vilja blir utslagen därför skulle jag hur lätt som helst folda. Finns väl bättre händer än 55 som man kan syna med i ett senare läge. 55 är väl en skithand egentligen? Citera
Recommended Posts