Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du är ju helskön. Helt rätt att börja pynta lite, hemmet måste ju vara fint när tjejerna kommer:-D , Efter julen är det ju snart påsk och dags för äggmålning, hoppas din rulle är grön då. Köp en hund ? fundera över studier?

 

NEEEEEEEEEEEEEEEJ!

 

Även om jag älskar familjens hund så märker jag nu när jag bor ensam hur jävla skönt det är att bo utan hund som jämt måste ut, söker uppmärksamhet och massa annat shiat.

 

enda loldogen jag kan tänka mig ha hemma är NiklasVegas. ananrs är dogz lame T__T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar julpynt och allt skit som stressar upp med julen. Hade jag inte haft brutta had jag softat i södehavet med drinkar och bad istället.

 

Vad gäller jul så sträcker jag mig till och göra mozartkulor. Jag har fått ner tiden från 8h till 5h nu för 150 praliner. Julskinka är också gott.

 

2122633548_6def540cd7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fänx, den var rätt skön också (=

 

 

 

Haha, gillar hur du tänker. Fått förslaget om husdjur många gånger men skulle tycka synd om det husdjur som tvingas bo i mitt hus där det alltid är folk och rätt mkt för- och efterfester. Studierna är ett hetare alternativ, synd bara att man prioriterade bort skolan i trean så att man måste svälja stoltheten och plugga upp nu bara.

 

 

Jag är garanterat äldst på forumet fyllde nyss 43 !:-P

 

- Var också en slacker..i din ålder och är nog fortfarande det i sinnet..

- Gör inte om mina misstag ok ! (pappa)

- Gick på idrottsgymnasium och blev erbjuden proffskontrakt men sa nej för jag var less på sporten vid 18 års ålder

-riktigt jobb och utb viktigare enl mina föräldrar och även mig själv...

- Gjorde ett stort misstag började plugga ekonomi på univ, i och för sig det enda jag kunde tänka mig då tummen sitter i handen.

- Jobbade i många år som ekonom,tyckte det var sådär men en stadig inkomst.

- Ledsnade helt efter 10 år och flyttade till Norra Thailand, Chiang Mai och drev ett litet hotell i ett år

- Kom hem gul :roll: men med en flickvän som är kanon som pluggade på univ i chiang mai, svårt med kulturen dock.

- Tillbaks som ekonom då räkningarna och livet måste betalas.

- Försöker lära mig poker och plöjer charder30s videos

- Men alltid för trött för att spela..

- Om du vill läsa, läs något du verkligen kan tänka dig att jobba med.

- Annars bortkastat om du inte vill bli mer allmänbildad då är det ok.

- Köp en grym julgran och god jul redan nu !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit 43, fett. har du sett padde förresten va snäll moorman12 va i sumpasdb:n?

 

Och förresten, driva hotell i thai, recensera tack!

 

Ok, snabb sammanfattning av T.

- Var helt säker på att det skulle bli tufft därnere

- Är ingen stöddig och stor typ som ville äga..och förnedra damerna

- Hade varit där en del och gillar klimatet och livsstilen samt att jag klarade inte längre av de långa mörka vintrarna här.

- Semesteröarna med maffiapolisen mm var uteslutet

- Hade varit i Chiang Mai och gillade verkligen staden samt bra golf till bra priser, körde även lite golfarrangemang

- När jag var nere och köpte stället var allt fint, när jag kom tillbaks 3 mån senare var allt förfallet..så ägnade första 6 veckorna åt att renovera och marknadsföra och skriva kontrakt med resebyråer, de vanliga blåsningarna med personal som utnyttjar allt och stjäl när man tittar bort.

- Tog sin tid men efter ett tag hittade jag rätt personal och lärde känna väldigt många trevliga människor.

- hyrde bla ut hela stället till rambo producenten och han drack friskt om man säger så innan frugan och familjen kom.

- hur som helst gick inte att leva på då jag reste runt en del och ville åka till sverige ibland, man tjänar ju bajt och det man får in på 4-5 mån skall räcka hela året.

- Slutsats, vill man starta något och flytta utomlands skall man satsa på en rörelse med lokalbefolkningen som kunder, inte turister med kort säsong.

 

Nog om mig då det är Padrinos dagbok.

 

Ggod hoppas du tar upp pokern lite igen,du är ju duktig !! tror du måste gambla lite mer i vissa lägen, faktiskt ingen aning:roll: funderar bara varför du inte storklonkat. Lycka till med musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, snabb sammanfattning av T.

 

Nog om mig då det är Padrinos dagbok.

 

Ggod hoppas du tar upp pokern lite igen,du är ju duktig !! tror du måste gambla lite mer i vissa lägen, faktiskt ingen aning:roll: funderar bara varför du inte storklonkat. Lycka till med musiken.

 

ok, låter tufft men starkt att försöka iaf. Ty, kanske blir sugen nån gång igen men då är jag kanske för dålig =/ Kanske man skulle gambla lite mer, vet inte heller svaret såklart. Storklonken var nära men ack. Blir jag sugen igen sen är jag kanske för dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska skriva om gårdagen snart, men först lite whine såklart (= Spelat en del nl50 idag för sista pengarna på ongame, runna upp det från 45->450 men tappade hela plusset igen mot den här tokfisken som pushade med par oavsett pottstorlek varje flopp samt openpusha 100bb flertalet gånger:

 

LARISAIOS posts blind ($0.25), JasonSegel posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

LARISAIOS bets $48.61 and is all-in, JasonSegel calls $41.43 and is all-in.

 

FLOP [board cards: :7s:,:9h:,:Kg:]

 

 

TURN [board cards: :7s:,:9h:,:Kg:,:5h:]

 

 

RIVER [board cards: :7s:,:9h:,:Kg:,:5h:,:4h: ]

 

 

SHOWDOWN

LARISAIOS shows [ :4b:,:4g: ]

JasonSegel shows [ :Ks:,:Ab: ]

LARISAIOS wins $81.86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat följa flashforward som sagt, riktigt bra än så länge men besviken nu efter det senaste förutsägbara avsnittet tho.. Blev inte bättre av att de skulle blanda in poker i det hela, sjukt lollig sista hand:

 

Hu, sb limp, bb check.

Flopp: :Kh::Kg::5h:, c/c

Turn: :8h: bet, syn

River: :7h: bet all in, syn. BB säger något i stil med "du är en överlägsen vetenskapsman, men i poker har du alldeles för många tells" och visar upp KK. Självklart sitter sb på :6h::9h:. I nästa scen frågar KK-killen den andra hur fan han kunde slå honom....

 

-

 

Aja, gårdagen då :) Niklas fick ju med det bästa i officedb'n, bla att jag försov mig och kom 4h sent, missade två planerade middagar förövrigt, fick även träffa Ulaf och Izy för första gången. Den ena trevligare än den andra :) Var ett jävla tjat om gulning...... Nejmen hade trevligt hos shahin men drog ändå vidare efter ett tag till Berns, träffade på några Åkersbergapolare och växlade mellan de och pfarna obv. Lite synd ändå, hade varit roligare att bara hänga med pokerdudesen när man ändå får chansen liksom.

 

Hem sen, möter upp några fler och drar tillbaks hit i vanlig ordning. Mitt nypyntade hem räckte inte för övriga sällskapet tydligen utan alla skulle spåra, det var julkulor och glitter ÖVERALLT, gardiner och dukar över hela golvet och soffan, buttpluggade bockar, ljus överallt, en styckad tomte vars delar kunde finnas från allt mellan lekplatsen utanför till fastsatta i taket.. Det sista var kul först men sög ju med märkena i taket efter obv. Kom i säng runt 9 då övriga antingen gick och la sig eller gick hem (aka grabbarna gick och la sig, tjejerna gick hem :(). Var iaf en jävligt lyckad kväll hursomhelst.

 

Peaceyo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disagree. Visst, finns mycket med det som jag stör mig på men helheten är bra imo. Får se hur de lyckas föra handlingen vidare och förklara allt osv.

 

Kanske bör nämnas att jag är en av de få som fortfarande inte tröttnat på Lost.

 

också en av få som inte tröttnat på lost men flashforward tycker ja bara är dåligt rakt igenom. typ i 8 avsnitt nu har dom varit rädda för att framtiden ska slå in när det är rätt obv att man kan ändra den och den inte är skriven i sten vilket typ ingen verkar fatta och deta trots att en kille tagit självmord för att bevisa att den inte är skriven i sten, dåligt dåligt dåligt dåligt och dåligt. orkar inte ens börja tjata om skådespeleriet, omg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stalkerlistorna på facebook är ju nya farmville, vafan....

 

2012 var bra, eller så bra som expected. Förväntningarna gick ner i början som jag tyckte sög men blev bättre sen men hade klarat mig utan en del saker som kändes väldigt B iofs.

 

Blev ingen utgång obv btw, paradisehotel+snl nötning funkar väl det också. Btw, Gee vägrar tro på att min polares snittbajstid är 1h. Kan väl inte klandra honom mtp att min egen ligger under 2min :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stalkerlistorna på facebook är ju nya farmville, vafan....

 

2012 var bra, eller så bra som expected. Förväntningarna gick ner i början som jag tyckte sög men blev bättre sen men hade klarat mig utan en del saker som kändes väldigt B iofs.

 

Blev ingen utgång obv btw, paradisehotel+snl nötning funkar väl det också. Btw, Gee vägrar tro på att min polares snittbajstid är 1h. Kan väl inte klandra honom mtp att min egen ligger under 2min :)

 

Tror inte att dom stämmer... jag kom sjua på en tjejkompis lista före massa andra som BORDE ligga högre upp.... sen är det ju massa randoms på de listorna.. so me not believe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...