Gå till innehåll

Elovs resa från .5/1 till ?? @ SvS


elov

Recommended Posts

Ehh... okey! Så det är lättare när spelarna är bra?????????

 

Spelade lite mot dig idag föresten... alldeles för lite för att fatta om du är bra eller dålig (vilket oftast betyder dålig).

 

Ses...

 

Ja jag tycker det blir lättare att spela. bra spelare vet när de är slagen och ska lägga sig.. dåliga spelare kör hej vilt på alla möjliga drag osv. Min åsikt iaf.

 

Jag kan inte påstå att jag är en speciellt bra spelare. Jag har otroligt mycket att lära fortfarande och jag står nog på samma ställe i utvecklingen då jag inte tar in all information jag läsa om osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok, vilken MTT va d du klonkade då som vart 32k? Eller det var inte inatt?

 

nej det var inte inatt heller. Dessa MTT jag prata om är sånna som jag klonkat tidigare. 32k som jag vann gjorde jag i en freeroll:P. Nordicbet hade en $50 000 när det fira något speciellt och då blev jag 3:a i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har precis rätt i det du säger och jag har så svårt för att sätta Fi på händer hela tiden. Jag glömmer liksom av det och bara kollar mina egna händer. potten hade blivit betydligt större för han hade absolut inte hittat fold.

 

Måste absolut bli bättre på detta, ställa mig dessa frågor så blir troligtvis mitt spel avsevärt mycket bättre.

Inge problem med sömnen inatt iaf. Har klonkat 500+50:- 1 gång och den största summan jag vunnit i en mtt är 32 000:- så denna kändes bara bra med tanke på mitt BR bygge! Men det är som sagt inte lätt att gå långt i Selma och Kvällskvisten för det finns så otroligt dåliga spelare i dessa mtt!

 

Vilken nivå lirar du på förresten?

 

Hehe, det är inte lätt att se sina egna misstag, antar att det är bland annat därför du har startat denna dagbok för att folk skall kunna ge konstruktiv kritik :-)

 

Det är sant, det är väldigt svårt att gå långt i sådana turneringar, och med handen på hjärtat måste man väl ha rätt mycket flyt, eftersom det finns så mkt finns med tanke på buy-in...

 

Jag lirar inte så mycket nu, men har lirat i SvS i höstat lite grann och då låg jag på 2.5 / 5 och gick ibland upp till 5 / 10, har förtillfället ett uppehåll för att bättra på mina kunskaper ännu mer genom att läsa om andras agerande runt olika händer samt läsa en del böcker jag har köpt..

 

32 000 är inte illa, hur kommer det sig att du börjar bygga från 500 kr då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det är inte lätt att se sina egna misstag, antar att det är bland annat därför du har startat denna dagbok för att folk skall kunna ge konstruktiv kritik :-)

 

Det är sant, det är väldigt svårt att gå långt i sådana turneringar, och med handen på hjärtat måste man väl ha rätt mycket flyt, eftersom det finns så mkt finns med tanke på buy-in...

 

Jag lirar inte så mycket nu, men har lirat i SvS i höstat lite grann och då låg jag på 2.5 / 5 och gick ibland upp till 5 / 10, har förtillfället ett uppehåll för att bättra på mina kunskaper ännu mer genom att läsa om andras agerande runt olika händer samt läsa en del böcker jag har köpt..

 

32 000 är inte illa, hur kommer det sig att du börjar bygga från 500 kr då?

 

 

jag hade för ett par månader sen BR för att spela på 25-50 vilket jag gjorde också. När det börja gå dåligt där så gick jag inte ner i nivå utan spela bort ännu mer. Efter ett tag tog jag ut typ resterande 100K av rullen. Jag har haft mycket svårt att hålla mig på rätt nivå och dessutom är jag fattig student så därav 500:-.

 

Vad jag gjorde och hur jag spelade dessa månader när rullen växte och växte har jag ingen aning om men jag skulle hemskt gärna hitta tillbaka dit:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm vart tog resten vägen? :shock: Tilta på jacken på heartbreak? 8-)

 

Inte nått och spelar på Klubben i Gävle något?

 

 

Som sagt så var jag upp och slaska ända upp på 75/150 fast inte rullen klara av det.

Nej jag har inte varit på klubben och spelat något. Anser inte att jag är en tillräckligt bra spelare för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kännas ganska deprimerande att ha vunnit över 100K och ändå spela 0,5/1 på svs, vill fan gå och skära mig bara jag tänker på det. :-(

 

 

sist jag kollade vad jag hade spelat in på poker så låg jag strax under 400K sen jag började spela men eftersom jag aldrig kunnat behärska mitt spel så har jag plockat ut större delen av pengarna.

 

ska dock nämna att de där ca 400K är bara inspelat totalt och då haar jag inte räknat allt jag satt in på olika kontot eftersom jag inte kan få den exakta summan.

 

Efter att ha spelat 25/50 och ända upp till 75/150 och sedan gulat så i början kändes det riktigt jobbigt att börja om. Jag hade då pengar kvar på mitt personkonto som jag tagit ut från pokern och satt in dessa igen., men dum som man var så satt man in ca 10K och sätter sig på 25/50 ihopp om att spela upp dessa igen....idiotiskt!

 

Men nu när dessa månader är förbi och jag suttit på lägre nivåer ett tag så känns det riktigt roligt att försöka bygga rulle på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sist jag kollade vad jag hade spelat in på poker så låg jag strax under 400K sen jag började spela men eftersom jag aldrig kunnat behärska mitt spel så har jag plockat ut större delen av pengarna.

 

ska dock nämna att de där ca 400K är bara inspelat totalt och då haar jag inte räknat allt jag satt in på olika kontot eftersom jag inte kan få den exakta summan.

 

Efter att ha spelat 25/50 och ända upp till 75/150 och sedan gulat så i början kändes det riktigt jobbigt att börja om. Jag hade då pengar kvar på mitt personkonto som jag tagit ut från pokern och satt in dessa igen., men dum som man var så satt man in ca 10K och sätter sig på 25/50 ihopp om att spela upp dessa igen....idiotiskt!

 

Men nu när dessa månader är förbi och jag suttit på lägre nivåer ett tag så känns det riktigt roligt att försöka bygga rulle på riktigt.

 

Känner igen mig rätt mycket, var inte uppe på så höga nivåer, men handlade ändå om en hel del pengar man losade upp på för kort tid =/ ..inget roligt alls. Tror man skall sätta upp tydligare regler när man lirar seriöst, max antal pengar man får losa per dag, jag hade sådana, men bara i huvet...så man följde kanske inte de jätte bra :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mot honom och att du vunnit 400 000:- på poker är ungefär lika troligt som att jag inte kommer att få ett one night stand ikväll

 

 

Okej, du får tro vad du vill. Jag kan säga att jag har printscreen på de flesta MTT jag hamnat ITM. Jag ska försöka lägga upp dessa så slipper jag tvivel. Förresten så så spelar det ingen roll om du tror på mig eller inte.

 

Jag ska lägga upp några på Prosharks för där går det smidigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ingen ska tro att jag bara sitter och hittar på så har jag lagt upp mina printscreens som jag gjort från diverse turneringar! Dessa hittar ni i länken under och jag hoppas alla kan se dom.

 

http://elov.prosharks.se/

 

Jag tror jag fick ihop ca 120 000:- i MTT vinster totalt och då räkna jag på att $ var ca 7:-.

 

Kolla gärna in freerollen för det var en maffig sån=)

 

Såg nu att man lär vara medlem på prosharks. men alla grinders som är här inne är säkert redan medlemmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mot honom och att du vunnit 400 000:- på poker är ungefär lika troligt som att jag inte kommer att få ett one night stand ikväll

 

Det var det tramsigaste jag hört på MYCKET MYCKET länge, väldigt omoget sagt imo ...Men du verkar ju inte mycket bättre själv om du måste jaga one nights ...Skaffa ett stabilt förhållande istället? Och skippa skitsnacket !

 

Kunde dessvärre inte se bilderna du lade ut eftersom jag itne är medlem där :P kan du inte lägga ut de här? Vore nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det tramsigaste jag hört på MYCKET MYCKET länge, väldigt omoget sagt imo ...Men du verkar ju inte mycket bättre själv om du måste jaga one nights ...Skaffa ett stabilt förhållande istället? Och skippa skitsnacket !

 

Kunde dessvärre inte se bilderna du lade ut eftersom jag itne är medlem där :P kan du inte lägga ut de här? Vore nice :)

 

Skönt att höra att folk tror på det man skriver iaf!. Jag lära lägga upp bilderna från en hemsida för att få dom här och jag har tyvärr ingen :/. Jag ska försöka fixa upp dessa på någon sida lovar jag! /Elov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 2 väldigt korta sessioner eftersom jag har varit borta större delen av dagen, men dessa sessioner resulterar i ca +120:- och det är jag nöjd med eftersom jag är i en fas då jag verkligen försöker utveckla mitt spel till ett vinnande under längre tid en typ 1-2 mån.

 

BR: 2417

Januari: +3317:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte som andra pokerspelare =). När man sitter och läser allas bloggar osv så sker det mesta av spelet nattetid för alla spelare. Jag däremot ställer klockan på 08.00 för att kliva upp och köra en session :P. Varför jag gör detta är för att resten av dagen kommer gå till att plugga :/.

 

Dagens session slutar +172:- och jag har nån HH från sessionen.

 

***** Hand 559123079 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 januari 2008 09:03:37

Anna Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kelb1 (116.16)

Plats 2: akke61 (167.74)

Plats 3: no_tells (130.44)

Plats 4: Elov (208.31)

Plats 5: Echo (95.03)

Elov lägg LM 0.50

Echo lägg SM 1.00

** Giv **

kelb1 [N/A, N/A]

akke61 [N/A, N/A]

no_tells [N/A, N/A]

Elov [Kr, Kh]

Echo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kelb1 Lägg

akke61 Syna 1.00

no_tells Höj till 6.00

Elov Höj till 12.00 Total mes höjning från mig..vet ej varför!

Echo Lägg

akke61 Lägg

no_tells Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 9h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Satsa 25.00 Ingen rolig bräda, betar i princip pott få se!

no_tells Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 9h, 10r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Passa Absolut inget roligt kort!

no_tells All-in 93.44 ?????

 

Vad gör man?

 

***** Hand 559143723 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 januari 2008 10:11:52

Anna 115 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: jowesse (52.91)

Plats 2: skabbito (63.77)

Plats 3: creekmount (28.32)

Plats 4: joakim2 (69.93)

Plats 5: Elov (200.00)

joakim2 lägg LM 0.50

Elov lägg SM 1.00

** Giv **

jowesse [N/A, N/A]

skabbito [N/A, N/A]

creekmount [N/A, N/A]

joakim2 [N/A, N/A]

Elov [9r, 2s]

*** Bet Runda 1 ***

jowesse Syna 1.00

skabbito Syna 1.00

creekmount Syna 1.00

joakim2 Lägg

Elov Passa

*** Flop(Board): *** : [9h, Ek, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Satsa 5.00

jowesse Höj till 10.00

skabbito Lägg

creekmount Syna 10.00

Elov Höj till 50.00

jowesse Syna 50.00

creekmount All-in 27.32

*** Turn(Board): *** : [9h, Ek, 2k, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Satsa 2.00

jowesse All-in 1.91

*** River(Board): *** : [9h, Ek, 2k, 8r, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 3.39 Totalpott: 132.25

jowesse [8h, Er] Två par, ess och åttor Vinst: 132.25

skabbito Lägger mig Vinst: 0.00

creekmount [10k, Knk] Högsta kort ess Vinst: 0.00

joakim2 Lägger mig Vinst: 0.00

Elov [9r, 2s] Två par, nior och tvåor Vinst: 0.00

 

Vilken idiot, kan inte undgå att avreagera mig i chatten!

 

***** Hand 559144951 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 januari 2008 10:15:16

Anna 115 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: jowesse (89.25)

Plats 2: skabbito (55.27)

Plats 3: Mr G19 (64.00)

Plats 4: joakim2 (112.76)

Plats 5: Elov (200.00)

Mr G19 lägg LM 0.50

joakim2 lägg SM 1.00

** Giv **

jowesse [N/A, N/A]

skabbito [N/A, N/A]

Mr G19 [N/A, N/A]

joakim2 [N/A, N/A]

Elov [Es, 2s]

*** Bet Runda 1 ***

Elov Syna 1.00

jowesse Höj till 2.00

skabbito Syna 2.00

Mr G19 Syna 2.00

joakim2 Syna 2.00

Elov Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [9k, Eh, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Mr G19 Passa

joakim2 Passa

Elov Passa

jowesse Satsa 3.00

skabbito Lägg

Mr G19 Syna 3.00

joakim2 Lägg

Elov Höj till 20.00

jowesse Höj till 37.00

Mr G19 Lägg

Elov Höj till 100.00

jowesse All-in 87.25

*** Turn(Board): *** : [9k, Eh, 2h, 7r]

*** River(Board): *** : [9k, Eh, 2h, 7r, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 4.68 Totalpott: 182.82

jowesse [3k, Ek] Par i ess Vinst: 0.00

skabbito Lägger mig Vinst: 0.00

Mr G19 Lägger mig Vinst: 0.00

joakim2 Lägger mig Vinst: 0.00

Elov [Es, 2s] Två par, ess och tvåor Vinst: 182.82

 

ca 4 minuter senare är han pank och lämnar bordet ändå så jag får tillbaka det han tog av mig + lite till =)

 

BR: 2589:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag fick ihop ca 120 000:- i MTT vinster totalt och då räkna jag på att $ var ca 7:-.

 

 

Ja, och de resterande 300 000:- då???

 

ska jag vara ärlig så... det verkar rätt stört om man vunnit 400 000:- och sitter och harvar 0,5/1kr

Tyder på nån form av sär... nånting som inte är bra. spelberoende?? Internet beroende?? ensam??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte som andra pokerspelare =). När man sitter och läser allas bloggar osv så sker det mesta av spelet nattetid för alla spelare. Jag däremot ställer klockan på 08.00 för att kliva upp och köra en session :P. Varför jag gör detta är för att resten av dagen kommer gå till att plugga :/.

 

Dagens session slutar +172:- och jag har nån HH från sessionen.

 

***** Hand 559123079 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 januari 2008 09:03:37

Anna Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kelb1 (116.16)

Plats 2: akke61 (167.74)

Plats 3: no_tells (130.44)

Plats 4: Elov (208.31)

Plats 5: Echo (95.03)

Elov lägg LM 0.50

Echo lägg SM 1.00

** Giv **

kelb1 [N/A, N/A]

akke61 [N/A, N/A]

no_tells [N/A, N/A]

Elov [Kr, Kh]

Echo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kelb1 Lägg

akke61 Syna 1.00

no_tells Höj till 6.00

Elov Höj till 12.00 Total mes höjning från mig..vet ej varför!

Echo Lägg

akke61 Lägg

no_tells Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 9h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Satsa 25.00 Ingen rolig bräda, betar i princip pott få se!

no_tells Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 9h, 10r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Passa Absolut inget roligt kort!

no_tells All-in 93.44 ?????

 

Vad gör man?

**QUOTE]

 

 

Det är inte omöjligt att han sitter på JJ eller AJ för färdig stege eller bra träff+färgdrag. I vilket vall som helst ligger du under. Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och de resterande 300 000:- då???

 

ska jag vara ärlig så... det verkar rätt stört om man vunnit 400 000:- och sitter och harvar 0,5/1kr

Tyder på nån form av sär... nånting som inte är bra. spelberoende?? Internet beroende?? ensam??

 

Jag lira upp min BR till ca 250 000:- när jag lira 25/50 och upp till 75/150 för ett par månader sen!.

 

Men du får tro vad du vill..det jag inte förstår är varför du sitter och läser en blogg där du tror att bloggarn bara ljuger? / Elov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterosm flickvännen inte vill kliva upp ur sängen än så tänkte jag att jag kör en till session. Den slutade +81:- så nu är jag +253:- för dagen!

 

Fått lite inspiration från kungrikards blogg här på pf och då kan det se ut så här=)

 

***** Hand 559174458 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 januari 2008 11:22:01

Anna 120 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: V-K-T (38.91)

Plats 2: Aporzz (113.90)

Plats 4: Elov (241.30)

Plats 5: Satie (92.93)

Aporzz lägg LM 0.50

Elov lägg SM 1.00

** Giv **

V-K-T [N/A, N/A]

Aporzz [N/A, N/A]

Elov [5s, 4s]

Satie [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Satie Syna 1.00

V-K-T Syna 1.00

Aporzz Syna 1.00

Elov Passa

*** Flop(Board): *** : [3s, 8h, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

Aporzz Satsa 1.00

Elov Höj till 4.00

Satie Lägg

V-K-T Syna 4.00

Aporzz Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 8h, Kns, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

Aporzz Satsa 5.00

Elov Syna 5.00

V-K-T Syna 5.00

*** River(Board): *** : [3s, 8h, Kns, 6r, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

Aporzz Satsa 7.00

Elov All-in 231.30

V-K-T Lägg

Aporzz All-in 103.90

*** Showdown *** : Rake: 5.96 Totalpott: 232.84

V-K-T Lägger mig Vinst: 0.00

Aporzz [6k, 8s] Två par, åttor och sexor Vinst: 0.00

Elov [5s, 4s] Stege med högsta kort sexa Vinst: 232.84

Satie Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lira upp min BR till ca 250 000:- när jag lira 25/50 och upp till 75/150 för ett par månader sen!.

 

Men du får tro vad du vill..det jag inte förstår är varför du sitter och läser en blogg där du tror att bloggarn bara ljuger? / Elov

 

Då är du bevisligen en vinnare på dessa nivåer, så VARFÖR lirar du 0,5/1kr ????

Det tyder ju på att nånting är ett STORT fel nånstans eller hur??

 

Jag hade förstått 2,5/5kr eller nått men detta???

 

Jag tror varken att du ljuger eller talar sanning (lutar mest åt det första i o f) ÄN, jag ifrågasätter dig bara. För du är nog den enda i Sverige som vunnit 400 000:- på poker och går in med en bankrulle på 500kr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...