Gå till innehåll

Duo's musikquiz "Tema rock och blues"


duoflow

Recommended Posts

Nu var det länge sen det var musiktävling och jag har dragit mitt strå i stacken och styrt upp ett musikquiz.

 

Det är 36 musikklipp som skall identifieras och besvaras denna gång och temat är rock och blues. Det är en blandning mellan gammalt och nytt men vikten hamnade på senare tids rock. Svårhetsgraden viktar nog mot den högre. Skulle ha varit 35 stycken från början med det smög sig in en joker i härligheten. Det är första gången jag gjort detta och således första gången jag använt Goldwave så ni inte klagar för mycket på det tekniska, ljudvolymsvariationer och snabba byten.

 

Poängsystem och regler är följande:

 

* Rätt låttitel och artist ger 3p. 1p om man endast kan den ena. Gissningar ger inga minuspoäng.

* Om man tycker att låten är en cover så skriver man coverartisten i sitt svar. Kan man orginalartist ger detta ett plus i kanten som kan väga upp i sluträkningen.

* Varje artist/grupp är bara med på ett klipp och varje klipp innehåller endast en artsit/grupp.

* Svaren skickas i PM till mig och deklareras självklart inte i tråden. Skickat svar går inte att komplettera.

 

Bonusfrågor: 2 poäng per rätt svar, glöm inte bort!

 

37. Vilken låt har flest svarat rätt på?

38. Vilken låt har flest svarat minst rätt på?

39. Vilken är den bästa låten i quizet?

40. Vilken är den sämsta låten i quizet?

 

Ni har en veckas betänketid, alltså deadline tisdag kväll den 11 dec. Vinnare belönas med ära och kanske någon manick om jag kommer på något roligt. Hoppas nu alla deltar och lycka till!

 

Frågor besvaras i denna tråd och quizet hämtar ni här:

 

http://rs112.rapidshare.com/files/74332606/RockBlues.rar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du inte bara tagit intron, och även inte bara de uppenbara låtarna, typ förstasinglar. Låt 20 t.ex

 

Jäkligt kul att du kommenterar det, tanken var att det skulle bli lite svårare.

 

Har fått in 6 svar hittills och hoppas på många fler. Saknar svar från quiz-stofiler som:

Pey, mrfiskman, loveless, eury och fler som jag glömt namn på.

 

Ingen fullpottare än så chansen att vinna finns fortfarande kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...