Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen read lr stats på fi... Hatar dessa lägena på grund av det är ur position..

Kanske bör syna pre istället för att höja, då potten blir lite mindre.

PokerStars Game #13630986356: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/12/03 - 17:24:13 (ET)

Table 'Parthenope' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: mystaby ($24 in chips)

Seat 2: aricontre ($53.25 in chips)

Seat 3: Wer28 ($23.60 in chips)

Seat 4: gil0m ($40.50 in chips)

Seat 5: mycket_bra ($24.30 in chips)

Seat 6: ManU-roma7-1 ($40.80 in chips)

ManU-roma7-1: posts small blind $0.10

mystaby: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 Jack of HeartsJack of Clubs

aricontre: raises $0.75 to $1

Wer28: folds

gil0m: folds

mycket_bra: folds

ManU-roma7-1: raises $1.75 to $2.75

mystaby: folds

aricontre: calls $1.75

*** FLOP *** 10 of Diamonds6 of Hearts9 of Spades

ManU-roma7-1: bets $3.50

aricontre: calls $3.50

*** TURN *** 10 of Diamonds6 of Hearts9 of Spades4 of Spades

ManU-roma7-1: ???

Postad

Jag skulle slänga in en stoppbet på turn ( typ halvpot ) och omvärdera river vid syn. Det troliga är att du leder eller är uppe mot ett slowspelat triss.

Det är väl inte rimligt att tro att han bara synar din raise preflop med QQ, KK eller AA. Min gissning är att han sitter med AK, AQ, A10 eller A9.

Fortsätter du panga på får du troligen bara syn av en triss.

Postad
Jag skulle slänga in en stoppbet på turn ( typ halvpot ) och omvärdera river vid syn. Det troliga är att du leder eller är uppe mot ett slowspelat triss.

Det är väl inte rimligt att tro att han bara synar din raise preflop med QQ, KK eller AA. Min gissning är att han sitter med AK, AQ, A10 eller A9.

Fortsätter du panga på får du troligen bara syn av en triss.

lol.

Postad
lol.

Kanske kommenterar för att få konstruktiv kritik oxå!

I denna tråd känns mina inlägg såhär långt mer givande än dinna????????

Edit.imo. (jag medger att jag suger SH..vill gärna lära och bli bättre, därför kommenterar jag gärna HH)

Postad
Kanske kommenterar för att få konstruktiv kritik oxå!

I denna tråd känns mina inlägg såhär långt mer givande än dinna????????

Edit.imo. (jag medger att jag suger SH..vill gärna lära och bli bättre, därför kommenterar jag gärna HH)

Okey!

Ska inte vara taskigt, jag uppmanar till konstruktivitet. Men det är smått irriterande att se andra berätta hur man skall göra när det är helt befängt felaktigt.

Större reraise pre, det ska kosta att se floppen, aight? Annars kan man lika gärna strunta i att raise om det ändå är så billigt att alla händer synar.

Floppen är en väldigt bra flopp för JJ, därför betar vi ut. Vi checkraisar inte därför att vi ska kunna beta ut även när vi missat floppen... balansera spelet.

Ignorera även allt det nun skriver, ett stopbet på turn "OK". Vad är det? Och varför ska man göra en sån sak?

Panga absolut turn först då börjar du se var du står i handen. Du pangar på därför att du vill få syn av drag & tior.

Så nu har jag varit konstruktiv.

Postad

Standard för mig på den här nivån är en frustrerad b/f, 8-10 nånting. Detta eftersom man ger upp för mkt värde för drag, marginella händer som synar turn och floats (som kan syna turn i vissa fall) som synade floppen för SDvärde och inte bluffar när man checkar enligt mina erfarenheter.

Rivern blank c/c eller c/f beroende på blablabla.

Men med lite reads och lite känsla för klimatet kan ju c/r, c/f, c/c och b/c vara det bättre alternativet på turn såklart.

Hur orkar ni andra i tråden ens tjafsa? Ingen av er har ju gett nån på långa vägar grundlig kritik på hur handen ska spelas. Bara ytliga och svartvita åsiker hittils. Som tex det där med att Hero måste raisa mer eftersom Fi ändå kommer syna med hela sin öppningsrange.

Postad

Anledningen till att han ska raisa mer är för att FI får sämre odds, inte för att han ska slänga fler händer. Tänkte han syna 2.75 tänkte han syna 3.5 också.

Vidare är bet/fold rätt given då du i princip aldrig får en raise här på den här nivån och får du det är det *STÅL*. Bet, han synar, bet river, syna eventuellt ställ.

Tänk på att AT är en stor del av FI's range här också.

Postad
Anledningen till att han ska raisa mer är för att FI får sämre odds, inte för att han ska slänga fler händer. Tänkte han syna 2.75 tänkte han syna 3.5 också.

Klart Fi får sämre odds med en större raise men samtidigt så får du med dig en starkare HD. Ditt resonemang med att Fi synar en större raise om han tänkte syna en mindre med handen stämmer inte riktigt enligt mig.

Vidare är bet/fold rätt given då du i princip aldrig får en raise här på den här nivån och får du det är det *STÅL*. Bet, han synar, bet river, syna eventuellt ställ.

Tänk på att AT är en stor del av FI's range här också.

Stor del? Hur många % är en stor del av Fi's range här? Var gärna försiktig med att låta självsäker och samtidigt blanda in ord som "ofta", "alltid", "stor del" när du resonerar om någons HD om du inte har bra koll (inte bara i denna tråden)

PEACE!

Postad
Men kan du vara mer stöddig?

Angående AT så var det inte riktat åt dig utan något som slog mig. AT/Tx.

Varför blir du defensiv för ingenting? Mkt baggage?

Hur skulle en sak som att du anser att AT är en stor del av Fi's HD på något sätt vara riktat till mig här? En HD ställer du inte upp genom att det slår dig att nån hand kan vara "en stor del av detta som folk kallar HD". Har det slått dig att även 32o är en del av Fi's HD här?

Har läst andra slutsatser av dig i andra HH's där du på ett självklart sätt förklarar (inga citat utan exemple ur skallen) hur många % av ggrna Fi kommer ha blablabla och att Hero måste blablabla där det visat sig att du inte tänker poker såpass bra att du bör använda den tonen eftersom det bara är drygt och missledande för folk som vill ha hjälp...

Postad
Varför blir du defensiv för ingenting? Mkt baggage?

Hur skulle en sak som att du anser att AT är en stor del av Fi's HD på något sätt vara riktat till mig här? En HD ställer du inte upp genom att det slår dig att nån hand kan vara "en stor del av detta som folk kallar HD". Har det slått dig att även 32o är en del av Fi's HD här?

Har läst andra slutsatser av dig i andra HH's där du på ett självklart sätt förklarar (inga citat utan exemple ur skallen) hur många % av ggrna Fi kommer ha blablabla och att Hero måste blablabla där det visat sig att du inte tänker poker såpass bra att du bör använda den tonen eftersom det bara är drygt och missledande för folk som vill ha hjälp...

Ja, jag är ju KÄND för att skriva procentsatser. Surt att du tycker jag blivit defensiv av mig men vad hade du tänkt jag skulle svara? "Nej, usch, nu var du dum. Jag tycker du har fel."

Om du har någon typ av konflikt med mig så var en man och ta det i PM. Helt otroligt att du fläker ut det på forumet som nån jävla attentionwhore. Du har redan tidigare uttryckt dina åsikter om mig, inget har förändrats, lev med det.