Gå till innehåll

Standardsituation i BB


eyeless

Recommended Posts

Intresserad av att veta hur folk spelar situationen som beskrivs nedan da jag tror att jag spelar lite for tight i just denna situation.

 

Vi spelar NL 6 max och sitter i BB med 100BB.

 

Det foldas fram till knappen som sitter med 100BB och raisar till 3.5BB.

 

SB som ocksa sitter med 100BB reraisar upp till 15BB.

 

Bade knappen och SB har 23/20/2.5 i stats.

 

Vad satter vi SB pa for range? Vilka hander synar vi med mot hans range, vilka slar vi om med och hur mycket slar vi om till?

 

Alla som svarar pa detta skriv vilken niva ni spelar och vad ni har for stats enligt PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NL600-NL1000.

Synar inte med någon hand här. Ska jag vara med i potten i huvudtaget väljer jag att höja i detta läget och då med händer som QQ, KK, AKs. I denna situation där det är NL100 som spelas, väljer jag att slå om till 45-55.

 

Vad jag sätter SB på spelar då i stortsätt inte så stor roll då jag endast gör detta spel med dessa tre stycken händer..

 

EDIT: HAHHAHAHAHAHA missade AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NL600-NL1000.

Synar inte med någon hand här. Ska jag vara med i potten i huvudtaget väljer jag att höja i detta läget och då med händer som QQ, KK, AKs. I denna situation där det är NL100 som spelas, väljer jag att slå om till 45-55.

 

Vad jag sätter SB på spelar då i stortsätt inte så stor roll då jag endast gör detta spel med dessa tre stycken händer..

 

Ja, jag lägger också AA :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag lägger också AA :lol:

 

haha jag tänkte också på det.

 

men jag spelar nog inte heller så många händer där. vi har ju bara investerat 1 bb i potten och sb har troligtvis något ganska bra så om man inte har QQ+ eller AKs som han i tidigare inlägget sa så så slänger jag nog också. jag spelar NL100 eller 2,5/5 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...