Gå till innehåll

Nybörjare på SvS .5/1


legendar

Recommended Posts

Hej jag är nybörjare har precis börjat spela poker, skulle va jättekul med synpunkter om hur jag kan förbättra mitt spel! :-)

Det är 4 bord .5/1 som spelas på svenska spel i 20 minuter, och ibland gör jag riktiga idiotsyner och säkert mycket andra dumma grejer som är fel och behövs ändras på!

 

http://www.megaupload.com/se/?d=OH8LUMV7

 

Peace

 

Edit: Den funkar bara i Windows Media Playes inte i VLC, varför vet jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag är nybörjare har precis börjat spela poker, skulle va jättekul med synpunkter om hur jag kan förbättra mitt spel! :-)

Det är 4 bord .5/1 som spelas på svenska spel i 20 minuter, och ibland gör jag riktiga idiotsyner och säkert mycket andra dumma grejer som är fel och behövs ändras på!

 

http://www.megaupload.com/se/?d=F606DIOZ

 

Peace

 

Edit: Den funkar bara i Windows Media Playes inte i VLC, varför vet jag inte

 

Posta lite handhistorik vet jag !!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har kollat på din video och du har rätt, det är en hel del små grejer du borde tänka på.

 

För det första, du varierar dina pf höjningar väldigt mycket, vilket inte behöver vara något dåligt, men ibland blir det för små eller för stora höjningar. Jag gillar att alltid köra 4xbb +1bb för varje limpare.

 

Det är bra att du höjer dina pocketpar, men lägg dig när du blir höjd om inte stackarna är väldigt djupa. Det var en hand där du höjde 4x med 44 och blev 3-betad till 14 med effektiva stackar på ~100bbs. Här måste du släppa eftersom du inte har implied odds för att jaga set.

 

Vid något tillfälle höjde du en minraise med A10o. Inget fel i det, men höj mer än till 5 som du gjorde och plz lägg dig mot hans 4-bet, A10 är krossad i det läget. Dålig syn på Jh10hx-floppen, ren tur att din hand råkade stå.

 

Du min 3-betade en UTG-höjning med A9s, vad exakt var poängen med det? Om du ska 3-beta gör det ordentligt. Hur spelar du den om floppen kommer A28r?

 

Försök undvika att spela för mycket ur position. Själv dumpar jag gladjeligen KQo/AJo eller liknande i blindsen mot en pfr. Om jag spelar dem blir det vanligvis med en 3-bet om jag vet att höjaren är lös/dålig.

 

Öppna hellre upp ditt spel i position. Från co och knappen, särskilt knappen, höjer jag alla något så när spelbara händer dvs alla möjliga suited connectors och one-gappers osv, förutsatt att inte blindsen megasynglada eller för shortstackade.

 

Kommer inte på nåt mer för tillfället. Lycka till med spelandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Okej jag skriver ner saker allt eftersom jag ser dem:

 

97s foldar du från BB då CO dubblar blindsen. Här får du fina pottodds för att floppa nåt fint, jag tar den synen.

 

Ditt CB med missat AK blir höjt och du syn/foldar. I den situationen hade jag antagligen tryckt eftersom du var ganska short. Du tog ett bra tag på dig att agera och fi kanske luktade sig till din tveksamhet. Det är inte heller fel att folda, men absolut inte syn.

 

Jag gillar inte att du bettar 6BB UTG med QQ. Kör på 4BB där.

 

Du synar 5BB som en deepstackad fi bettat från UTG, när du själv sitter med marginella KJs i SB. Där foldar jag alltid. Du har inte position och din hand är väldigt lättdominerad.

 

Ja, folda AT vid 4-bett som Gelin skriver.

 

Jag tycker generellt du verkar beta lite klent ofta. Typ halvpott och däromkring när jag skulle betta 75-80% av potten.

 

Och direkt efter jag skrev den senaste kommentaren så gör du en onödig överbet. Betta lite större alla gator och skippa överbeten. ;)

 

Sedan checkar du bakom river med AQ när du klonkar A på rivern (enfärgad flop). Där bettar jag, han lär inte sitta på färgen och är nog redo att betala av lite för att se hur utdragen han blev.

 

Dags att sova... du får hålla till godo med dessa tips för idag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tack för all respons har inte vart inne här på länge så jag läste dem nu först! Det känns som jag har utvecklat mitt spel ganska mkt sen videon spelades in, och jag ser själv mycket misstag som jag gjorde. För övrigt så händer några "missklick", eller snarare att jag inte tänkte mig för när jag aggerade och det påpekade jag också i videon men sen hade ju tydligen min mick inte funkat så det kom inte med :/ Åter igen, tack för all hjälp!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...