Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag spelade en Live SnG för två dagar sedan, 10st 1-50%,2-30%,3-20%pris. Vi spelade inte om stora pengar men man vill ju alltid vinna!!

Jag kommer inte ihåg allt i minsta detalj men ska försöka att skriva så bra som möjligt.

7st kvar - 1000startstack

Jag har ca 400kvar och blindsen är 20/40

4st(inklusive mig med KQ. Sen position) limpar in

Flop = K 2 10 regnbåge

SB Satsar 50 - Han är en riskbelägen spelare som satsar på lägsta par och ofta bluffar - Han har runt 1200 - 1500

Alla lägger sig till mig

Jag höjer till 150

Han synar

Turn = K 2 10 10

Han ställer in

**Tänkestund med LilleKatt: Jag tror han bluffar och han inte tror att jag vågar syna med topparet.

**Frågar om han har kungen, han visar inget**

Jag synar!!

Han visar A10

**LilleKatt: NOES!

River = 8 tror jag det var, kommer inte ihåg så mkt, men det spelar ingen roll

**LilleKatt tänker: Helvette!! skickligt gjort

Men det var han värd, han var väldigt shyst och trevlig.

Hur skulle ni ha spelat, nu när jag tänker igenom spelet noga så skulle jag foldat. Felaktig syn säger jag.

Hur skulle ni spelat? tacksam för svar.

Jag kan skylla på att jag inte sovit på mkt länge, nästa SnG:en jag körde råkade jag lägga Högsta stege på rivern när en kille satsar pga jag tänkte så dåligt av sömnlösheten. Då fick sig många även jag ett gott skratt :) Men det visade sig att han också hade högsta stegen med Q10 som jag, splittpott.

Postad

Med bara 10 st bb kvar så skulle jag antingen foldat eller ställt in preflop med den handen. Troligen foldat den då flera limpat innan och garanterat kommer få minst en syn då man ej gör speciellt kraftig raise.

OM jag nu limpat in som du gjorde i detta fall ställer jag in på flop.

Postad
Med bara 10 st bb kvar så skulle jag antingen foldat eller ställt in preflop med den handen. Troligen foldat den då flera limpat innan och garanterat kommer få minst en syn då man ej gör speciellt kraftig raise.

OM jag nu limpat in som du gjorde i detta fall ställer jag in på flop.

Allin flop eller preflop skulle jag gjort om jag var helt frisk i hjärnan. Jag var alltså så trött att jag ibland inte reagerade när jag skulle blanda korten osv :) skulle nog inte ens deltagit.

Att läsa spelarna tyckte jag funkade ganska bra iallafall, fast tröttheten.

Postad
Allin flop eller preflop skulle jag gjort om jag var helt frisk i hjärnan. Jag var alltså så trött att jag ibland inte reagerade när jag skulle blanda korten osv :) skulle nog inte ens deltagit.

Att läsa spelarna tyckte jag funkade ganska bra iallafall, fast tröttheten.

Poker går sällan ihop med trötthet, alkohol eller depression =)