Gå till innehåll

Slim SvS| Omstart


Slimmyjimmy

Recommended Posts

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får man fråga hur statestiken att ha gjort en kvarts miljon till sommaren 2009 ser ut. Måste elda på en del då !!??:rolleyes:

 

 

Räknar med att ha 30k i juni, sen snitta 20k/månad ungefär.

 

Spelat 3h ikväll och det blev +, trött som fan så ska sova nu. Kommer längre update nångång imon men blev iaf ca 300 sek upp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så blev det i runda svängar 300+ igår natt, tyvärr kan jag inte lägga upp några händer just nu eftersom de finns på den andra datan men det kommer. Som vanligt svängde det upp och ner, blir av med en helvetes massa pengar på nersyningar, har en speciell hand i åtanke som jag kommer visa så småningom.

 

Antar att det finns många som har erfarenhet av 0.5-1/1-2/2.5-5 här på forumet och tänkte fråga vad de störsa skillnaderna på nivåerna är? Utav min erfarenhet så är det jättefisktätt på 0.5-1/1-2 men det börjar bli lite tuffare på 2.5-5. Hur bör man ändra spelet för att anpassa sig till nivån osv?

 

Totalt resultat mars: + 3501 sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer målen för denna månaden och lite in i ett par månader framöver.

 

Plussa 8k i mars bara på 0.50-1 och 50 kronors turneringar.

 

Ge fan i att skotta hela månaden, än så länge har det ju gått bra så får hoppas att det fortsätter så. :-)

 

Försöka mixtra lite med spelet så att man slutar vara så jäkla dålig nån gång och lär sig något när man spelar. Just nu känner jag mig lite som en synstation ibland och det är riktigt snuskigt illa.

 

Sista målet blir att krossa 2,50-5 och kanske hitta upp till 5-10 någon gång även om detta känns avlägset och kommer nog ta ett tag eftersom jag antadligen kommer vilja ha typ mellan 60 och 80k innan jag går upp till denna nivå. Vet att jag är riktigt äcklig vad det gäller att gå upp i nivå men förhoppningsvis kan det leda till att jag äntligen får lite diciplin, det kan behövas. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en hyfsat lång kvällssession idag på ca 2,5 timmar. Mycket fisk även på vardagskvällar och nätter på Svenska Spel har jag märkt, eller extra mycket man kanske ska säga. :mrgreen:

 

I vilket fall började jag som vanligt med at backa dryga hundringen för att sedan ta igen och fortsätta uppåt. lirade typ heads up kanske 20% av den totala tiden då vi bara satt 2 stycken på borden ibland. Jäklar vad fiskiga 5manna spelare 0.5-1 är heads up. De få gångerna de betde hade jag stål annars fick jag sno allt typ, mycket trevligt! :-)

 

Här kommer dagens händer:

 

Fi är tiltad och har sagt till mig att han ska köra över mig precis innan följande hand utspelar sig.

 

.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 mars 2008 01:24:21

Anna 101 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (349.06)

Plats 3: helgonet66 (184.12)

slimmyjimm lägg LM 0.50

helgonet66 lägg SM 1.00

** Giv **

slimmyjimm [5r, Ks]

helgonet66 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

slimmyjimm Höj till 4.00

helgonet66 Höj till 8.00

slimmyjimm Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 7k, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

helgonet66 Satsa 41.00

slimmyjimm Syna 41.00

*** Turn(Board): *** : [Kr, 7k, 4k, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

helgonet66 Satsa 61.00

slimmyjimm Höj till 187.00

helgonet66 Lägg

 

Men fisk, min turnbet är jäääättesvag känns det som eller vad sägs?

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 mars 2008 00:59:50

Anna 101 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (209.14)

Plats 2: mattevrum (98.39)

Plats 4: gazza76 (134.82)

Plats 5: Najin (312.46)

gazza76 lägg LM 0.50

Najin lägg SM 1.00

** Giv **

slimmyjimm [Ks, Kr]

mattevrum [N/A, N/A]

gazza76 [N/A, N/A]

Najin [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

slimmyjimm Höj till 3.00

mattevrum Lägg

gazza76 Lägg

Najin Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [9s, Knh, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Najin Satsa 5.00

slimmyjimm Höj till 12.00

Najin Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [9s, Knh, 9h, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Najin Passa

slimmyjimm Satsa 13.00

Najin Syna 13.00

*** River(Board): *** : [9s, Knh, 9h, 5k, 4k]

*** Bet Runda 4 ***

Najin Passa

slimmyjimm Satsa 33.00

Najin Syna 33.00

*** Showdown *** : Rake: 3.06 Totalpott: 119.44

slimmyjimm [Ks, Kr] Två par, kungar och nior Vinst: 119.44

mattevrum Lägger mig Vinst: 0.00

gazza76 Lägger mig Vinst: 0.00

Najin Lägger mig Vinst: 0.00

 

Sjukt att detta är största potten jag förlorar idag, synr river eftersom det kändes som missad AK.

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 mars 2008 02:30:42

Anna 101 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (434.44)

Plats 2: skbg (232.11)

Plats 3: helgonet66 (304.96)

Plats 4: FitBoy (164.17)

Plats 5: ivano_83 (95.14)

ivano_83 lägg LM 0.50

slimmyjimm lägg SM 1.00

** Giv **

slimmyjimm [9k, 9r]

skbg [N/A, N/A]

helgonet66 [N/A, N/A]

FitBoy [N/A, N/A]

ivano_83 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

skbg Syna 1.00

helgonet66 Höj till 4.00

FitBoy Lägg

ivano_83 Lägg

slimmyjimm Syna 4.00

skbg Höj till 10.00

helgonet66 Syna 10.00

slimmyjimm Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [2s, 3k, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

slimmyjimm Passa

skbg Passa

helgonet66 Passa

*** Turn(Board): *** : [2s, 3k, 2r, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

slimmyjimm Satsa 13.00

skbg Syna 13.00

helgonet66 Lägg

*** River(Board): *** : [2s, 3k, 2r, Knr, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

slimmyjimm Passa

skbg Satsa 33.00

slimmyjimm Syna 33.00

*** Showdown *** : Rake: 3.06 Totalpott: 119.44

slimmyjimm Lägger mig Vinst: 0.00

skbg [Kk, Kh] Två par, kungar och tvåor Vinst: 119.44

helgonet66 Lägger mig Vinst: 0.00

FitBoy Lägger mig Vinst: 0.00

ivano_83 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Hoppas någon orkar komma med nån kommentar om mitt fiskiga spel. :mrgreen:

 

Totalt resultat mars: +4077

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monstergrind denna natten, blev till sist 6,5 timmar. Har spelat typ 1h innan idag då jag backade 200 sek mest tack vare QQ vs AA all in preflop. Backade ett par hundringar till innan vändningen kom efter typ 2h grind. Här kommer ett par händer hoppas de e nått intressant, som vanligt är det bara 0.5-1 spelat. :-)

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2008 06:11:53

Anna 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Duchard (125.00)

Plats 2: aike21 (200.00)

Plats 3: tarzan57 (104.78)

Plats 4: PuppBoys (119.44)

Plats 5: slimmyjimm (336.12)

tarzan57 lägg LM 0.50

PuppBoys lägg SM 1.00

** Giv **

aike21 [N/A, N/A]

tarzan57 [N/A, N/A]

PuppBoys [N/A, N/A]

slimmyjimm [Dk, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

slimmyjimm Höj till 4.00

aike21 Lägg

tarzan57 Syna 4.00

PuppBoys Lägg

*** Flop(Board): *** : [7s, 2h, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

tarzan57 Passa

slimmyjimm Satsa 6.00

tarzan57 Syna 6.00

*** Turn(Board): *** : [7s, 2h, 6r, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

tarzan57 Passa

slimmyjimm Satsa 21.00

tarzan57 Syna 21.00

*** River(Board): *** : [7s, 2h, 6r, Knr, 5k]

*** Bet Runda 4 ***

tarzan57 Passa

slimmyjimm Satsa 44.00

tarzan57 All-in 73.78

slimmyjimm Syna 73.78

*** Showdown *** : Rake: 5.26 Totalpott: 205.30

Duchard [N/A, N/A] Högsta kort sjua Vinst: 0.00

aike21 Lägger mig Vinst: 0.00

tarzan57 [9r, 8s] Stege med högsta kort nia Vinst: 205.30

PuppBoys Lägger mig Vinst: 0.00

slimmyjimm Lägger mig Vinst: 0.00

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2008 06:07:04

Anna 30 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (877.87)

Plats 2: vattumanne (98.60)

Plats 3: BLACKIE (31.63)

Plats 4: zeppelin (20.00)

Plats 5: Mösen (81.50)

zeppelin lägg LM 0.50

Mösen lägg SM 1.00

** Giv **

slimmyjimm [3s, 3r]

vattumanne [N/A, N/A]

BLACKIE [N/A, N/A]

zeppelin [N/A, N/A]

Mösen [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

slimmyjimm Syna 1.00

vattumanne Höj till 3.00

BLACKIE Syna 3.00

zeppelin Lägg

Mösen Syna 3.00

slimmyjimm Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 8k, 3k]

*** Bet Runda 2 ***

Mösen Passa

slimmyjimm Passa

vattumanne Satsa 4.00

BLACKIE Lägg

Mösen Lägg

slimmyjimm Höj till 13.00

vattumanne Syna 13.00

*** Turn(Board): *** : [9h, 8k, 3k, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

slimmyjimm Satsa 22.00

vattumanne Syna 22.00

*** River(Board): *** : [9h, 8k, 3k, Ek, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

slimmyjimm Satsa 44.00

vattumanne Syna 44.00

*** Showdown *** : Rake: 4.26 Totalpott: 166.24

slimmyjimm [3s, 3r] Triss i treor Vinst: 166.24

vattumanne Lägger mig Vinst: 0.00

BLACKIE Lägger mig Vinst: 0.00

zeppelin Lägger mig Vinst: 0.00

Mösen Lägger mig Vinst: 0.00

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2008 05:25:13

Anna 30 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (574.95)

Plats 3: a.bahar (48.22)

Plats 4: Roziak (143.86)

Roziak lägg LM 0.50

slimmyjimm lägg SM 1.00

** Giv **

slimmyjimm [Kk, Kh]

a.bahar [N/A, N/A]

Roziak [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

a.bahar Höj till 5.00

Roziak Syna 5.00

slimmyjimm Höj till 15.00

a.bahar All-in 48.22

Roziak Syna 48.22

slimmyjimm Höj till 387.44

Roziak All-in 143.86

*** Flop(Board): *** : [3r, 7k, Kr]

*** Turn(Board): *** : [3r, 7k, Kr, 9r]

*** River(Board): *** : [3r, 7k, Kr, 9r, 5h]

*** Showdown *** : Rake: 8.39 Totalpott: 327.55

slimmyjimm [Kk, Kh] Triss i kungar Vinst: 327.55

a.bahar Lägger mig Vinst: 0.00

Roziak Lägger mig Vinst: 0.00

 

Totalt resultat mars: +5287 kronor Dagsplusset blev 1210 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer målen för denna månaden och lite in i ett par månader framöver.

 

Plussa 8k i mars bara på 0.50-1 och 50 kronors turneringar.

 

Ge fan i att skotta hela månaden, än så länge har det ju gått bra så får hoppas att det fortsätter så. :-)

 

Försöka mixtra lite med spelet så att man slutar vara så jäkla dålig nån gång och lär sig något när man spelar. Just nu känner jag mig lite som en synstation ibland och det är riktigt snuskigt illa.

 

Sista målet blir att krossa 2,50-5 och kanske hitta upp till 5-10 någon gång även om detta känns avlägset och kommer nog ta ett tag eftersom jag antadligen kommer vilja ha typ mellan 60 och 80k innan jag går upp till denna nivå. Vet att jag är riktigt äcklig vad det gäller att gå upp i nivå men förhoppningsvis kan det leda till att jag äntligen får lite diciplin, det kan behövas. :lol:

 

Kul att se någon med bra MoneyManagement. Jag gjorde en insättning på svenskaspel i jan07 på 400kr, spelar nu 5/10 med en 120krulle. Har då tagit ut pengar varje månad som motsvarar en hyffsad lön. Så ditt mål är långt ifrån omöjligt, snara tvärt om - ytterst möjligt! Tycker heller inte att att du har fel, jag gick upp till 2,5/5 när jag hade 40k, lirade där tills jag kände att jag tokkrossade. Tycker igentligen att 50k är ett minumum om du ska grinda 2,5/5. Det mina vänner kan låta äckligt seriöst, men man får aldrig glömma bort vikten av seriöst moneymanagement.

 

Angående nivåerna.

 

1/2 spelade jag bara FR på, så där kan jag igentligen inte säga så mkt om SH, förutom att du antagligen kommer rejelt vinnande ur om du spelar enkel solid poker.

2,5/5 är igentligen första nivån på SvS där man stöter på LAG´s som inte är kass, kanske inte bäst heller men helt klart plussande och om man är ovan, också jobbiga att möta.Se till att vara förberedd på att de kommer förekomma en del light 3b osv. Dock är de flesta på 2,5/5 helt värdelösa, så det är solid poker som lönar sig bäst där.

 

Kör hårt och kom ihåg att hela tiden förbättra din Edge mot spelarna på din nivå, nyckeln ligger i att hela tiden vilja bli bättre. Kick some´!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se någon med bra MoneyManagement. Jag gjorde en insättning på svenskaspel i jan07 på 400kr, spelar nu 5/10 med en 120krulle. Har då tagit ut pengar varje månad som motsvarar en hyffsad lön. Så ditt mål är långt ifrån omöjligt, snara tvärt om - ytterst möjligt! Tycker heller inte att att du har fel, jag gick upp till 2,5/5 när jag hade 40k, lirade där tills jag kände att jag tokkrossade. Tycker igentligen att 50k är ett minumum om du ska grinda 2,5/5. Det mina vänner kan låta äckligt seriöst, men man får aldrig glömma bort vikten av seriöst moneymanagement.

 

Angående nivåerna.

 

1/2 spelade jag bara FR på, så där kan jag igentligen inte säga så mkt om SH, förutom att du antagligen kommer rejelt vinnande ur om du spelar enkel solid poker.

2,5/5 är igentligen första nivån på SvS där man stöter på LAG´s som inte är kass, kanske inte bäst heller men helt klart plussande och om man är ovan, också jobbiga att möta.Se till att vara förberedd på att de kommer förekomma en del light 3b osv. Dock är de flesta på 2,5/5 helt värdelösa, så det är solid poker som lönar sig bäst där.

 

Kör hårt och kom ihåg att hela tiden förbättra din Edge mot spelarna på din nivå, nyckeln ligger i att hela tiden vilja bli bättre. Kick some´!

 

Tack för ett riktigt bra inlägg! Det enda jag inte riktigt håller med dig om är 50k på 2.5-5 även om du definitivt inte är ute och cyklar. När jag börjar på den nivån tänker jag köra med en stoploss på 5 inköp (5000) så jag tycker att 30k räcker gott.

 

Har spelat lite på 2,5-5 för något år sedan och min erfarenhet är att det finns en-två duktiga spelare på varje bord medans de andra donerar. Mötte då en kille som hette betongbarn som jag hade ruskigt svårt för på den nivån. Nu har jag spelat mot han lite på 0.5-1 och då har det gått bättre så det svåra blir nog att anpassa sig till nivån egentligen.

 

Alltid kul att höra när det har gått bra för någon och särskilt för någon som valde att gå ungefär samma väg som jag tänkt. :-)

 

Spel i dryga 4h idag, började med back 200 för att sedan vända, börjar kännas väldigt standard nu. Idag va det KK vs 4c3c som gjode backet i början efter att floppen vart 5c6cJh och pengarna skjutsats in.

 

Totalt resultat mars: +5539 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se någon med bra MoneyManagement. Jag gjorde en insättning på svenskaspel i jan07 på 400kr, spelar nu 5/10 med en 120krulle. Har då tagit ut pengar varje månad som motsvarar en hyffsad lön. Så ditt mål är långt ifrån omöjligt, snara tvärt om - ytterst möjligt! Tycker heller inte att att du har fel, jag gick upp till 2,5/5 när jag hade 40k, lirade där tills jag kände att jag tokkrossade. Tycker igentligen att 50k är ett minumum om du ska grinda 2,5/5. Det mina vänner kan låta äckligt seriöst, men man får aldrig glömma bort vikten av seriöst moneymanagement.

 

Angående nivåerna.

 

1/2 spelade jag bara FR på, så där kan jag igentligen inte säga så mkt om SH, förutom att du antagligen kommer rejelt vinnande ur om du spelar enkel solid poker.

2,5/5 är igentligen första nivån på SvS där man stöter på LAG´s som inte är kass, kanske inte bäst heller men helt klart plussande och om man är ovan, också jobbiga att möta.Se till att vara förberedd på att de kommer förekomma en del light 3b osv. Dock är de flesta på 2,5/5 helt värdelösa, så det är solid poker som lönar sig bäst där.

 

Kör hårt och kom ihåg att hela tiden förbättra din Edge mot spelarna på din nivå, nyckeln ligger i att hela tiden vilja bli bättre. Kick some´!

 

50k för 2.5/5 är något i säkraste laget känns det som...Jag gick upp vid 15k och kände inga som helst problem med nivån...Mina planer är att börjar testa 5/10 vid 45-50k...Är du en solid vinnare på 1/2 är du det även på 2.5/5...

 

Och det där med light 3bett är bullshit...95% spelar straight forward poker på 2.5/5...Folk som droppar ner från 5/10 spelar så dock...typ highrollah, acidbanana mfl...men de flesta är väldigt rakt fram...

 

Just my 2 cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gott att se,,,

 

Fundrar på att dra igång en egen dagbok men brukar ju alldrig vara så länge:lol:

 

Kör på det, bara att testa och se hur länge det håller vet du. Härligt att du börjat lira igen iaf så man slipper vara ensam i träsket. :-)

 

50k för 2.5/5 är något i säkraste laget känns det som...Jag gick upp vid 15k och kände inga som helst problem med nivån...Mina planer är att börjar testa 5/10 vid 45-50k...Är du en solid vinnare på 1/2 är du det även på 2.5/5...

 

Och det där med light 3bett är bullshit...95% spelar straight forward poker på 2.5/5...Folk som droppar ner från 5/10 spelar så dock...typ highrollah, acidbanana mfl...men de flesta är väldigt rakt fram...

 

Just my 2 cents...

 

Härligt att höra lite olika syner på hur 2.5-5 nivån spelas. Är inte riktigt med på vad 3 betta light betyder, kan någon förklara? 15k känns väldigt lite i och med 200bb på svenska spel men kul att det funka för dig. Att gå på 5/10 så tidigt känns risky men lycka till. :-)

 

 

Spelade en del igår och det fortsatte åt rätt håll och blev ännu ett grönt inlägg här i dagboken. Ska skärpa mig med hh´s men har inte tid nu tyvärr.

 

Totalt resultat mars: +6384 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en bra pokerdag att lägga till samlingen. Började med att plussa lite mindre än 800 på CG under 4-5 timmar. Drog igång några turrar, bland annat forumturren på SvS där ja blev utdragen med AQ vs AK all in efter flop AQ8, fi visar AK och drar ut på river. Potten va för fet chiplead med typ 2x vad nummer 2 hade haft. Tänjde lite på Br-kravet att bara spela 50+5 turrar men eftersom det va en forumturre fick det gå.

 

Drog sedan igång en 50+5 klockan 18.30 med 169 startande. Lyckades ta mig till en 3:e plats där åkte när jag pusha med KQ pre mot limpad AK. Detta gav iaf lite mindre än en tusing (800+ efter turneringsavgifterna då jag åkte ur en annan 50+5 tidigare).

 

Månadsmålet är redan avklarat och det är bara 716 kronor kvar till den magiska 10k linjen nu. Förhoppningsvis kan jag dra in minst 5k till den här månaden om det funkar bra på 1/2 och det hade vart ett riktigt bra resultat.

 

Totalt resultat mars: +8034 kronor Dagsplusset blev 1650 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på det, bara att testa och se hur länge det håller vet du. Härligt att du börjat lira igen iaf så man slipper vara ensam i träsket. :-)

 

 

 

Härligt att höra lite olika syner på hur 2.5-5 nivån spelas. Är inte riktigt med på vad 3 betta light betyder, kan någon förklara? 15k känns väldigt lite i och med 200bb på svenska spel men kul att det funka för dig. Att gå på 5/10 så tidigt känns risky men lycka till. :-)

 

3 betta light betyder typ reraisa med en vid hd(inte nödvändigtvis för värde utan för att plocka potten direkt)...

 

Tänkte bara kolla lite PT stats på 5 manna CG 0.5/1. Såg i en annan dagbok här på pf att jag lirar 34/17/3, det är väll ändå bra stats?

 

Mitt mål är att spela runt 20/18/4...tyvärr så har jag svårt att hålla det,särskilt när det går dåligt som det gjort i mars...då har det blivit 16/13/3.

 

Dina stats är ok..lite mkt limp verkar det som dock...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 betta light betyder typ reraisa med en vid hd(inte nödvändigtvis för värde utan för att plocka potten direkt)...

Okej då e jag med, sådant man inte ser något av på 0,5/1. :mrgreen:

 

Mitt mål är att spela runt 20/18/4...tyvärr så har jag svårt att hålla det,särskilt när det går dåligt som det gjort i mars...då har det blivit 16/13/3.

 

Dina stats är ok..lite mkt limp verkar det som dock...;)

Jo men då va det ungefär som jag trodde. Han hade bara 120 händer på mig så det var inte över alls många händer. Aggresiviteten är lagom i alla fall och det känns ju bra.

 

 

Spelade några händer till igår kväll och är nu pluss 8225 för månaden. Exakt 525 kronor kvar tills det blir 1/2 nu. Blir antadligen inget spel idag men i morgon blir det 5-6 h skulle jag tippa på. Tycker bäst om att sitta långa sessioner som den på 10h igår eftersom man kommer in i spelet bättre ju längre man sitter vid bordet tycker jag.

 

Nu ska jag slaska omaha för en 50 lapp. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat i 3 timmar idag varav 2,5 var 0,5/1 och en halvtimme med 1/2. Plussade typ 800 på 0,5/1 pch 150 på 1/2. Här kommer ett par skumma händer.

 

Kan den här raisen fungera i längden? Kändes som Hilda mest fortsättningssatsade utan någon egentlig hand.

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2008 17:58:29

Britta 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (366.88)

Plats 2: Bilbo (0.00)

Plats 3: slim007 (701.88)

Plats 4: pine_dust (188.61)

Plats 5: Hilda36 (539.73)

slim007 lägg SM 2.00

** Giv **

slimmyjimm [6k, 6s]

slim007 [N/A, N/A]

pine_dust [N/A, N/A]

Hilda36 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

pine_dust Lägg

Hilda36 Höj till 6.00

slimmyjimm Syna 6.00

slim007 Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 2k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

slim007 Passa

Hilda36 Satsa 14.00

slimmyjimm Syna 14.00

slim007 Lägg

*** Turn(Board): *** : [8k, 2k, 4h, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

Hilda36 Satsa 40.00

slimmyjimm Höj till 95.00

 

Ruskigt härlig hand efter en lite tung inledning på 1/2, inte mkt att diskutera dock.

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2008 17:45:21

Britta 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: slimmyjimm (411.80)

Plats 2: simkillen (537.90)

Plats 3: _kube_ (416.45)

Plats 4: Dr.Kapsyl (330.92)

Plats 5: Smackarn (633.94)

_kube_ lägg LM 1.00

Dr.Kapsyl lägg SM 2.00

** Giv **

slimmyjimm [Knh, Kns]

simkillen [N/A, N/A]

_kube_ [N/A, N/A]

Dr.Kapsyl [N/A, N/A]

Smackarn [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Smackarn Lägg

slimmyjimm Höj till 8.00

simkillen Syna 8.00

_kube_ Lägg

Dr.Kapsyl Lägg

*** Flop(Board): *** : [6s, Knk, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

slimmyjimm Passa

simkillen Satsa 11.00

slimmyjimm Höj till 33.00

simkillen Syna 33.00

*** Turn(Board): *** : [6s, Knk, 8r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

slimmyjimm Satsa 65.00

simkillen Höj till 180.00

slimmyjimm All-in 370.80

simkillen Syna 370.80

*** River(Board): *** : [6s, Knk, 8r, 9s, Dr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 811.60

slimmyjimm [Knh, Kns] Triss i knektar Vinst: 811.60

simkillen [8h, 8s] Triss i åttor Vinst: 0.00

_kube_ Lägger mig Vinst: 0.00

Dr.Kapsyl Lägger mig Vinst: 0.00

Smackarn Lägger mig Vinst: 0.00

 

Måste väll pusha floppen efter hans reraise? Han är ju short också så fold kan ju inte finnas?

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2008 17:31:30

Britta 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: KEBBAB (83.11)

Plats 2: Mr.FinDus (431.45)

Plats 3: tehsuk (262.53)

Plats 4: krippov (681.33)

Plats 5: slimmyjimm (456.85)

tehsuk lägg LM 1.00

krippov lägg SM 2.00

** Giv **

KEBBAB [N/A, N/A]

Mr.FinDus [N/A, N/A]

tehsuk [N/A, N/A]

krippov [N/A, N/A]

slimmyjimm [Kns, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

slimmyjimm Höj till 8.00

KEBBAB Syna 8.00

Mr.FinDus Lägg

tehsuk Lägg

krippov Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 6h, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

krippov Passa

slimmyjimm Satsa 16.00

KEBBAB Höj till 56.00

krippov Lägg

slimmyjimm Höj till 96.00

KEBBAB All-in 75.11

 

Blir mer grind i kväll, typ 2-3h får se vart det slutar.

 

Totalt resultat mars: +9209 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najvik, jag menade att 2,5/5 är den första nivån där du stöter på vinnande lag´s som 3b light. Dom är inte många men dom finns. För mig har seriöst moneymanagement varit viktigt, jag tror alldeles för många skyndar i nivåer. Man ska alltid vara förberedd på det värsta, så jag står fast vid min 10k bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 4h till nu på kvällen/natten och det blev mer plus än det va innan. Mest lirat 1/2 men det blev 0,5/1 i typ en halvtimme. Pluset blev dryga tusingen till.

 

Totalt resultat mars: +10253 kronor Dagspluset blev 2219, nytt rekord för dagboken. :D

 

Satan vad du springer bra på 0.5/1 o 1/2. Hur många händer?

 

Najvik, jag menade att 2,5/5 är den första nivån där du stöter på vinnande lag´s som 3b light. Dom är inte många men dom finns. För mig har seriöst moneymanagement varit viktigt, jag tror alldeles för många skyndar i nivåer. Man ska alltid vara förberedd på det värsta, så jag står fast vid min 10k bb.

 

Jag var full när jag skrev min post förra gången så tog i lite hårt kanske..:) Du har helt rätt att på de lägre nivåerna finns det verkligen ingen som 3bettar utan att ha stål(förutom donerande maniacs som ALDRIG släpper en hand)...

 

Angånede MM så ser jag det från en annan synvinkel, jag ser det som att jag FÖRLORAR pengar på att spela 1/2. Det hade helt klart varit EV- för mig att gå ner i nivå...då hade jag fått hålla en dubbelt så hög BB/100 vilket skulle vara omöjligt). Skulle jag mot förmodan åka på värsta downswingen(peppar peppar låt mars ha varit det...) så är jag inte blyg för att gå ner...

 

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan vad du springer bra på 0.5/1 o 1/2. Hur många händer?

 

Jo det har rullat på ruskigt fint faktiskt. Har ingen koll alls på hur många händer det är men har la lirat 40h ungefär och 4 bord åt gången. Sedan är 1k utav pengarna plus på turrar. Annars är det 8200 + på 0.5/1 och typ en tusing på 1/2. :-)

 

 

Jag var full när jag skrev min post förra gången så tog i lite hårt kanske..:) Du har helt rätt att på de lägre nivåerna finns det verkligen ingen som 3bettar utan att ha stål(förutom donerande maniacs som ALDRIG släpper en hand)...

 

Angånede MM så ser jag det från en annan synvinkel, jag ser det som att jag FÖRLORAR pengar på att spela 1/2. Det hade helt klart varit EV- för mig att gå ner i nivå...då hade jag fått hålla en dubbelt så hög BB/100 vilket skulle vara omöjligt). Skulle jag mot förmodan åka på värsta downswingen(peppar peppar låt mars ha varit det...) så är jag inte blyg för att gå ner...

 

GL HF

 

Låter som du har en god syn på MM trots allt då najvik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant db, är det möjligtvis du som är slimmyjimm på SvS?

 

Tänkte bara kolla lite PT stats på 5 manna CG 0.5/1. Såg i en annan dagbok här på pf att jag lirar 34/17/3, det är väll ändå bra stats?

 

Själv ligger jag på 28/17/2.2 och tycker det fungerar perfekt, så de statsen kan du vara nöjd med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen vart seg, började med att backa 220 spänn på 3 misslyckade turneringar. Turneringarna följdes upp med kallt cash game som slutade back typ 300 spänn. Så totalt backade jag 500 och första minusdagen i dagboken blev ett faktum.

 

Intressant db, är det möjligtvis du som är slimmyjimm på SvS?

 

Japp det stämmer bra det, får man fråga vad du nickar? :-)

 

 

 

Själv ligger jag på 28/17/2.2 och tycker det fungerar perfekt, så de statsen kan du vara nöjd med. :)

 

Okej låter bra det. :mrgreen:

 

Totalt resultat mars: +9750 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...