Gå till innehåll

Timmi Miljonär 2008? Tillbaka utvilat och spelsugen

Recommended Posts

Postad

Har tagit en spelfri dag idag. Torska ganska mycket igår igen så har bestämt mig för att omstrukturera rullen lite (nere på $11220)

Den kommer att se ut såhär

Mansion $1071 + Bananer som kommer 15e

Pokerstar $3000

Fulltilt $2000

Neteller $1000 i reserv eller turnerings buyin till andra sajter

Har även lite € på 5050 vet ej dock hur mkt men tänkte köra en gå upp i nivå rush där vid något tillfälle dvs från nl50 och sen så hur långt jag kommer byter nivå så fort jag har fullt inköp.

Resterande kommer jag att casha ut och sätta i arbete i mina aktier jag håller på med. (dvs den inaktiva rullen)

Att jag skär ner är att jag kände att tilten var nära igår! så därför måste jag göra några åtgärder.

Angående HH så funkar inte min Pokertracker med Mansion och det är enbart där jag lirat det sista

Kommer bli fart i dagboken snart så fort jag hittar medriggen ;)

Förövrigt så ska det bli skönt att komma tillbaka till stars som är min favoritsajt och där jag hittat ett antal turneringsklonkar i år.

• Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

HAND ANALYS

Sitter på ett nl400 SH bord

Jag $350 ( skulle precis köpa upp men hann inte)

BB $400

Kn $400

Sitter i SB med J10o

alla foldar till knappen som limpar

Jag callar $2 till

BB raisar till $20

Knappen callar och jag med

FLOP 38Q Rainbow pot $60

Jag: Check

BB : Bet $31

KN : Call $31

Jag : Call $31

TURN: K Pot $150

BB: Check

KN : Bet $75

Jag : Call $75

BB : Reraise all in

KN :call all in Pot ca $930

Jag: ?????

OK vad gör jag nu? är det en självklar call? kanske en självklar fold? Vad sätter ni FI på för händer, Bordet var Rainbow.

Sorry för den dåliga handanalysen men pokertracker kapar mina HH och kan inte få dem från Mansion.

Postad

Är du allmänt invalid vad det gäller oddsräkning som tror att det antingen är självklar fold eller självklar call men inte har en aning om vad? Hur svårt ska det vara att räkna liksom. Du har en enda sak att ta till hänsyn och det är hur mycket du har att calla jämfört med vad som är i potten vägt till dina outs. Att du sen spelar hela handen innan rätt fuckat är en annan historia...

Men som sagt, hur slö är du?

Postad
Är du allmänt invalid vad det gäller oddsräkning som tror att det antingen är självklar fold eller självklar call men inte har en aning om vad? Hur svårt ska det vara att räkna liksom. Du har en enda sak att ta till hänsyn och det är hur mycket du har att calla jämfört med vad som är i potten vägt till dina outs. Att du sen spelar hela handen innan rätt fuckat är en annan historia...

Men som sagt, hur slö är du?

Ok, frågan är hur ni skulle ha spelat den på turn. Sen så behöver du inte vara otrevlig. Jag kanske jag spelar handen helt fel från början. Men det är inte det som saken gäller.

Postad

Ute ur $108 Euro, var short och ställde med färgdrag ingen hjälp

Låg bra till i $110K men tappa med J3 i BB på floppen 33Q han ahde A3 så nere på 2k avg på 2700 så det e lugnt

Dubbla startstacken i $54 Euro så där ligger jag ok till.

11/62 i $30 SH 40 priser så det börjar närma sig

Postad

Men gah. ute ur Mansions $110K garanterat med KK vs AK

limpar UTG med KK alla foldar till CO som är agressiv som raisar till 600 blinds 50/100 jag ställer för tot 2K och han callar, River A :(

Hand by hand nu i $30 SH ligger ok till, finalbord idag? ;)

Postad

Men TILT! en kille ställer varje hand i $54 Euro så jag får för mig att göra hans lidande lättare genom att slå ut honom. har avg 3k han ca 1k och han ställer inte helt oväntat igen och jag tar synen. han visar 93o och klonkar 3an

Handen efter så får jag QJs och limpar han ställer från BB igen och nu har vi lika stora stackar men känner att jag leder. han visar 64o och turn en 6a ;/

Ligger 6/23 nu i $30 SH nu jävlar ska det klonkas :-D

Postad
HAND ANALYS

BB $400

Kn $400

Sitter i SB med J10o

alla foldar till knappen som limpar

Jag callar $2 till

BB raisar till $20

Knappen callar och jag med

FLOP 38Q Rainbow pot $60

BB : Bet $31

KN : Call $31

Jag : Call $31

TURN: K Pot $150

BB: Check

KN : Bet $75

Jag : Call $75

BB : Reraise all in

OK vad gör jag nu? är det en självklar call? kanske en självklar fold? Vad sätter ni FI på för händer, Bordet var Rainbow.

Sorry för den dåliga handanalysen men pokertracker kapar mina HH och kan inte få dem från Mansion.

lol

EDIT: personen tillsagd för meningslöst inlägg. /Appel

Postad

Klonk, Dominera finalbordet totalt och vann turneringen vilket gav $2332. Jävligt skönt! :lol:

Sista handen var:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-55265366-389

played at "Liverpool" for USD TC from 2007-12-04 18:00 until 2007-12-04 18:00

Seat 6: kporale ($177,427 in chips)

Seat 8: Teh Shark ($295,073 in chips)

ANTES/BLINDS

Teh Shark posts blind ($4,000), kporale posts blind ($8,000).

PRE-FLOP

Teh Shark bets $30,000, kporale bets $169,427 and is all-in, Teh Shark calls $143,427.

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,3 of Spades,Queen of Spades ]

TURN [board cards: Jack of Diamonds,3 of Spades,Queen of Spades,9 of Hearts ]

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,3 of Spades,Queen of Spades,9 of Hearts,8 of Clubs ]

SHOWDOWN

kporale shows [ Ace of Diamonds,6 of Hearts ]

Teh Shark shows [ 6 of Diamonds,6 of Spades ]

Teh Shark wins $354,854.

SUMMARY

Dealer: Teh Shark

Pot: $354,854

kporale, loses $177,427

Teh Shark, bets $177,427, collects $354,854, net $177,427

Dagens resultat

+$2592

Postad
HAND ANALYS

BB $400

Kn $400

Sitter i SB med J10o

..

Du har 8 kort till stegen, motsv ca 17%. Här kastar du givetvis.

Klonk, Dominera finalbordet totalt och vann turneringen vilket gav $2332. Jävligt skönt! :lol:

Dagens resultat

+$2592

Grymt, grattis!

Postad
Du har 8 kort till stegen, motsv ca 17%. Här kastar du givetvis.

Grymt, grattis!

Jag skulle nog gjort det teoretiskt. Nu vann jag handen och trippla med rivrad stege. Dock så försöker jag alltid att få en storstack, då jag spelar LAG i cg och vill ha djupa stackar på bordet (läs: Min stack) så jag kan köra över dem. Finns värde i att spela så, folk blir halvtiltade och spelar under sin normala nivå.

Tack för gratulationer, har haft ett dåligt december innan gårdagen så det känns riktigt skönt.

Igår fick jag iaf löven jag behövde. i $30SH så fick jag 2 kortrushar en precis efter bubblan på 5 händer fick jag KK,1010. JJ och AQs och fick skapligt betalt för dem. Sen när vi var ca 15st kvar en till med AA 2 ggr på 10 händer varav jag slog ut en på varje.

Postad

Tjenare timmi, jag skall följa din dagkbok..ser roligt ut! =)

Din hand där när du hade J10off .. jag skulle aldrig syna från första början, inte heller på turn. Du kommer ju inte gå plus i längden ifall du ska hålla på o syna varenda drag. Tack för mig! :)

Postad
Tjenare timmi, jag skall följa din dagkbok..ser roligt ut! =)

Din hand där när du hade J10off .. jag skulle aldrig syna från första början, inte heller på turn. Du kommer ju inte gå plus i längden ifall du ska hålla på o syna varenda drag. Tack för mig! :)

Nej du har rätt, i vanliga fall hade jag foldat på floppen eller Turn, preflop är det inte så mkt att orda om, den callen tar jag ofta. Spelar väldigt löst preflop, gärna mot raisar. Läs en artikel av Marc Karam i Pokermagazine nr?! Den med intervjun med Anette Obrestad. Där beskrivs min spelstil väldigt ingående. Kändes som att han beskrev den totalt. Det sjuka var att när jag skulle calla på floppen så tänkte jag nu kommer det en kung på turn sen rivrar jag nötterna. Precis så hände det. Kanske var en feeling som fick mig att calla all in på turn. Jag spelar väldigt löst i CG, Turneringar så spelar jag tajt som satan :D

Postad

Får väldigt dålig känsla av det du skriver.

Men visst! Få upp stackarna och "kör" över motståndarna!!! Det är ju mycket lättare att göra med 800 i stacken när de andra har 300-400 stackar menar jag :roll:

Att du inte själv inser att du har ca 17% för stegen men lite sämre odds i den där handen, utan måste fråga om det i en "HAND ANALYS" är bara pinsamt. NL400-NL1k eller? Herregud...

Postad
Anette Obrestad kör ju bara på tur ^^ Hon har ju tur jämt.

Tycker iofs att hon är väldigt duktig. Men det var inte henne jag syfta på utan den tidningen som kom för 2-3 månader sen med henne på framsidan.

Där i finns artikeln jag menar. Nån som har läst artikeln?

Postad
Får väldigt dålig känsla av det du skriver.

Men visst! Få upp stackarna och "kör" över motståndarna!!! Det är ju mycket lättare att göra med 800 i stacken när de andra har 300-400 stackar menar jag :roll:

Att du inte själv inser att du har ca 17% för stegen men lite sämre odds i den där handen, utan måste fråga om det i en "HAND ANALYS" är bara pinsamt. NL400-NL1k eller? Herregud...

Jag vet att jag har 17% för stegen, men callen låg i hur stor potten var. Sen så menar jag inte att ha en 200BB stack ger den effekten utan att spela LAG. i vanliga fall är det jag som bombar. Det får motspelarna att spela dåligt, och göra marginella calls. Hur ofta får bordets tajtaste spelare betalt med nötter? Kan säga att jag ofta får calls med dem. Sen så spelar jag alltid SH 3-6 pers på bordet.

Postad

Jag vet att jag har 17% för stegen, men callen låg i hur stor potten var.

Jaha så då kan du inte ens plussa ihop hur stor potten är?

Det får motspelarna att spela dåligt, och göra marginella calls.

Och nu använder du det som ursäkt för att själv spela dåligt? Fattar du hur det låter?

Hur ofta får bordets tajtaste spelare betalt med nötter?

Ofta på NL400 för folk suger så jävla mycket. Fråga pedroboy som spelar 11/9 eller vad det nu är. Anmärker dock inte på att du spelar LAG (vad du sen nu anser är LAG har jag ingen aning om. Finns ju många som tycker de är lagish så fort de spelar 19/16), bara hur du efterkonstruerar och postar en sån här hand när du spelar på dessa nivåer och har månadsresultat över $10k

Postad
Jaha så då kan du inte ens plussa ihop hur stor potten är?

Och nu använder du det som ursäkt för att själv spela dåligt? Fattar du hur det låter?

Ofta på NL400 för folk suger så jävla mycket. Fråga pedroboy som spelar 11/9 eller vad det nu är. Anmärker dock inte på att du spelar LAG (vad du sen nu anser är LAG har jag ingen aning om. Finns ju många som tycker de är lagish så fort de spelar 19/16), bara hur du efterkonstruerar och postar en sån här hand när du spelar på dessa nivåer och har månadsresultat över $10k

Jag spelar väldigt löst preflop, viker lätt på flop utan bra träff. Sen så vet jag att jag inte spela just denna handen bra. Vad menar du med efterkontruerar?

Postad
Jag spelar väldigt löst preflop, viker lätt på flop utan bra träff. Sen så vet jag att jag inte spela just denna handen bra. Vad menar du med efterkontruerar?

Läs igenom dina inlägg hur du försvarat ditt dåliga beslut med oväsentliga grejer.

Postad
Läs igenom dina inlägg hur du försvarat ditt dåliga beslut med oväsentliga grejer.

Ja det är möjligt, men allt i poker är inte matematiska beslut, finns andra värden i spelet som inte du verkar ta någon hänsyn till. Men åter igen, jag vet att denna handen inte var bra spelad.

Nu anser jag denna frågan vara utagerad om den handen. Du är välkommen att kritisera andra händer som kommer i min DB. Gärna då men lite trevligare ton, jämnfört med ditt första inlägg.

Tilläggas till detta är att jag inte grindar 12 bord och bara spelar ABC poker. Det kan vem som helst spela. Jag spelar 2 cg bord samtidigt och är ofta inne med 2 inköp på ett bord och lämnar de ofta med 4-5 inköp.

Postad
Ja det är möjligt, men allt i poker är inte matematiska beslut, finns andra värden i spelet som inte du verkar ta någon hänsyn till. Men åter igen, jag vet att denna handen inte var bra spelad.

Självklart tar jag hänsyn till detta, men att "nästan" ge sig odds att bygga stack, genom dåligt spel, vilket i princip är helt värdelöst om inte de andra också de har mer säger det ju sig självt att det inte är särskilt smart. Det känns snarare som att du lägger onödigt stor vikt på dessa kringliggande faktorerna. Hade du haft så stor koll som du verkar vilja tro att du har hade du inte spelat NL400, utan med Marc Karam och de andra grabbarna. Det är skillnad på att spela löst pre när man är skicklig på flopp och att spela löst och sedan inte kunna hantera det.

Tilläggas till detta är att jag inte grindar 12 bord och bara spelar ABC poker. Det kan vem som helst spela. Jag spelar 2 cg bord samtidigt och är ofta inne med 2 inköp på ett bord och lämnar de ofta med 4-5 inköp.

Grattis

Postad
Det är skillnad på att spela löst pre när man är skicklig på flopp och att spela löst och sedan inte kunna hantera det.

Självklart är det stor skillnad. Men du kan inte mena att du vet att jag alltid spelar dåligt postflop från en hand. Denna handen är inget som visar exakt hur jag spelar i alla givna situationer. Vet inte vilken nivå du själv spelar och vilken spelstil du har.