Gå till innehåll

Timmi Miljonär 2008? Tillbaka utvilat och spelsugen

Recommended Posts

Postad

Hej

Tänkte starta en dagbok för att leverera med allas ögon på sig och samtidigt för att föra någorlunda statistik på mitt spelande.

Vem är då jag?

Jag heter Timmi är 26år och bor i Borås i en ny inköpt villa med sambon Erika 22år, sonen Noah 1 år och hunden Hedvig 6 år. Jobbar heltid som säljare 9-17 spelar poker från 19-?? När sonen har gått och lagt sig. Dock inte alla dagar i veckan.

Tidigare mål:

Hade som mål för november att plussa $20 000 men det kommer nog att misslyckas om jag inte vinner en större turnering idag. Var uppe på $15 900 i förgår men gårdagen så backade jag ca $2400 genom att nästan direkt torska AA vs 22 på NL1000.

Nytt Mål:

Bli miljonär under 2008, börja leva på pokern och att spela någon större live turnering utomlands under 2008.

Så efter som jag antar att jag kommer misslyckas med månadsmålet så har jag cashat ut allt utom vinsten för november och planerar att inte casha ut föränn jag har en miljon kr på rullen.

Just nu har jag allt inne på Ongame och kommer vid rulle $30K fördela ut det på fler sajter.

Bankrulle $13 500

Kommer att komma HA och statistik och är tacksam för ris och ros

/T

• Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Turrar idag

$108 European ute KK vs 67

$33 SH kortkall ute

$20+R Mansion ute short ställer med KJs på knappen BB har A8, får K på turn han köper tillbaka på river :(

$54 European

$108 $5000 garanterat

$20+R 15 garanterat

Blir nog nåra fler turneringar senare har även igång 1 bord NL600

Time 4 klonking

Postad

Cashgame +$1200 ca kom 25a i European $54 oxå, fick $162 för det

Skapligt surt när man har MR Chippie i precis framför sig och han ställer varje hand någon har foldat till honom i SB när jag sitter i BB

Tittar ner på Q10s i BB och mkt riktigt alla foldar till SB som ställer jag har ca 12k blinds 800/1600 och steker ett tag men e nästan säker på att jag leder och han har 93o och självklart en 9a på floppen och man e ute

Lever fortfarande i $54 Brazilian inte spelat 1 enda hand på 42 minuter, men skam den som ger sig ;)

Hoho medan jag skrev så fick jag checka 65o i BB flop 78 bettar ut 60 i 200 potten en miniraisar jag callar turn 9 och jag dubblar mot hans A7 :D

Postad

Ah, intressant! Jag spelar samma nivåer cash och försöker hitta motivation att spela just nu, poker är grymt tråkigt. Ska följa din dagbok lite, lycka till med spelet och kom ihåg att lägga tid på familjen :)

Postad
Ah, intressant! Jag spelar samma nivåer cash och försöker hitta motivation att spela just nu, poker är grymt tråkigt. Ska följa din dagbok lite, lycka till med spelet och kom ihåg att lägga tid på familjen :)

Kul att du tycker det :D Försöker lägga så mkt tid som möjligt, därför har jag bokat en resa till Gran Canaria över julen :D

Postad

Igår gick det inget bra

-$1800

Torska allt i princip i cg vilket gjorde att jag tappa lite mer än 2 inköp nl600

Turrarna gick inget vidare heller min bästa prestation var 23e plats i $30 rebuy på ongame. Gav ca $260. Mina coinflips igår gick åt hvete tror knappt jag vann någon.

När vi var 40 kvar i $30 rebuy så torska jag all in preflop

AK vs A10 tia på floppen

AK vs AQ Q på floppen

KQ vs 22

A8 vs 77

Då är det jävligt svårt att vinna

Idag så spelas

18K garanterat $20 rebuy

Big Deal $300+20

Mansion $150k garanterat $100+8

$5k garanterat $50+4

$5k garanterat $100+8