Gå till innehåll

NL100 FR: AA i riverdilemma


Recommended Posts

Fi är åt det lösa hållet (29/8/2 full ring). Det uppstår ett bluffläge på rivern när han kan representera en flush, men jag vet inte om han är så tricky att han gör sånt. QQ är en av händerna jag satte honom på och om han är fiffig inser han att det är tillräckligt med scarecards ute för att blåsa mig av ett överpar. Jag vill inte gärna vika med halva stacken inne här. Vad hade ni gjort och varför?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($42.15)

BB ($99)

UTG ($138)

UTG+1 ($102.35)

MP1 ($168.65)

MP2 ($40.50)

MP3 ($17)

CO ($102.90)

Hero ($115.20)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Aheart.gif.

1 fold, UTG+1 raises to $3.5, 4 folds, Hero raises to $12, 2 folds, UTG+1 calls $8.50.

 

Flop: ($25.50) 6heart.gif, 2club.gif, 2diamond.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $19, UTG+1 calls $19.

 

Turn: ($63.50) Qdiamond.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $25, UTG+1 calls $25.

 

River: ($113.50) 6diamond.gif(2 players)

UTG+1 bets $46.35 (All-In)

 

Tar ni synen för 3-för-1? Tror ni han bluffar eller värdebettar en sämre hand tillräckligt ofta för att det här är en +EV-syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du betar korrekt på turn (3/4) så spelar sig river automatiskt, $25 i en pott på ~60 är för lite.

 

Som handen är spelad så synar vi river.

 

Mmm, jag håller med om att jag betade alldeles för lite på turn för att göra riverspelet enkelt. Jag ville mjölka honom eftersom jag kände att han satt med ett pocketpar och det får ju den här konsekvensen. Good point.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...