Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men jag gör ett försök. Jag har en bror som började spela poker för över tre år sen. Men innan jag sätter igång och berättar så kanske jag ska tillägga att jag har tillgång till hans konto och går ofta in och kollar statistik, handhistorik och massa annat. Så nu hoppas jag slippa kommentarer som HAN LJUGER, HAN DRIVER MED DIG osv.

Jo, till saken…”galningen” följer inte en regel. Han lirar nlt, draw och även omaha ibland, hoppar vilt mellan nivåerna 1-2e upp till 5-10e, går in med miniinköp mer eller mindre varje gång och har aldrig läst en pokerbok. Trots allt detta så har han backat enbart FYRA månader sen han började lira, två av månaderna var i inledningen och hittills har han gjort över en halv miljon kronor på poker. Jag trodde naturligtvis att han hade extrem tur i början och att han skulle börja backa stadigt efter en tid men icke, efter tre år kan man inte klassa detta som tur. Han lirar ca 10 timmar i vecka skulle jag uppskatta.

Detta är egentligen mot all logik. Kan någon med bättre vetande förklara detta för mig? Kan man verkligen ha tur i tre år?

För mig får det gärna fortsätta, får en mycket trevlig del av kakan:mrgreen:

Postad

Han får fiskig image, eftersom han spelar allt möjligt. När han träffar fint får han bra betalt.

Han kanske lägger av när han har plussat. I stället för att spela bort vinsten.

Postad
Han får fiskig image, eftersom han spelar allt möjligt. När han träffar fint får han bra betalt.

lol

Nämen det är väl inte så konstigt pokerböcker ger egentligen bara basic grejer så dessa är väl inte så nödvändiga. Jag ser egentligen inte det konstiga här, han är väl helt enkelt duktig.

Sedan är väl 500k inget superresultat på tre år även om det helt klart är fina pengar.

OT så tror jag att jag vet vem det är om han spelar på b2b. Vilket känns troligt med 5CD. Har jag rätt så blir även jag lite förvånad för denne har enorma tilt issues.

Postad
lol

Nämen det är väl inte så konstigt pokerböcker ger egentligen bara basic grejer så dessa är väl inte så nödvändiga. Jag ser egentligen inte det konstiga här, han är väl helt enkelt duktig.

Sedan är väl 500k inget superresultat på tre år även om det helt klart är fina pengar.

OT så tror jag att jag vet vem det är om han spelar på b2b. Vilket känns troligt med 5CD. Har jag rätt så blir även jag lite förvånad för denne har enorma tilt issues.

Hehe. Läste nog fel. Han kanske går all in hela tiden istället:)

Postad
Detta är egentligen mot all logik. Kan någon med bättre vetande förklara detta för mig?

är det? $70k är en bra månad på 5/10euro. 3år är rätt lång tid för övrigt, inte överdrivet bra resultat för att ha spelat så länge.

Postad

sen är det inte alls omöjligt att han haft mycket tur också, det beror ju på hur mycket han spelar. går han in o spelar 1 bord lite då o då så har han ju antagligen spelat lika många händer på 3 år som tex heltok gör på 2 månader :D

har ju mer att göra med hur många händer man spelat än tiden man gjort det på, när det gäller att få variansen att gämna ut sig

Postad
Kan någon med bättre vetande förklara detta för mig? Kan man verkligen ha tur i tre år?

Jo, det är såhär: Din bror är en vinnande pokerspelare. Japp, det är sant, poker handlar till skillnad från vad många tror inte till 100% om tur.

För mig får det gärna fortsätta, får en mycket trevlig del av kakan:mrgreen:
Kamma dig, skaffa ett jobb och sluta snylta på din bror ;-)