Gå till innehåll

PLO8 - floppar nötlåg och liten färg, hur bygga pott?


Recommended Posts

PLO/8 ($1/$1) på Ongame.

 

Jag har haft rätt mycket flyt med korten sista tiden och har dessutom betat till mig en del potter på ett rätt så passivt bord. Ingen specifik read på någon av de kvarvarande motspelarna. Vilken är min plan för att få in så mycket som möjligt i potten här? Något ska jag väl beta, men hur mycket (eller lite)?

 

Bonusfråga: Några tankar om preflopsynen? Visserligen ingen topphand, men spelbar och jag har knappen, ska jag höja här?

 

Seat 1: fishakind ($41.15 in chips)

Seat 2: Hero ($216.65 in chips)

Seat 4: Lily Grace ($94.90 in chips)

Seat 5: Locutus1961 ($76.15 in chips)

Seat 9: proplan ($58.30 in chips)

Seat 10: sparky jon ($178.35 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Lily Grace posts blind ($1), Locutus1961 posts blind ($1).

 

Hero is dealt :3h::2s::7c::5c:

 

PRE-FLOP

proplan calls $1, sparky jon folds, fishakind calls $1, Hero calls $1, Lily Grace checks, Locutus1961 checks.

 

FLOP: :8c::Ac::4c:

Lily Grace checks, Locutus1961 checks, proplan checks, fishakind checks, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är att han med stor sannolikhet är att han har massducks, dvs 2-2-2-2 på handen, vilket gör att du ligger riktigt illa till, därför tycker jag att du ska spela försiktigt och check-mucka floppen typ, han kan ev. vara fisk och underskatta sin ankfarm här, isåfall har du tur och förlora minimum, bara inte du överskatta din bräckliga fluss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag skulle skrivit typ 'jag är tiltad' i chatten och sen bettat på som bara den, hela vägen till river så att dem synar med som bäst stege. Ifall en tvåa kommer på river, och Turn parar bordet skulle jag muckat. Ej värt att show:a handen när man kör så, eftersom motståndaren då får en uber läsning på dig.

OBS. det finns andra sätt att bygga pott på, det här kanske inte fungerar för dig men för det mesta så går det riktigt bra om man manipulerar chatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...